Lexus IS200 XE10 - ниво Executive
Компонент/агрегат:
Предни накладки TRW.
Предни спирачни апарати - водачи.
Проблем:
Накладките "свирят" при спиране.
Вероятен "заяждащ" водач на преден спирачен апарат.
Решение:
Демонтаж и разглобяване.
Шкурене на накладки.
Почистване и лубрикиране на предни водачи.
Монтаж.
Процедура по демонтаж:
Не мисля, че е необходимо да влизам в детайли.
Сваляте гумите и шоуто започва:
![Изображение](http://i.imgur.com/EC8GCsAl.jpg)
Виновникът:
![Изображение](http://i.imgur.com/mt2IB7ql.jpg)
Пазете "телчетата":
![Изображение](http://i.imgur.com/FTTSUaxl.jpg)
Накладките излизат лесно:
![Изображение](http://i.imgur.com/yjb9rYrl.jpg)
Добре "препечени" накладки с маркировка TRW:
![Изображение](http://i.imgur.com/veeSUgWl.jpg)
Водачът заподозрян за нарушеното ми аудио спокойствие:
![Изображение](http://i.imgur.com/Xz2Amral.jpg)
Горен водач:
![Изображение](http://i.imgur.com/51ytTzQl.jpg)
Горен и долен водач - внимавайте за о-пръстенчето:
![Изображение](http://i.imgur.com/JTbyHgPl.jpg)
"Колхоз" отвсякъде:
![Изображение](http://i.imgur.com/e2Czmn6l.jpg)
Неизвестен за мен преден спирачен диск:
![Изображение](http://i.imgur.com/2VT2dqZl.jpg)
Спряхме работа, за да се посмеем на маркировката на окачването:
![Изображение](http://i.imgur.com/5UCq3sBl.jpg)
Почистване на леглото на водача с TRW Brake Cleaner и БГ Кореселин:
![Изображение](http://i.imgur.com/V0j1Fscl.jpg)
Изтича много "гняс" и малко гнус:
![Изображение](http://i.imgur.com/ijTjomrl.jpg)
Поизчистен горен водач - годините не са му простили:
![Изображение](http://i.imgur.com/H1rgxZEl.jpg)
Също и на долния водач - тук се вижда добре гумичката:
![Изображение](http://i.imgur.com/ajIy6gQl.jpg)
Всичко се смазва обилно с лябимата марка медна грес:
![Изображение](http://i.imgur.com/AhDSIbKl.jpg)
След "разходка" до руските справочни сайтове установих марката на предните дискове -
Girling
![Изображение](http://i.imgur.com/vmLmsLyl.jpg)
Повтаряте горното упражнение 2 пъти/по около 50 минути на колело/, сглобявате, шкурите накладките върху равна повърхност с едра шкурка докато премахнете огледалния нагар, почиствате леглата на накладките и събирате апаратите като може да ползвате медна грес на добре познатите на всички места.Готови сте.
Първите 10-20 спирания да се извършат плавно и внимателно - до пълно напасване на накладките.
Остава да се насладите на безопасно и безшумно спиране всеки път, когато натиснете спирачката.
С колегата G.Panayotov обмисляме създаването на специализиран варненски IS-сервиз.
![punk.gif punk.gif](./images/smilies/punk.gif)
Поздрави.
![cool.gif cool.gif](./images/smilies/cool.gif)