Автомобил:
Lexus IS200 XE10 - ниво Executive
Компонент/агрегат:
Предни накладки TRW.
Предни спирачни апарати - водачи.
Проблем:
Накладките "свирят" при спиране.
Вероятен "заяждащ" водач на преден спирачен апарат.
Решение:
Демонтаж и разглобяване.
Шкурене на накладки.
Почистване и лубрикиране на предни водачи.
Монтаж.
Процедура по демонтаж:
Не мисля, че е необходимо да влизам в детайли.
Сваляте гумите и шоуто започва:
Виновникът:
Пазете "телчетата":
Накладките излизат лесно:
Добре "препечени" накладки с маркировка TRW:
Водачът заподозрян за нарушеното ми аудио спокойствие:
Горен водач:
Горен и долен водач - внимавайте за о-пръстенчето:
"Колхоз" отвсякъде:
Неизвестен за мен преден спирачен диск:
Спряхме работа, за да се посмеем на маркировката на окачването:
Почистване на леглото на водача с TRW Brake Cleaner и БГ Кореселин:
Изтича много "гняс" и малко гнус:
Поизчистен горен водач - годините не са му простили:
Също и на долния водач - тук се вижда добре гумичката:
Всичко се смазва обилно с лябимата марка медна грес:
След "разходка" до руските справочни сайтове установих марката на предните дискове -
Girling
Повтаряте горното упражнение 2 пъти/по около 50 минути на колело/, сглобявате, шкурите накладките върху равна повърхност с едра шкурка докато премахнете огледалния нагар, почиствате леглата на накладките и събирате апаратите като може да ползвате медна грес на добре познатите на всички места.Готови сте.
Първите 10-20 спирания да се извършат плавно и внимателно - до пълно напасване на накладките.
Остава да се насладите на безопасно и безшумно спиране всеки път, когато натиснете спирачката.
С колегата G.Panayotov обмисляме създаването на специализиран варненски IS-сервиз.
Поздрави.
[Lexus IS200 XE10][Фото-отчет]Свирещи накладки - профилактика на водачи на предни спирачни апарати
- max-2
- Мнения: 1824
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 45 пъти
[Lexus IS200 XE10][Фото-отчет]Свирещи накладки - профилактика на водачи на предни спирачни апарати
Това е неправилна манипулация, колега. Ако искаш мога да обясня, за общото благо, но без да ми триеш мнението този път. Иначе хвала за ентусиазма.
Carina E 4AFE LB 1992
- G.Panayotov
- Мнения: 153
- Регистриран на: 28 Сеп 2015 17:05
- Местоположение: Варна
[Lexus IS200 XE10][Фото-отчет]Свирещи накладки - профилактика на водачи на предни спирачни апарати
И кое по точно е неправилно?
°Toyota Avensis T25 D-CAT Executive 2AD-FHV
°Lexus IS200 Executive 1G-FE+++
°Lexus IS200 Executive 1G-FE+++
- max-2
- Мнения: 1824
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 45 пъти
[Lexus IS200 XE10][Фото-отчет]Свирещи накладки - профилактика на водачи на предни спирачни апарати
Медната грес ще унищожи(разлага и раздува на повечето марки апарати) гумения пръстен на водача и маншона му. Ползвайте високотемпературна грес без петролни съставки (силиконова, тефлонова). Има такава на VOLVO, неутрална е към гумените уплътнения-довечера ще я снимам. Бяла е на цвят и става и за лубрикиране на буталата на спирачните апарати също. За буталата има добър вариант на ATE също, но тя не е подходяща за водачите. Медната грес има място само на гърба на накладките и на леглата на накладките в спирачния апатат. По състоянието на водачите мисля, че трябва да ревизирате и буталцата. Без да ги прибирате навътре ги извадете почти до край. Ако има мръсотия под маншона ги извадете, почистете само с нова спирачна течност и парцал и затворете със старите уплътнения и обилна смазка, за да ги предпазите от влага за следващите 5 години примерно. Ако буталата са замърсени, което е твърде вероятно, при прибирането им за поставяне на нови накладки се наранява уплътнението и се влошава по-нататъшната работа на спирачния апарат.
Carina E 4AFE LB 1992
- G.Panayotov
- Мнения: 153
- Регистриран на: 28 Сеп 2015 17:05
- Местоположение: Варна
[Lexus IS200 XE10][Фото-отчет]Свирещи накладки - профилактика на водачи на предни спирачни апарати
Първо споменатите гумички се водят петроло-устойчиви(2г. минаха от същата процедура на моята кола и още не са раздути). Тефлонова и силиконова грес спичат много бързо(пробвано е вече с тях) и довеждат до блокиране на спирачен апарат след време. Тези които си споменал може да си смажеш тампоните на стабилизираща щангата.
За буталцата няма задържащи такива, няма сцепени маншони, че да влиза мръсотия. При чистенето на буталцето със спирачна течност точно тогава ще раздуеш маншоните или ако смяташ да ги вадиш на не свалено бутало ми е интересно как ще влязат, без увреждания.
За буталцата няма задържащи такива, няма сцепени маншони, че да влиза мръсотия. При чистенето на буталцето със спирачна течност точно тогава ще раздуеш маншоните или ако смяташ да ги вадиш на не свалено бутало ми е интересно как ще влязат, без увреждания.
°Toyota Avensis T25 D-CAT Executive 2AD-FHV
°Lexus IS200 Executive 1G-FE+++
°Lexus IS200 Executive 1G-FE+++
- slowtraveler
- Мнения: 5051
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 182 пъти
- Получена благодарност: 162 пъти
[Lexus IS200 XE10][Фото-отчет]Свирещи накладки - профилактика на водачи на предни спирачни апарати
В случая съм съгласен с max-2, че медната паста не е идеалният смазващ агент....
Въпреки, че едва ли ще повреди гумените детайли - все пак повечето от тях са маслоустойчиви (явно заради опасността да бъдат покапани от спирачна течност, която си е доста агресивна)..
Ето малко за четене: http://www.aa1car.com/library/2005/ic80560.htm
Навярно това е правилният продукт на Liqui moly: https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000414 ... 9.0-en.pdf
Въпреки, че едва ли ще повреди гумените детайли - все пак повечето от тях са маслоустойчиви (явно заради опасността да бъдат покапани от спирачна течност, която си е доста агресивна)..
Ето малко за четене: http://www.aa1car.com/library/2005/ic80560.htm
Навярно това е правилният продукт на Liqui moly: https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000414 ... 9.0-en.pdf
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- max-2
- Мнения: 1824
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 20 пъти
- Получена благодарност: 45 пъти
[Lexus IS200 XE10][Фото-отчет]Свирещи накладки - профилактика на водачи на предни спирачни апарати
Не всяка силиконова или тефлонова грес става. Точно затова съм споменал вече изпробван продукт около 6 години. Но колите са си ваши, правете ги както намерите за добре. Много пъти съм виждал скапани спирачни апарати точно от неправилни лубриканти и то от сервиз за спирачни системи. Да не говорим, че по сервизите въобще не знаят, че се слага нещо по буталцата и раздвижват с вд40. Когато буталцето стане трудноподвижно шанса да не е с повредена повърхност е 50:50. Точно затова препоръчвам превенция. И да-маншона на буталцето се демонтира преди да извадиш буталото, иначе го късаш. Гумените уплътнения на японските апарати са почти вечни, затова е разумно да си ги пазим.
Към Slowtraveler: гумичките, които издържат на спирачна течност загиват от петролни смазки. Просто имат различен хим. състав. За обратното не съм сигурен. Може би има такива, които издържат и на масло и на спирачна течност, но не е разумно да се рискува.
Към Slowtraveler: гумичките, които издържат на спирачна течност загиват от петролни смазки. Просто имат различен хим. състав. За обратното не съм сигурен. Може би има такива, които издържат и на масло и на спирачна течност, но не е разумно да се рискува.
Carina E 4AFE LB 1992
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта