Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувай отговор

Какво мислите по въпроса?

Да
110
51%
Не
25
12%
Зависи от шофьора
80
37%
 
Общо гласове: 215

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от Not_active_user_1 » 24 Май 2014 17:23

BOz,
гледам ги разбираш софтуерите и БК на колите. Я кажи моята да не се е бъгнал компа, че толкова малко ми отчита! biggrin.gif
Засичам е от пълно на пълно и разликата с БК е 0,2-0,3 л. Абе имам съмнение отдавна, че с колата нещо не е у ред. Ще взема да отида да ми е оправят. Не може такъв нисък разход да има! Дизелджиите хептен ме намразиха, а колата още повече... tooth.gif
slowtraveler,
до сега такива проблеми никога не съм имал с пълненето с изключение на един Форд на който можеха да се долеят 7-8 л. нафта след първото изключване на пистолета. Няколко мин. работа и се пълнеше до капачката. Иначе при дизелите се получава споменатия ефект (без да връща гориво) заради горивото. Самата нафта много се пени, като се налива и за това трябва малко повече да се играе с пищова за зареждане, но до ръба на капачката няма начин да не стане. При П3 никакъв проблем няма и много бързо става зареждането до горе. Все пак, ако има проблем се ползва фуния и нещата си идват на мястото. smile.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6301
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 360 пъти
Получена  благодарност: 395 пъти

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от slowtraveler » 24 Май 2014 17:38

prius 3 написа:....
до сега такива проблеми никога не съм имал с пълненето с изключение на един Форд на който можеха да се долеят 7-8 л. нафта след първото изключване на пистолета. Няколко мин. работа и се пълнеше до капачката. Иначе при дизелите се получава споменатия ефект (без да връща гориво) заради горивото. Самата нафта много се пени, като се налива и за това трябва малко повече да се играе с пищова за зареждане, но до ръба на капачката няма начин да не стане. При П3 никакъв проблем няма и много бързо става зареждането до горе. Все пак, ако има проблем се ползва фуния и нещата си идват на мястото. smile.gif
Направи експеримент: напълни до капачката, и разклати малко колата....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от nowyaris » 24 Май 2014 18:14

Разклащането на колата става като се залостят с бензинджийката на задната седалка laugh.gif .
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от Not_active_user_1 » 24 Май 2014 18:41

Много пъти съм го правил с разклащането и ефекта е същия. Напълня ли до горе е до горе. Може малко повече да пълня, но става. Само малко търпение трябва. Номера е като стигне горивото до края да стискаш пищова контролирано и да пускаш по малко гориво. Нещо, като да караш икономично се изисква - крак, а за да пълниш до горе - ръка. Дори съм сядал да пия кафе и съм поглеждал след 10-15 мин - горивото е все до ръба.
Клатенето на колата с бензинджийката ми хареса. Може да се пробва някой път, ама все се падат не по мой вкус жени да искат да държат маркуча... laugh.gif

Hursa
Мнения: 5723
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от Hursa » 24 Май 2014 22:08

Може би приемам желаното за действително. Но въпреки, че ни веднъж не съм зареждал сам, разликата от показанията на БК и това което пише на фиша много рядко надвишава 0,2 литра, и то с малко.
Бих искал да оспоря това:
BOz написа: Мен ми е ясна историята. Хибрида е по-икономичен на градско каране и по-неикономичен на извънградско от дизелов еквивалент. Няма какво да спорим. Дори съм 99% убеден, че и при 90км/ч, пак по-малките на кубатура дизелови двигатели (1.4-1.6) пак ще дават по-нисък разход от хибрида.
Единствено би сбъркало цялата схема ако дизела е автомат. Но малките дизелови автомати обикновено са с роботизирани кутии, та нищо не губиш и там.
Просто физиката това показва, а срещу нея няма как да вървиш.
Еквивалентния дизел с мех скоростна кутия ще е по икономичен при 90 км/ч. Ще е по икономичен и при по ниска и при по висока скорост. Като в някой скоростни диапазони разликата в икономичността в полза на дизела ще се увеличава, дори за скорости под 90 км/ч.
И това ще е вярно винаги при „равномерна и праволинейна скорост” както го формулират във 2 закон на Нютон. Ще е вярно и при равномерно изкачване, ще е вярно и при постоянен спуск - до определен наклон. Условия за постигане такова приблизително равномерно праволинейно движение, дори да се стараем да го постигнем, имаме много рядко дори за километър. Поне според мен и за маршрутите по които съм пътувал до сега аз. Колкото повече маршрута не позволява такова равномерно движение толкова по икономичен ще е приус. И това е физика, срещу която няма как да се върви:). За съжаление, пътищата в България, са така маршрутизирани, че се реализират, доста убедително, преимуществата на приус.
Аз имам пример с колегата, с пежо 301, 1.6 дизел, 90 кс. Разхода му, за миналото лято когато ги сравнявахме беше около 4,5. Моят беше около 3,9 с аурис хибрид. Пътуванията, най-вече извънградски през отпуските. Мисля, че шофирането ни е долу горе еднакво. Преди имах пежо 309 дизел, 90 кс, което му продадох след като купих ауриса. И той и аз имахме разход със старото пежо около 5, на извънградско.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от Scott » 25 Май 2014 01:31

Hursa написа:Аз имам пример с колегата, с пежо 301, 1.6 дизел, 90 кс. Разхода му, за миналото лято когато ги сравнявахме беше около 4,5. Моят беше около 3,9 с аурис хибрид. Пътуванията, най-вече извънградски през отпуските. Мисля, че шофирането ни е долу горе еднакво. Преди имах пежо 309 дизел, 90 кс, което му продадох след като купих ауриса. И той и аз имахме разход със старото пежо около 5, на извънградско.
А какъв ти е средния разход извънградско до сега? 3.9? Щото нали се сещаш че разликата в горенето между твоята кола и неговата идва от регенеративната енергия. А тя се изписва на екрана - по едно автомобилче на всеки 50Wh. Разлика от 600 гр. при енергия на изгаряне на бензина 9.4kWh/l и 30% ефективност на регенеративното спиране (според Тойота) дава към 380 от тея автомобилчета за 100 км.

Hursa
Мнения: 5723
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от Hursa » 25 Май 2014 18:19

Именно това казвам и аз. Въпреки, че пежото е с дизел с малка кубатура. По леко. Доста по ниско, по тясно, коефициента му на челно съпротивление – не го знам - но вероятно и той е по малък отколкото на ауриса. При реални пътувания от регенерацията се натрупва достатъчно икономия за да харчи ауриса по малко от автомобил със заведомо по икономичен двигател. А това иконките, при ауриса го няма. Може би на тези с тойота тъч да го има, но когато го купувах още го нямаше. А и до колкото съм чел по форумите – това с автомобилчетата не показва коректно, а май само когато натискаш спирачка. А регенерацията е и когато се пусне или дори само отпусне педала на газта. Генерира и когато използваната мощност е много малка – тоест двигателя би работил много неикономично – чрез генератора се до натоварва в известна степен. Не знам, в сравнение с двулитров дизел е възможно в тесен диапазон обороти и натоварване двигателя на приус да е по икономичен. И предполагам електрониката да се опитва да го държи около този диапазон (на най-голяма икономичност) обороти и натоварване – компенсирайки с допълнителна мощност от батерия при по голямо натоварване и генерирайки при ниско натоварване. Но това е само предположение – поне според мен това е една от основните идеи на хибрида.
Дадения разход е от лятото. Зимата при шофиране в задръстванията, разхода ми се качва значително, двигателя изключва рядко защото грее купето – а аз съм зиморничав и го настройвам на 25 градуса.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4576
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 217 пъти

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от BOz » 25 Май 2014 21:11

Да споделя и реалните резултати, които получих.
Та моя Приус харчи:
Чисто градско - 4,82/100 по колонка. 4,5 по борд.
Чисто извънградско - 4,33/100 по колонка. 4,5 ми показваше по борд.

И относно това дали Приус можел да харчи много - да може
Ето какво направих на извънградското за шоуто и за теста:
Изображение

И скалата трябваше да е до 20/100, за да изглеждат нещата нормални. tooth.gif
Пък нека колегата prius 3 да казва, че неговия Приус е извънземен и ходи спокойно срещу законите на физиката. punk.gif

Не, че и аз не мога да напрая разход, за който и той твърди:
Изображение

Просто ако имаш желание, то всичко се постига при тази кола - огромни разходи, които трудно ще постигна дори с 330хд, ако ми е мил живота и съответно обратното - ако имаш желание да извлечеш ползите от автомобила, то може да го направиш. Това са моите крайни заключения.
Разход на електричарка -> Изображение
Разход на хибрид -> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6301
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 360 пъти
Получена  благодарност: 395 пъти

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от slowtraveler » 25 Май 2014 21:37

BOz написа:Да споделя и реалните резултати, които получих.
........
Просто ако имаш желание, то всичко се постига при тази кола - огромни разходи, които трудно ще постигна дори с 330хд, ако ми е мил живота и съответно обратното - ако имаш желание да извлечеш ползите от автомобила, то може да го направиш. Това са моите крайни заключения.
Благодаря за споделената информация. Заключенията напълно съвпадат с моите очаквания...
Би ли споделил режимите/начина на шофиране, при които автомобила е най-неикономичен?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4576
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 217 пъти

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от BOz » 25 Май 2014 23:54

Според мен този разход се постига тогава, когато лепнеш педала за ламарината и го задържиш там.
Първоначално започва да яде батерия. След малко обаче, като привърши тока, тогава явно се мъчи да я зареди, защото се вижда в енерджи потока как се обръща посоката на тока.
Та в този момент хем започва да върви като умряла, хем започва да харчи като ненормална.
А и като пуснеш климатика през това време да не говорим.
Картинката показва какво се случва.
Втори път няма да го направя това нещо, защото при около 170км/ч, все едно нещо се случва под капака и някое бутало ще иска да излезе, за да види кой кара така тази нежна кола.

А бе така я чувствах колата, че все едно на някой сомалийски атлет за дълги разстояния съм го преназначил за щангист. Слагаш му нещо отгоре и краката започват да му се огъват още на загревките. tooth.gif
Разход на електричарка -> Изображение
Разход на хибрид -> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6301
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 360 пъти
Получена  благодарност: 395 пъти

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от slowtraveler » 26 Май 2014 13:04

BOz написа:Според мен този разход се постига тогава, когато лепнеш педала за ламарината и го задържиш там.
Първоначално започва да яде батерия. След малко обаче, като привърши тока, тогава явно се мъчи да я зареди, защото се вижда в енерджи потока как се обръща посоката на тока.
Та в този момент хем започва да върви като умряла, хем започва да харчи като ненормална.
А и като пуснеш климатика през това време да не говорим.
Картинката показва какво се случва.
Втори път няма да го направя това нещо, защото при около 170км/ч, все едно нещо се случва под капака и някое бутало ще иска да излезе, за да види кой кара така тази нежна кола.

А бе така я чувствах колата, че все едно на някой сомалийски атлет за дълги разстояния съм го преназначил за щангист. Слагаш му нещо отгоре и краката започват да му се огъват още на загревките. tooth.gif
Преди време спорихме точно за този ефект при високоскоростно шофиране с няколко колеги тук експлоатиращи приуси...
Тогава не можах да ги убедя, въпреки, че пусках и линкче с показан този ефект при един Лексъс ....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от Not_active_user_1 » 26 Май 2014 13:31

Колега BOz, срещу кои физични закони съм бил и ти правиш ли изобщо разлика между П2 и П3? Май не! Я си виж втората снимка и ми кажи къде видя такъв разход от мен, дето си можел и ти да го направиш. Мисля съм добре с очите и виждам среден 4,7/100. Този първият разход 20 мин. дето казваш си карал с педал на газта залепен за ламарината къде го направи? На кое равно място е? На никое ще ти отговоря. Да позная ли? Най-вероятно си се качвал по Вития и там си го направил или на някой проход си се катерил! Сложи си ръката на сърцето и си признай! Не на мен, а на себе си, че е така! Ето ти разход по равно на аутобан с пълна газ където има възможност и среден разход даден на БК:
http://upload-pictures.info/image-372F_523F3B84.jpg
Ето ти и хората какво дават за разходите или ще кажеш, че и те са против физиката (давам го отново, защото явно някой хора не могат да запомнят някой числа):
Изображение
Та да те питам, къде видя извънземното в моя П3? Виж, ако си решил да си чешеш клавиатурата е друг въпрос, но аз ти отговарям с факти, а ти малко с празни приказки на едро. Сравни показанията от таблицата и моите разходи, които съм дал до сега и ми кажи какво нередно или извънземно има!
slowtraveler , отговорът ми е насочен също и към теб. Дал съм средна скорост и разход на гориво. Достатъчно дълго е времето на каране, за да се елиминира фактора заредена батерия. А може би съм манипулирал колата, за да показва такива стойности, както намекна друг колега! laugh.gif
Може би и създателите на таблицата за разхода по-горе са с манипулирани Приуси. biggrin.gif

Аватар
BOz
Мнения: 4576
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 217 пъти

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от BOz » 26 Май 2014 15:18

Аз не виждам на таблицата скорост от максималната за Приус.
А между другото тази таблица от къде я имаш? Защото така както е надраскана, то изглежда някаква теоретична.
Тук виждам таблица, която е разграфена до 140км/ч.
А след това какво става?
А при 180-190км/ч, там колкото може да вдигнеш, как изглеждат нещата?

А за твоята снимка от "Аутобана" на пълна газ, където позволява. Явно израза много точно си го написал - "където позволява". Хайде ми кажи на пълна газ как успяваш да имаш бонус точки (така им викам на количките при регенерацията, там където се явяват по 50вч на количка), ако държиш педала на газта на 100% през цялото време?
Или викаш и тогава колата отново ти регенерира и то с толкова много бонус точки.
Както сам каза - хайде не на мене тези. biggrin.gif
Разход на електричарка -> Изображение
Разход на хибрид -> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6301
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 360 пъти
Получена  благодарност: 395 пъти

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от slowtraveler » 26 Май 2014 15:27

BOz написа:Аз не виждам на таблицата скорост от максималната за Приус....
Точно това имах предвид...
Да, при 134км/ч явно 90-те кончета стигат да се поддържа скоростта, но неминуемо от определена скорост нагоре (предполагам някъде около 150-160км/ч, колкото е максималната скорост на обикновен автомобил с такава мощност) то мощността явно ще започне да става недостатъчна...
Предполагам, че 170км/ч са лимитирани не само поради максималните обороти на електродвигателите, но и заради максимална 'постоянно отдаваема' мощност - т.е. само ДВГ без помощта на ел-двигателите...
При ускорението дотам навярно ще поизсмуче батерията, и при достигане на тази скорост ще останеш практически с разредена батерия, която ще продължи да смуче енергия дори и за момент да отпуснеш газта.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4576
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 217 пъти

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от BOz » 26 Май 2014 15:36

И както се вижда средна скорост от 134км/ч при разход от 6.4. Това си е абсолютно нормално за всеки един дизелов автомобил.
Ето как изглеждат 200кс дизел при 147км/ч средна скорост:

Изображение

И това е на дизелов автомобил от голям клас, а не като Приуса.
Искам да ми покажеш по борд компютър при 150км/ч средна скорост за над 150-200км пробег колко ти харчи мега икономичния Приус-3.
Като да постигнеш тази средна скорост (борда не е ресетнат от стъпването на магистралата), то често се е карало със скорости, които са мираж за Приус. tooth.gif
Разход на електричарка -> Изображение
Разход на хибрид -> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта