спирачки след раздвижване
- WoLF
- Мнения: 2726
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 298 пъти
- Получена благодарност: 139 пъти
спирачки след раздвижване
Абе, верно бръскат двойно в София... Спирачна течност 2х0.5л. FERODO DOT3 = 10лв. Смяна на спирачна течност в представителството в Стара Загора = около 20-30лв.(че беше част от повече операции и ч.ч.)
- mfandakov
- Мнения: 3372
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 51 пъти
спирачки след раздвижване
В BMW моделите тази смяна на спирачна течност я има в сервизните интервали,на определени километри или определено време свети това.
Правил съм смяна в МКАР на стойност 70лв.
Правил съм смяна в МКАР на стойност 70лв.
И дойдоха времена нелепи,
в които
крадци.....управляват слепи.
Радой Ралин.
- biro
- Мнения: 2658
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 75 пъти
спирачки след раздвижване
От къде влиза вода в спирачната система? Логично е ако има пробив и влиза вода, при повишаване на налягането (натискане на спирачки) да пръска сп.т.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- mfandakov
- Мнения: 3372
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 51 пъти
спирачки след раздвижване
От буталото което малко по горе бе снимано.При спирането знаете че се генерира топлина.
При тези чести натискания на спирачките,това бутало се загрява и........при хода който има/навътре се "мокри с течност-навън вече мокро и изстудено то кондензира влага от въздуха/ при прибирането си навътре пак контактува със спирачната течност.
Повторете цикъла 1 000000000000 пъти и ето ви влагата в спирачната течност.Която пък от своя страна е мор за новите стабилизиращи /спирачни системи.
При тези чести натискания на спирачките,това бутало се загрява и........при хода който има/навътре се "мокри с течност-навън вече мокро и изстудено то кондензира влага от въздуха/ при прибирането си навътре пак контактува със спирачната течност.
Повторете цикъла 1 000000000000 пъти и ето ви влагата в спирачната течност.Която пък от своя страна е мор за новите стабилизиращи /спирачни системи.
Последно промяна от mfandakov на 07 Яну 2018 18:12, променено общо 1 път.
И дойдоха времена нелепи,
в които
крадци.....управляват слепи.
Радой Ралин.
- biro
- Мнения: 2658
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 75 пъти
спирачки след раздвижване
Mfandakov, нищо не разбрах от обясненията. Буталото се нагрява от топлината отделена при спиране или от "хода който има" както си се изразил.
А как се охлажда, за да кондензира влага? Нали е топло. За да се получи конденз, температурата на буталото трябва да е по-ниска от тази на околния въздух, а това не виждам как ще стане.
А как се охлажда, за да кондензира влага? Нали е топло. За да се получи конденз, температурата на буталото трябва да е по-ниска от тази на околния въздух, а това не виждам как ще стане.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- mfandakov
- Мнения: 3372
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 51 пъти
спирачки след раздвижване
Буталото както бе снимано по горе нали видя къде е корозирало отвън на ивица,това е повърхността която кондензира.
А как кондензира......помисли за работният му ход и ще разбереш.
А как кондензира......помисли за работният му ход и ще разбереш.
И дойдоха времена нелепи,
в които
крадци.....управляват слепи.
Радой Ралин.
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 01 Юни 2013 09:34
- Местоположение: Шумен
- Получена благодарност: 2 пъти
спирачки след раздвижване
На мен не ми се вярва , че корозията е от конденз. Буталото е защитено с маншон, който го пази именно от влага и прах. Когато буталцето е намазано с правилната смазка и зашитено със здраво маншонче не може да проникне вода от там.
Аз имах проблем с буталце на предния ми автомобил и там имах същата корозия. При профилактиката на двата супорта установих , че на проблемния супорт маншона имаше миниатюрна дупка
Смятам , че корозията на буталцето е в лошата му защита. Корозията на спирачната система е причинена от нередовна смяна на течността.
Много пъти е говорено за смяната на спирачна течност. Толкова лесно се сменя дори и в домашни условия с малко повече желание.
Аз имах проблем с буталце на предния ми автомобил и там имах същата корозия. При профилактиката на двата супорта установих , че на проблемния супорт маншона имаше миниатюрна дупка
Смятам , че корозията на буталцето е в лошата му защита. Корозията на спирачната система е причинена от нередовна смяна на течността.
Много пъти е говорено за смяната на спирачна течност. Толкова лесно се сменя дори и в домашни условия с малко повече желание.
Който не може да работи с главата , трябва да работи повечко с ръце.
- max-2
- Мнения: 1817
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 45 пъти
спирачки след раздвижване
Водата в системата е от влагата във въздуха. Казанчето е отворено към атмосферата. Спирачната течност е хигроскопична и поема влагата. Качествата и се влошават, точката на кипене е при по-ниска температура. В даден момент водата се утаява в цилиндърчетата като най-ниска точка. Буталото може да ръждяса от тази вода или отвън през маншончето от дъждовна вода и луга.
Смяна на течност на 2-3 години и почистване на маншончетата и смазване на буталцата със специална смазка през 4-5 години прави буталцата вечни.
Смяна на течност на 2-3 години и почистване на маншончетата и смазване на буталцата със специална смазка през 4-5 години прави буталцата вечни.
Carina E 4AFE LB 1992
- mfandakov
- Мнения: 3372
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 51 пъти
спирачки след раздвижване
Дифузия това е точната дума,сума ти гумени о пръстени маркучи има в системата , температурни разлики и така......
И дойдоха времена нелепи,
в които
крадци.....управляват слепи.
Радой Ралин.
- slowtraveler
- Мнения: 5010
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 173 пъти
- Получена благодарност: 156 пъти
спирачки след раздвижване
Предполагам, че основната част влага все пак влиза през казанчето.. А че всеки си прави сам сметката по сервизите - така си е... На Мазда 6 2008г сменях спирачна течност май 2012г в официалния сервиз - излезе около 30лв всичко...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- biro
- Мнения: 2658
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 75 пъти
спирачки след раздвижване
Да де, но в тойота сменят сп.т на обслужване тип Б като цената е повече от два пъти по цената на тип А. Аз 30х.км ги правя за 14-16 месеца, има ли смисъл от толкова честа смяна?
Слоу, ти си сменил сп.т. на маздата на четвъртата година, аз горе долу по толкова карам и сменям цялата кола. Никога не съм сменял сп.т. нито съм имал проблеми със спирачки. За инфо имам Б категория от 1999 година, когато навърших 18.
Слоу, ти си сменил сп.т. на маздата на четвъртата година, аз горе долу по толкова карам и сменям цялата кола. Никога не съм сменял сп.т. нито съм имал проблеми със спирачки. За инфо имам Б категория от 1999 година, когато навърших 18.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- slowtraveler
- Мнения: 5010
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 173 пъти
- Получена благодарност: 156 пъти
спирачки след раздвижване
biro, дай боже всекиму да сменя колата с нова на четири години Маздата я смених на петата година, но правилната поддръжка включва смяната на консумативите... Дали би издържала още две или пет години без видим дефект - може... А можеше и да се появи темата 'защо ми задържа спирачката', в комбинация със смяна на спирачни апарати (ако е надран или корозирал цилиндъра).... Да си създавам сам проблеми заради тридесеттина лева - не го смятам за разумно
Имам кат.Б от доста преди теб - може да е въпрос на опит... На времето съм имал проблеми със спирачките... Включително кипване на спирачна течност (от хижа Ком към Берковица - 16км спускане от 1800м до 400м надморска височина с остри завои и стръмни урви острани) - въобще не е приятно усещане педалът изведнъж да пропадне до долу преди завой...
Дали има смисъл от честа смяна - както споделих по-горе - на около 30-40х.км течността беше ЧЕРНА... Така, че не виждам защо да не се смени...
Между другото на времето и аз мислих като теб - антифриз, спирачна течност - ВЕЧНИ Ама като знам например колко струва модула на АБС/ЕСП - вече не рискувам
Също така е добре да се знае, че налягането в спирачната система може да достигне над 200 бара
Имам кат.Б от доста преди теб - може да е въпрос на опит... На времето съм имал проблеми със спирачките... Включително кипване на спирачна течност (от хижа Ком към Берковица - 16км спускане от 1800м до 400м надморска височина с остри завои и стръмни урви острани) - въобще не е приятно усещане педалът изведнъж да пропадне до долу преди завой...
Дали има смисъл от честа смяна - както споделих по-горе - на около 30-40х.км течността беше ЧЕРНА... Така, че не виждам защо да не се смени...
Между другото на времето и аз мислих като теб - антифриз, спирачна течност - ВЕЧНИ Ама като знам например колко струва модула на АБС/ЕСП - вече не рискувам
Също така е добре да се знае, че налягането в спирачната система може да достигне над 200 бара
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- biro
- Мнения: 2658
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 75 пъти
спирачки след раздвижване
Аз не мисля, че сп.т. и антифриз са вечни. Идкам да си изясня необходимостта от смяната им на всек х км или х години. Аз не съм сменял колите на 4-5 години с чисто нови, а с такива Н-та употреба. До хижа Ком съм ходил много пъти, родом от Монтана съм. С трабант съм го качвал и спускал дори. И със c-hra ходих до горе преди месец.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- slowtraveler
- Мнения: 5010
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 173 пъти
- Получена благодарност: 156 пъти
спирачки след раздвижване
biro, значи пътят ти е познат (аз бях там последно 8-10.12.2017 - може и да сме се засекли ).
По въпроса - аз си го обяснявам така:
Безспорно течността губи качествата си. Влошените качества водят до няколко гореспоменати ефекта.
Производителят (не сервиза) е направил анализи и е решил, че безопасните параметри се поддържат при такава смяна. Вероятно със запас.
Затова и често безпроблемно можеш да прескочиш двойно срока при нормална експлоатация... Дали да го правиш - въпрос отново на лично решение.
Ако сменяш колата на 4г - вероятно от твоето решение няма да страдаш ти, а някой друг... А може и никой да не страда, ако колата отиде директно за скрап...
Та необходимо ли е да я сменяш?
И въобще - струва ли си да се размишлява толкова дълбоко заради 20-30лв веднъж на няколко години?
По въпроса - аз си го обяснявам така:
Безспорно течността губи качествата си. Влошените качества водят до няколко гореспоменати ефекта.
Производителят (не сервиза) е направил анализи и е решил, че безопасните параметри се поддържат при такава смяна. Вероятно със запас.
Затова и често безпроблемно можеш да прескочиш двойно срока при нормална експлоатация... Дали да го правиш - въпрос отново на лично решение.
Ако сменяш колата на 4г - вероятно от твоето решение няма да страдаш ти, а някой друг... А може и никой да не страда, ако колата отиде директно за скрап...
Та необходимо ли е да я сменяш?
И въобще - струва ли си да се размишлява толкова дълбоко заради 20-30лв веднъж на няколко години?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- biro
- Мнения: 2658
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 75 пъти
спирачки след раздвижване
То-Б ми се пада веднъж на 14-16 месеца и разликата с То-А е 320лв. Като разликата е филтър купе, въздушен филтър и смяна сп.т. Не 20-30лв а някъде към 250, при това не на нялолко години, а на година и половина.
Между другото ако спирачката ти потъне на пътя от х. Ком към Берковица не е голям проблем. Първо там с повече от 40км/ч е неразумно да се спуска и второ винаги можеш да се остържеш в страни с лека щета и да си помогнеш с ръчната спирачка. Задължително спускане на ниска предавка.
Аз рядко ползвам спирачки, авенсиса го продадох с накладки на 75000 км, които още не бяха за смяна.
Между другото ако спирачката ти потъне на пътя от х. Ком към Берковица не е голям проблем. Първо там с повече от 40км/ч е неразумно да се спуска и второ винаги можеш да се остържеш в страни с лека щета и да си помогнеш с ръчната спирачка. Задължително спускане на ниска предавка.
Аз рядко ползвам спирачки, авенсиса го продадох с накладки на 75000 км, които още не бяха за смяна.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост