
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: За маслата.
Мнение от scorpion » 16 Юни 2015 09:09

scorpion
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: 12 Окт 2014 15:30
- Местоположение: burgas
Смяна на масло на Toyota d4d e 12 90ph 2003
Мнение от sharko01010 » 09 Авг 2015 10:25
Дойде време за смяна на маслото.
Колеги препоръчайте ми някоя марка масло и какво да е за тази кола 5-30 или 5-40?
Кое ще е по-добре?
Благодаря.
Причина: Преместено мнение в правилната тема.Моля прочетете правилата и важните теми.Търсачката работи перфектно.
sharko01010
Двигателно масло RAV 4
Мнение от dts000 » 10 Авг 2015 15:12
Ще правя първа смяна на маслото.
Моля препоръчайте какво да бъде /15w40, 10w40, 5w30 и т.н./ Марка и колко литра събира за да бъде в нормата.
Благодаря предварително.
Причина: Преместено мнение в правилната тема.
dts000
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Двигателно масло RAV 4
Мнение от skydiver » 10 Авг 2015 18:07
Карам същия двигател, 1AZ-FE, но в XA20.dts000 написа:Моля за съвет:
Ще правя първа смяна на маслото.
Моля препоръчайте какво да бъде /15w40, 10w40, 5w30 и т.н./ Марка и колко литра събира за да бъде в нормата.
Благодаря предварително.
Масла много и повече все добри ги водят...
Аз сложих Mobil 1 ESP Formula 5W-30, тествано в руския клуб за маслата (тестът е правен в независима лаборатория), прекрасни показатели, дори при при газифициране .
Колко събира - това можеш да го видиш от сайта на някой от водещите производители на масла.
1AZ-FE във XA20 по каталог събира 4,200 л.
Смятам,че е разумнно с едно масло да се кара не повече от 9-10к км, било то и висок клас.
skydiver
Re: За маслата.
Мнение от dts000 » 21 Авг 2015 14:41
Тексако 5W30 - 5 л = 62 лв
Маслен и въздушен филтър - 24,00 лв
Двигателят събира 3,800-3,900 л и ми остана литър и малко.
Мисля че смяната ми излезе доста изгодна.
dts000
Re: За маслата.
Мнение от iskren_84 » 29 Сеп 2015 22:55
iskren_84
- Akima
- Мнения: 7470
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 104 пъти
- Получена благодарност: 191 пъти
Re: За маслата.
Мнение от Akima » 29 Сеп 2015 23:29
http://www.oil-club.ru/forum/topic/1941 ... lla-verso/
***ACEA A5/B5***
Neste City Standart 5W-30
Лукойл Люкс Синтетическое 5W-30
Eni i-Sint F 5W-30
Castrol Magnatec A5 5W-30
Castrol Edge Professional A5 5W-30
Fuchs Titan Supersyn F ECO-DT 5W-30
Gulf Formula FS 5W-30
Liqui Moly Leichtlauf Special F 5W-30
Motul 8100 Eco-nergy 5W-30
NGN Agate 5W-30
Orlenoil Platinum MaxExpert F 5W-30
Shell Helix Ultra AF 5W-30
Statoil Lazerway F 5W-30
Valvoline Synpower FE 5W-30
MOL Dynamic Star 5W-30
Wolf MS-F 5W-30

Akima
Re: За маслата.
Мнение от iskren_84 » 29 Сеп 2015 23:57
iskren_84
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: За маслата.
Мнение от skydiver » 30 Сеп 2015 11:30
Вече съм за смяна и от целия пробег е мръднало с точно 2мм на щеката, на Тойотата от подписа ми.
skydiver
- liav_dolen_(no)pedal
- Мнения: 248
- Регистриран на: 31 Окт 2015 01:58
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
ACEA C3 C4 вместо ACEA A3/B3 A3/B4?
Мнение от liav_dolen_(no)pedal » 31 Окт 2015 02:53
1. TOYOTA Corolla E112 (1997-2002) с КАТАЛИЗАТОР, подчертавам;
Двигател: 3ZZ-FE 1600 cc 16-valve VVT-i DOHC EFI (2000-2001), бензин;
Скоростна кутия: 5-speed floor shift manual transmission;
Моторно масло: 5W-40 ACEA: A3/B3 A3/B4; API: SL/CF.
2. През 2004 г. (четири години по-късно) ACEA въвежда с буквата C нов клас масла за бензинови и дизелови двигатели с обработка на отработените газове, т.е. с катализатори и/или DPF.
Въпросът е:
Става ли да се премине към масло 5W-40 ACEA: C3 или C4 вместо 5W-40 ACEA: A3/B3 A3/B4?
Търсен ефект: запазване на катализатора без да се влоши смазването на двигателя.
Причина: Преместено мнение в правилната тема.Моля прочетете правилата и важните теми.Търсачката работи перфектно.Добре дошъл.
Engine: 3ZZ-FE 1600CC 16-VALVE
Engine oil: Pentosin Pentosynth HC 5W-40 --> RAVENOL VST USVO SAE 5W-40 ---> ROWE HIGHTEC SYNT RSi SAE 5W-40 HC
liav_dolen_(no)pedal
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: ACEA C3 C4 вместо ACEA A3/B3 A3/B4?
Мнение от nowyaris » 31 Окт 2015 16:21
За бензинови "А3" е достатъчно,въпреки че някой твърдят че "А5" е по-добре.Било "горивоспестяващо". Аз лично не вярвам че може да се пести гориво от двигателно масло

Причина: Преместено мнение в правилната тема.
nowyaris
- liav_dolen_(no)pedal
- Мнения: 248
- Регистриран на: 31 Окт 2015 01:58
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: ACEA C3 C4 вместо ACEA A3/B3 A3/B4?
Мнение от liav_dolen_(no)pedal » 31 Окт 2015 17:04
ACEA въвежда с буквата C нов клас масла за бензинови и дизелови двигатели с обработка на отработените газове, а именно, с катализатори и/или DPF, за това трабва да са low SAPS, за разлика от A3/B3 и A3/B4.
ACEA EUROPEAN OIL SEQUENCES 2012
............................
At the same time, a new set of categories has been introduced with the intention to create specifications for engine oils being suitable for the latest and future aftertreatment systems for Gasoline and Diesel engines. These categories are designated as Cx-categories.
.........
C: Catalyst compatibility oils
C1 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC ...
C2 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC ...
C3 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC ...
C4 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC ...
http://www.acea.be/uploads/publications ... uences.pdf
Причина: Преместено мнение в правилната тема.
Engine: 3ZZ-FE 1600CC 16-VALVE
Engine oil: Pentosin Pentosynth HC 5W-40 --> RAVENOL VST USVO SAE 5W-40 ---> ROWE HIGHTEC SYNT RSi SAE 5W-40 HC
liav_dolen_(no)pedal
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: За маслата.
Мнение от nowyaris » 08 Дек 2015 18:44
За моята никъде не видях такова изискване,и затова си паткам с "А3/С3+".
Въпреки че в сайтовете на водещите производители за моя двигател препоръчват "А5/С2".Шантава работа

nowyaris
- liav_dolen_(no)pedal
- Мнения: 248
- Регистриран на: 31 Окт 2015 01:58
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: За маслата.
Мнение от liav_dolen_(no)pedal » 09 Дек 2015 00:08
Не след 2012 г. а след 2004 г.
От друга страна, за бензиновите коли Toyota винаги се позовава на сервизното обслужване по API и до сега не съм видял никъде да упоменава за класовете по ACEA. Тогава, защо да се съобразявам с класовете по ACEA? Стига да са API SH, SJ, SL, SM или SN.
Между другото, няма такова чудо "А3/С3+" или "А5/С2", но за това ще напиша по-нататък.
В друг форум накой е написал
донякъде съм съгласен но без епитетите."Да а масларите са лайнари! Не четящи лумпени!"
Engine: 3ZZ-FE 1600CC 16-VALVE
Engine oil: Pentosin Pentosynth HC 5W-40 --> RAVENOL VST USVO SAE 5W-40 ---> ROWE HIGHTEC SYNT RSi SAE 5W-40 HC
liav_dolen_(no)pedal
- liav_dolen_(no)pedal
- Мнения: 248
- Регистриран на: 31 Окт 2015 01:58
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
За маслата.
Мнение от liav_dolen_(no)pedal » 10 Дек 2015 19:14
Искам да споделя с вас някои неща.
ACEA
Първо. Направих си труда да чертая (за нагледност) една графика с нивата на сулфатирана пепел (sulphated ash), фосфор (phosphor) и сяра (sulphur), тъй наречени SAPS, съгласно последния действащ стандарт на ACEA, а именно ACEA 2012 European Oil Sequences for Service-fill Oils for Gasoline engines, for Light Duty Diesel engines, for Gasoline & Diesel engines with aftertreatment devices and for Heavy Duty Diesel engines, и последният да затвори вратата biggrin.gif За краткост - ACEA European Oil Sequences.
През 20014 е трябвало да излезе новото издание на ACEA European Oil Sequences, но уви, изглежда нещо не могат да се разберат.
Второ. ACEA насърчава производителите и marketer (oil companies), които твърдят (claims) че неговите масла отговарят (meet) на ACEA European Oil Sequences, доброволно да си регистрират маслата сами в сайта на ACEA . Тази база данни НЕ е публична и никой не може да провери дали някое масло е регистрирано. Освен това, ACEA НЕ тества тези масла, и НЕ потвърждава (сертифицира) дали тези масла отговарят на ACEA European Oil Sequences.
Трето. Има определен ред за да се твърди че някое масло отговаря на ACEA European Oil Sequences.
Единствени действащи класове масла от 2012 година насам са: A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5, C1, C2, C3, C4, E4, E6, E7 и E9 отговарящи на ACEA 2012 European Oil Sequences. Изключение правят: E2 (E2-96 Issue 5), A2 (A2-96 Issue 3), B2 (B2-98 Issue 2), E3 (E3-96 Issue 4) и E5 (E5-02) - очевидно за старите коли.
От 2010 година насам, няма начин едно масло хем да отговаря на Ax/By, хем на Cz, тези класове (и по принцип всичките три класа) са ВЗАИМНО ИЗКЛЮЧВАЩИ СЕ!!! Все едно да има постни сарми хем без кайма, хем с кайма. biggrin.gif
До 2010 г. A3/B3 и A3/B4 не са имали долно ограничение (minimun) на сулфатирана пепел и за това е имало масла етикетирани, напр. ACEA A3/B4,C3. Но вече са минали 5 години оттогава и все още се намират масла с такива изпиcвания по етикета и си задавам въпрос каква чорба има вътре в тубата.
През септември 2010 г. Comma публикува актуализация на класовете на своите масла. Дисциплинирани хора!
Четвърто. Не е позволено да се изписва ‘Certified ACEA’ или ‘Recommended ACEA’, правилната форма е: Meets ACEA ...
API
При API нещата стоят другояче.
При API има система за доброволно лицензиране на производителите и система за сертифициране на маслата. Това е описано в документа API 1509 Engine Oil Licensing and Certification System, seventeenth edition, september 2012, Addenum 1, october 2014, (Errata March 2015).
Производител, който иска да твърди (claims), че неговите масла отговарят на API сервизни категории (service categories) и да печата на етикетите на маслата си марките API Marks (API Certification Mark - “Starburst” и API Service Symbol - “Donut”) трябва да се лицензира и да сертифицира маслата си.
В този документ Passenger Car означава бензинова кола.
Базата данни на лицензирани производители и сертифицирани масла се намира на този адрес.
Тъй наречени "спестяващи гориво" масла - Energy Conserving (fuel economy), могат да бъдат API Service Categories SL and SM SAE 0W-20, 0W-30, 5W-20, 5W-30 and 10W-30
API Service Categories SJ and SH не могат да бъдат "спестяващи гориво" масла - Energy Conserving.
Тъй наречени "спестяващи ресурси" масла - Resource Conserving, могат да бъдат API Service Category SN SAE 0W-20, 0W-30, 5W-20, 5W-30 and 10W-30
API Service Category SN with Resource Conserving и ILSAC GF-5 са братя близнаци.
ILSAC GF-1, GF-2, GF-3 и GF-4 са остарели и недействащи. Единствено ILSAC GF-5 е в сила.
Resource Conserving = Energy Conserving (fuel economy) + emission system and turbocharger protection, and compatibility with ethanol-containing fuel up to E85.
Маслата с надпис на етикета, напр., API SL но без API Service Symbol не са сертифицирани и бог знае дали отговарят на стандарта. В България все още не съм видял една туба масло с API Service Symbol, защо производителите не си сертифицират маслата по API? или защо в България не се продават сертифицирани масла?, въпросите са реторични, всеки сам да си отговори.

Какво масло да използвам?
В английския вариант на Owner's manual пише:
В българския вариант на "Инструкция за експлоатация" пише:Gasoline engine
Use API grade SH, "Energy-Conserving II" or SJ, "Energy-Conserving" multigrade engine oil or ILSAC multigrade engine oil.
В Мaintenance schedule - General 10,000 km, Includes updates until MARCH '08 дава да се използва API: SJ, SL ILSAC.Експлоатационен клас на маслото: Масло API клас SH, енергоспестяващо II, или SJ енергоспестяващо многофункционално моторно масло, или многофункционално моторно масло ILSAC.
Нито дума за ACEA класове. За бензиновите двигатели, Toyota не се интересува от ACEA, макар че членува в нея.. Тогава, защо да се съобразявам с тях??
Ето един пример за объркана работа:
CASTROL EDGE 0W-40 A3/B4 - отговаря на ACEA A3/B3, A3/B4, API SN/CF. CASTROL EDGE 5W-40 - отговаря на ACEA C3, API SN.
Какво излиза? API SN се спогажда хем с ACEA A3/B3, A3/B4, хем с ACEA C3!!??
Голяма бъркотия!!!
- Прикачени файлове
-
- ACEA_SAPS-2.png (211.02 KiB) Преглеждано 17851 пъти
-
- Toyota_Corolla_maintenance_schedule-europe1.jpg (50.79 KiB) Преглеждано 17851 пъти
Engine: 3ZZ-FE 1600CC 16-VALVE
Engine oil: Pentosin Pentosynth HC 5W-40 --> RAVENOL VST USVO SAE 5W-40 ---> ROWE HIGHTEC SYNT RSi SAE 5W-40 HC
liav_dolen_(no)pedal
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта