Мнение
от Оги » 23 Май 2017 11:10
Всеки цървул може да отвори и затвори гума, залепи лепенка- предвидено е да издържат на високи температури- затова не се безпокойте. Свестно залепена /СТУДЕНА/лепенка не може при никакви условия да изтърве.
За монтирането на фитил се искат едни дребни познания, които едва ли се срещат при всеки в гумаджийните.
Освен това материала, от който е произведен фитила е специален, при мазане с лепило се раздува, след съхнене трябва да остане по-мек от каучука на протектора и да не се втвърдява за да може да се износва по-лесно или поне колкото него. Ако фитила остане по-твърд от грайфера- един ден следствие естественото износване грайфера намалява, а фитила остава да стърчи и търкаляйки се гумата- той започва да понася удари в пътя, които го забиват навътре и го принуждават да се разлепи. Това едва ли ще стане в първите година-две. И може да бъде предотвратено ако забелязвайки такъв- му отрежете стърчащото с остър нож -да се изравни с грайфера. Затова в предния пост забелязах качеството на фитила и правилата за монтаж.
Фитил може да се постави само на протектора. На страничните бордове НЕ МОЖЕ. Ако карате мека гума и минете през дупка с ръбове- много е вероятно да се спука отстрани. В такъв случай ако няма срязан плат се поставя само лепенка.
Иначе лепенето с фитил е бързо, лесно и евтино решение, може да се постави и без да се сваля колелото от колата- стига да се открие къде е пробива. При някои колеги може да замести носенето на спрей за лепене. Инструмента е по-малък от 1 спрей, но стоейки в багажника лепилото няма да изкара дълго- ще трябва периодично да се сменя.
п.с. ако някъде не лепят гуми това не означава, че гумаджийното е на високо ниво. Печелят повече от продажба на нови гуми и искат да са повече търговци.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;