Динамометричен ключ
Динамометричен ключ
Мнение от dhristov » 03 Апр 2017 11:56
Знаете ли къде в София гумаджийниците затягат гумите с динамометричен ключ.
Навсякъде блъскат само с пистолет и пренатягат. Това на път ако се наложи - няма развиване. Да не говорим че се скапват и резбите.
Поздрави.
dhristov
- hallowe_en
- Мнения: 57
- Регистриран на: 06 Сеп 2015 03:55
- Местоположение: София
Динамометричен ключ
Мнение от hallowe_en » 03 Апр 2017 14:02
знам 1 място където затягат секретните гайки с динамометричен ключ. Предполагам, че има шанс да се уговорите да се затегнат всички срещу съответното заплащане. Като цяло работата е уморителна и за това играе предимно пистолета.
Не ги познавам хората лично, но миналата есен останах доволен от работата им.Имай в предвид,че чакането е много.
StAni's Pitstop
Между другото темата ти е за раздел Сервизи / Магазини.
Поздрави,
Стани
дата на производство декември 2003
дизел
85kw (116кс)
model: CDT250L AWMEYW
пробег: 230 000км
hallowe_en
- BOz
- Мнения: 4580
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Динамометричен ключ
Мнение от BOz » 03 Апр 2017 14:47
Но с един коментар. Ключът им е настроен на "стандартен" диапазон и не го променят спрямо различните автомобили.
Аз лично бих се учудил ако някъде в България някой ти затяга гайките/винтовете с точната сила, спрямо изискванията на производителя за всеки модел.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
tora
urb
kickata
- Рошко
- Мнения: 918
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
- Обратна връзка:
Динамометричен ключ
Мнение от Рошко » 03 Апр 2017 17:23

Рошко
- Toyota Fan Forever
- Мнения: 152
- Регистриран на: 19 Яну 2017 10:16
- Местоположение: Sofia
Динамометричен ключ
Мнение от Toyota Fan Forever » 04 Апр 2017 11:17
- 21_dyno_wheel_nut_socket.GIF (1018.04 KiB) Преглеждано 3905 пъти
Сучи се поради дългото си тяло и специфичен материал, от който е направена и разсейва енергията - след дълго ползване се чупи по средата

Използването на динамометър и за колелата е символ за качествена работа!
Toyota Fan Forever
- BOz
- Мнения: 4580
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Динамометричен ключ
Мнение от BOz » 04 Апр 2017 12:06
Може ли малко информация за принципа на работа?
Защото колкото и да се усуква, то ако от едната му страна "подадеш" да кажем 500нм, то само с усукване няма как да разсее енергия, като от другата страна да се получат 100нм. Трябва да има някакъв вид превъртащ механизъм, който да изпуска при дадената упражнена сила.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 1136
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 31 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Динамометричен ключ
Мнение от Оги » 04 Апр 2017 14:56
п.с. единствения проблем е, че при развиване се ползува по-голяма сила и ако сте затегнали прекалено здраво гайките може да не успеете да ги развиете само с ключа, а да се наложи да удължите въртока с тръба.
Оги
- liav_dolen_(no)pedal
- Мнения: 248
- Регистриран на: 31 Окт 2015 01:58
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Динамометричен ключ
Мнение от liav_dolen_(no)pedal » 04 Апр 2017 19:48
Същото правя и аз, 103 N.m (10.5 Kgf.m). И с пробката на картера 37 N.m (3.77 kgf.m)

Engine: 3ZZ-FE 1600CC 16-VALVE
Engine oil: Pentosin Pentosynth HC 5W-40 --> RAVENOL VST USVO SAE 5W-40 ---> ROWE HIGHTEC SYNT RSi SAE 5W-40 HC
liav_dolen_(no)pedal
-
- Мнения: 710
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 5 пъти
Динамометричен ключ
Мнение от e 10 » 04 Апр 2017 20:07


Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш

e 10
- Toyota Fan Forever
- Мнения: 152
- Регистриран на: 19 Яну 2017 10:16
- Местоположение: Sofia
Динамометричен ключ
Мнение от Toyota Fan Forever » 05 Апр 2017 18:30
Принципа е прост - всичко е в материала и формата. Слагате на пистолета (като системата за въздух е настроена спрямо изискванията на производителя му - обикновено 6.5-7 атм) на максимално затягане и гърмите малко по-дълго от колкото ако не ползвате динамометър (стягане само с пистолет по преценка на собствена отговорност, което опитен техник прави безпогрешно). Ако за последно контролно с пистолета гръмвате до 2-3 удара и сте готов, с тази вложка гърмите 2 пъти по-дълго и сте готов. Ако блъскате по 3-4 и повече секунди пак се получава известно пренатягане и се скъсява живота на вложката.BOz написа: Такова на живо е съм виждал.
Може ли малко информация за принципа на работа?
Защото колкото и да се усуква, то ако от едната му страна "подадеш" да кажем 500нм, то само с усукване няма как да разсее енергия, като от другата страна да се получат 100нм. Трябва да има някакъв вид превъртащ механизъм, който да изпуска при дадената упражнена сила.
Много е готина и ако сте и свикнали пести време и гарантира качество!
Toyota Fan Forever
- G.Panayotov
- Мнения: 153
- Регистриран на: 28 Сеп 2015 17:05
- Местоположение: Варна
- Получена благодарност: 1 път
Динамометричен ключ
Мнение от G.Panayotov » 05 Апр 2017 18:49
37nm не е ли малко множко за пробка на картера?
На всички коли които съм работил ги дават на 25nm.
°Lexus IS200 Executive 1G-FE+++
G.Panayotov
- liav_dolen_(no)pedal
- Мнения: 248
- Регистриран на: 31 Окт 2015 01:58
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Динамометричен ключ
Мнение от liav_dolen_(no)pedal » 06 Апр 2017 19:28
Точка 43 COROLLA Repair Manual RM925E
Engine: 3ZZ-FE 1600CC 16-VALVE
Engine oil: Pentosin Pentosynth HC 5W-40 --> RAVENOL VST USVO SAE 5W-40 ---> ROWE HIGHTEC SYNT RSi SAE 5W-40 HC
liav_dolen_(no)pedal
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта