Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от Bass_Man » 31 Юли 2016 05:32
Общо взето с евтинджоските нискоомови инжектори си светка през цялото време с тези грешки.
Ако имаш реално късо няма как да не усетиш че един цилиндър не работи.
Bass_Man
-
- Мнения: 560
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 24 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от Двигателист » 31 Юли 2016 20:44
Двигателист
Bass_Man
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от gogo68 » 11 Авг 2016 17:44



gogo68
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от Bass_Man » 12 Авг 2016 00:56
Разхода ти е добър. Сметни си колко мислиш да я караш тази кола и виж дали ти се избива или не монтажа на АГУ.
Относно марки, модели, цени и кое кога ще се прецека моля прочети темата.
Bass_Man
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от gogo68 » 12 Авг 2016 09:49
gogo68
gogo68
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от skydiver » 14 Авг 2016 15:15
Аз имам този двигател,но в XA20, ръчна скоростна кутия.
Среден разход при 70%магистрала, до120км/ч ,останалото София час пик - около 10,5-11/100 км.
Може и по-малко,а може и повече.
ГИ е с OBD корекция, без омаслител за клапаните.
skydiver
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от kr.bonev » 28 Авг 2016 12:45
Така ,въпросът възникна след случаен разговор с непознат майстор на газ. у-би. Неговите думи бяха ,че с газова у-ба може да се замести до 1/3 от горивото ,а с метанова дори и до 2/3 . Което -при газта няма значителна икономия на пари 2-3 лв./100км. за метана не коментирахме (беше бърз разговор

Ще се радвам на мнения от по запознати по темата! Не че съм решил да правя подобно нещо ,но знае ли човек?!


kr.bonev
penywise
- slowtraveler
- Мнения: 6357
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 371 пъти
- Получена благодарност: 401 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от slowtraveler » 28 Авг 2016 14:19
Практически газта се вкарва с входящия въздух... Имаше доста газо-дизелови конверсии на градски автобуси, но съвсем не заради икономията, а заради по-малкото пушилка (и заради демонстрираната отговорност на градските власти пред обществото за по-екологичен градски транспорт)

За допълнителна мощност - ако се има предвид охлаждането на входящият въздух - да, но навярно е незначително и незабележимо...
За лек дизелов автомобил ми се струва напълно безсмислено мероприятие... За разлика от горенето на олио

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5752
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 182 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от Hursa » 29 Авг 2016 15:40
Пропан-бутан системите позволява заместване на до 30% от подавания дизел, в зависимост от натоварването на двигателя. Системите на метан позволяват заместването на до 50% от подавания дизел.
На теория давало до 20-30% прираст на мощност - при метана. Значително по "чисти" изгорели газове -по малко твърди частици, значително по малко, по добро изгаряне и по високо кпд на двигателя. Според едни двигателя работи по твърдо, според други - по тихо. По малко се износвала команрейл системата.
Има си теоретични обяснения по пунктове, но са обемни.
За съжаление, за съвременния дизел на леките автомобили горното не е съвсем така - според мен. Най-вече заради ЕГР - "рециркулацията на отработените газове". Впръскването на газ позволява подаването на повече (сумарно) гориво - тъй като дизела работи с бедни смеси(въздух/нафта) за да може да изгори пълноценно. Впръскването на газ позволява по пълноценно използване на наличния в цилиндъра въздух. Но ЕГР вкарва определен процент изгорели газове вместо въздух, съответно "излишния" кислород в цилиндъра намалява. Така, че впръскването на газ няма да бъде в такъв процент и ефекта ще бъде значително по малък. Но пък вероятно може да се " премахне" и ЕГР при конверсията

Hursa
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от Bass_Man » 30 Авг 2016 06:22

Писали сме доста и по въпроса с газо-дизела!
Даже има и човек от форума който кара доста време с такава система.
Но за 500-600лв няма как да стане читаво решение. За толкова пари най-много нещо с турско изпарителче дето се регулира с врътки да се измисли.
Системата като компоненти си е аналогична на бензинова АГУ само дето компютъра трябва да е малко по-умен.
Последното поколение двигатели на МАН работят с газодизел от завода.
Има чувствително повишаване на мощността и ако не се внимава може да се счупят разни неща. С пропан може да се икономисат 20-30% а на метан до 70% в кеш. Всичко е въпрос на сметка.
Режимите за които говори Хурса съществуват главно заради еко норми а не заради нужда на двигателя. Освен това работата на дизеловата система не се променя и ако ваичко е настроено добре дизека работи в по-лек режим.
Bass_Man
-
- Мнения: 5752
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 182 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от Hursa » 30 Авг 2016 18:52
ЕГР при дизела, до колкото знам, само снижава количеството на азотни окиси в изгорелите газове. Но снижава икономичността, на дизела, макар и с малко. И дори в известен смисъл е вреден за двигателя, когато изгорелите газове се подават не охладени („взаимодействат” с картерните газове, които се по подават в смукателния колектор). Така, че си е вярно – ЕГР за дизела има, почти изключително, значение само за достигане на еконормите.
Когато се подава газ (при пълно натоварване), тя свързва (изгаря) излишния кислород (в дизеловия двигател) до голяма степен така, че образуването на азотни окиси е в пъти по-малко. Но ефекта при по-ниски товари съвсем не е толкова голям.
Мисля, че ако не се премахне ЕГР, трябва да се отчита неговата работа, а това трябва да доведе до значително понижаване на количеството подадена газ. В противен случай ще се стигне до непълно изгаряне на подаваните дизел и газ (което пък ще доведе до повишен разход, повишено отделяне на твърди частици и повишено съдържание на въглеводороди в изгорелите газове) - за това - може би греша. А отчитането на работата на ЕГР ще усложни значително алгоритъма, по който се разчитат необходимите количества дизел и газ, с изменение на натоварването и оборотите.
Извинявам се, темата ми е интересна, но е закрепена и май не е тук мястото да пиша голи разсъждения.
Hursa
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Мнение от Bass_Man » 31 Авг 2016 13:12

Основната му функция е в задръстването и пред блока да не се издушат хората. Те за това и се задръстват.
Още един хинт - нафтата се пали само детонационно!

Bass_Man
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост