При подобно каране по същия път (от Месе до летището) с BMW 320d (184к.с.) комби разхода е под 6, гарантирано. Между другото пътя от Парздорф до летището и обратно не е ли малко повечко от 68.3км по магистралата?prius 3 написа:При подобно каране с дизел със сходни параметри на Приуса разхода е над 7/100.
Икономичен автомобил ли е Prius?
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Само се чудя защо всички тези "прекрасни" параметри и постижения тойота сякаш са ги забравили конструирайки Лексъс RXh biggrin.gif
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
БеЕмВе-тата явно са доста икономични щом казваш. Вървят много и харчат малко.
Аз имам съвсем други впечатления, ама карай да не изпадаме в подробности, защото думите си с нищо не можеш да ги подкрепиш, както и аз моите, но фактите са в моя полза. Снимай ако можеш тези резултати. Между другото БМВ са едни от най-големите лъжци по отношение обявен и реален разход. Ето факти, които опровергават измислената икономичност на Баварците:
http://fakti.bg/technozone/67751-koi-s- ... -na-gorivo
Да вадим рулетката и да мерим колко метра е по-малко или повече разстоянието ли! biggrin.gif

Аз имам съвсем други впечатления, ама карай да не изпадаме в подробности, защото думите си с нищо не можеш да ги подкрепиш, както и аз моите, но фактите са в моя полза. Снимай ако можеш тези резултати. Между другото БМВ са едни от най-големите лъжци по отношение обявен и реален разход. Ето факти, които опровергават измислената икономичност на Баварците:
http://fakti.bg/technozone/67751-koi-s- ... -na-gorivo
Да вадим рулетката и да мерим колко метра е по-малко или повече разстоянието ли! biggrin.gif
Последно промяна от Not_active_user_1 на 26 Сеп 2013 14:14, променено общо 1 път.
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Там вече трябва да отправиш въпрос към Тойота! Може и курс за икономично каране да ти проведат и да ти махнат оловото от подметката на дЕсното краче.Vesko написа:Само се чудя защо всички тези "прекрасни" параметри и постижения тойота сякаш са ги забравили конструирайки Лексъс RXh biggrin.gif

Ей, не можахме да се видим лятото в Италия значи, да пием по нещо и да си пробваме колите. Аз да седна на твоята и да видим аджеба наистина ли е от колата или задкормилното и ти да седнеш на моята и там да проверим как стоят нещата. При такава размяна, имам усещането, че разхода на двете коли, много ще се приближи. biggrin.gif
Догодина, ако пак имаш път към Италия свиркай, може да се видим. Всяко лято съм там.

- BOz
- Мнения: 4572
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
prius 3, колега, благодаря ти, че ти си май единствения, който споделя най-пълни данни относно естеството на темата - а именно колко харчи Приуса.
Ако има някой да ми каже за бартер БМВ-то ми за Приус-3, ще бъде идеално, но да не навлизаме в подробности.
Именно защото виждам твоя разход и от четене излиза, че Приус-3 има 0.5 до 1 литър по-нисък разход в сравнение с Приус-2.
Тъй като Приус-2 са към края на жизнения си цикъл, може би ще изчакам още малко и ще събирам пари директно за Приус-3.
Но искам да кажа и за разхода на БМВ-то.
Да, аз карам 330хд, което не е най-икономичния дизел, определено. Дори напротив. Това не най-харчещия дизелов вариант на БМВ. Сами виждате, че не е важно точно дали колата ми харчи +-1 литър. Важно е друго, което ще споделя по-надолу.
Вманиачен съм на темата разход на автомобилите си. До сега нямам нито един, ама буквално нито един разход, който да не съм засякъл на борд компютър и съответно на колонка след това. Нямам нито едно пропуснато зареждане на мой автомобил, който да не запиша разхода и на "хартия" за бъдеща употреба.
За това ти казвам, че БМВ-то ми в момента, както и другите ми автомобили (главно дизелови), които съм карал до сега, го свалям под разхода, който е обявен в книжката. Така, че има обяснение за всичко, но ще навлизаме в излишни подробности.
За това съм се ориентирал и към Приус - един вид заради спортната злоба. Заради технологията. Заради тръпката. А не, че ще спестя кой знае колко в сравнение със сегашния ми автомобил.
Както казах - разхода ми е вид спорт - просто вътрешно съм приел да видя една кола колко малко може да харчи.
Мен ме интересува главно чисто градско каране реално колко ще даде Приус-а. Защото до сега никъде не намерих информация колко реално харчи градско. Ама градско, защото твоите 35+ км/ч средна скорост въобще не е типично градско каране.
Градско каране се приема за скорости от порядъка на 20км/ч средна скорост.
Моите наблюдения и тестове показват, че разхода, който е описан в книжката на автомобила се достигат при около 21-22км/ч средна скорост. Над тази скорост винаги си под заводския разход по книжка, а под тази скорост си над посочения в книжката. Като статистиките ми се простират до към 13км/ч средна скорост (не за пътуване, а за цял резервоар), като там разхода надскача с много този, който е в книжката. Аз лично търся информация за такова "градско" каране да видя на какво е способен Приуса тогава.
Иначе и аз карам градско, като последното ми напускане на табелката на София, с моя автомобил, е било точно преди 13 месеца. От тогава моя автомобил не е напускал границите на града. Извън града, ако се наложи да излизаме (главно за почивка), то повече използваме колата на жена ми.
Иначе при тези 30+ км/ч средна скорост за един резервоар и аз вкарвам 330хд в разход от 6.хх градски разход - казах, че съм вманиачен, нали biggrin.gif
Вманиачването ми се простира до там, че абсолютно всяко отиване и връщане до работата пак записвам разхода. На абсолютно всяко. Всеки ден.
Навика ми е вече както си слагам колата, да ресетна дневния трип компютър и да го следя през целия път до работата. В края на работния ден при прибирането ми в гаража поглеждам резултата и гледам дали съм с 0.1 литър разлика при еди какви си условия на каране.
Демек с всичко това искам да кажа, че съм подготвен за Приуса, може би.
Благодаря все пак за всичките ти коментари и се надявам и за напред да споделяш и да събираме косвена статистика на какво са възможни въпросните автомобили.
п.п. Радвам се, че видях модераторска намеса. Бях останал с впечатление, че има потребители, които могат да пишат каквото си искат - обиди, нападки и т.н. Поздравления и се радвам, че съм сгрешил в първоначалното ми впечатление.
Ако има някой да ми каже за бартер БМВ-то ми за Приус-3, ще бъде идеално, но да не навлизаме в подробности.

Именно защото виждам твоя разход и от четене излиза, че Приус-3 има 0.5 до 1 литър по-нисък разход в сравнение с Приус-2.
Тъй като Приус-2 са към края на жизнения си цикъл, може би ще изчакам още малко и ще събирам пари директно за Приус-3.
Но искам да кажа и за разхода на БМВ-то.
Да, аз карам 330хд, което не е най-икономичния дизел, определено. Дори напротив. Това не най-харчещия дизелов вариант на БМВ. Сами виждате, че не е важно точно дали колата ми харчи +-1 литър. Важно е друго, което ще споделя по-надолу.
Вманиачен съм на темата разход на автомобилите си. До сега нямам нито един, ама буквално нито един разход, който да не съм засякъл на борд компютър и съответно на колонка след това. Нямам нито едно пропуснато зареждане на мой автомобил, който да не запиша разхода и на "хартия" за бъдеща употреба.
За това ти казвам, че БМВ-то ми в момента, както и другите ми автомобили (главно дизелови), които съм карал до сега, го свалям под разхода, който е обявен в книжката. Така, че има обяснение за всичко, но ще навлизаме в излишни подробности.
За това съм се ориентирал и към Приус - един вид заради спортната злоба. Заради технологията. Заради тръпката. А не, че ще спестя кой знае колко в сравнение със сегашния ми автомобил.
Както казах - разхода ми е вид спорт - просто вътрешно съм приел да видя една кола колко малко може да харчи.
Мен ме интересува главно чисто градско каране реално колко ще даде Приус-а. Защото до сега никъде не намерих информация колко реално харчи градско. Ама градско, защото твоите 35+ км/ч средна скорост въобще не е типично градско каране.
Градско каране се приема за скорости от порядъка на 20км/ч средна скорост.
Моите наблюдения и тестове показват, че разхода, който е описан в книжката на автомобила се достигат при около 21-22км/ч средна скорост. Над тази скорост винаги си под заводския разход по книжка, а под тази скорост си над посочения в книжката. Като статистиките ми се простират до към 13км/ч средна скорост (не за пътуване, а за цял резервоар), като там разхода надскача с много този, който е в книжката. Аз лично търся информация за такова "градско" каране да видя на какво е способен Приуса тогава.
Иначе и аз карам градско, като последното ми напускане на табелката на София, с моя автомобил, е било точно преди 13 месеца. От тогава моя автомобил не е напускал границите на града. Извън града, ако се наложи да излизаме (главно за почивка), то повече използваме колата на жена ми.
Иначе при тези 30+ км/ч средна скорост за един резервоар и аз вкарвам 330хд в разход от 6.хх градски разход - казах, че съм вманиачен, нали biggrin.gif
Вманиачването ми се простира до там, че абсолютно всяко отиване и връщане до работата пак записвам разхода. На абсолютно всяко. Всеки ден.
Навика ми е вече както си слагам колата, да ресетна дневния трип компютър и да го следя през целия път до работата. В края на работния ден при прибирането ми в гаража поглеждам резултата и гледам дали съм с 0.1 литър разлика при еди какви си условия на каране.

Демек с всичко това искам да кажа, че съм подготвен за Приуса, може би.

Благодаря все пак за всичките ти коментари и се надявам и за напред да споделяш и да събираме косвена статистика на какво са възможни въпросните автомобили.

п.п. Радвам се, че видях модераторска намеса. Бях останал с впечатление, че има потребители, които могат да пишат каквото си искат - обиди, нападки и т.н. Поздравления и се радвам, че съм сгрешил в първоначалното ми впечатление.

Последно промяна от BOz на 26 Сеп 2013 15:38, променено общо 1 път.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Я да вземеш да се обадиш на Веско, че само се оплаква от хибрида - да не се окаже че неговия харчи почти колкото приусBOz написа:За това съм се ориентирал и към Приус - един вид заради спортната злоба. Заради технологията. Заради тръпката. А не, че ще спестя кой знае колко в сравнение със сегашния ми автомобил.
Както казах - разхода ми е вид спорт - просто вътрешно съм приел да видя една кола колко малко може да харчи.


- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Днес ми светна една досадна жълта лампичка (почти като месечен цикъл). Ама от предишното светване до сега само градско ми показва 8.4 л/100 biggrin.gif (Климатика не знам май от къде се изключва)Rudy написа:Я да вземеш да се обадиш на Веско, че само се оплаква от хибрида - да не се окаже че неговия харчи почти колкото приусBOz написа:За това съм се ориентирал и към Приус - един вид заради спортната злоба. Заради технологията. Заради тръпката. А не, че ще спестя кой знае колко в сравнение със сегашния ми автомобил.
Както казах - разхода ми е вид спорт - просто вътрешно съм приел да видя една кола колко малко може да харчи.biggrin.gif
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Предполагам, че да се издъниш означава да изразяваш мнение, различно от телешкия възторг на хибридолюбците. Това, че на теб не ти харесва начина му на изразяване или позициите, които заема си е твой проблем. Личното ми мнение е, че този форум съществува в този си вид и е активен поради наличието на диаметрално противоположни мнения. След няколко подобни БАН-а, ще останеш генерал без армия, просто защото хората с по-различни мнения ще спрат да пишат .... и активността тук ще тръгне към нулата. Ако не ти харесват нападки и обидни квалификации, излез на улицата и калявай ранимата си душа.Uncle Dido написа:SFINKS, здравей!
Мисля, че ти бях обещал нещо.
Имаш месец почивка от мен. А след това, ако отново се издъниш, завинаги.![]()
Колеги, не ме карайте и тази тема да пратя в небитието.....
Спорете колкото си искате, но ако още един път прочета нападки, изразени с тон на чалгар, ще раздавам БАН-ове с усмивка.
Успех.
-
- Мнения: 5723
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
При много ниска средна скорост все по съществено значение започват да играят други фактори – според мен. Много голямо е значението на това колко време си прекарал във висене в задръствания или си карал действително много бавно. При тези условия много е голямо значението и на това дали караш с климатик или се топлиш от двигателя. Голямо е значението и на околната температура. При тези условия си все по близко за измерване в мото часове
. За аурис хибрида мога да споделя – в жегите при пътуванията до работа и обратно в задръстванията (не големи) при нормално каране, не икономично, разхода ми падаше под 3,8 колкото е по книжка (дори с климатик). В момента сутрин не е жега, но не бих го нарекъл и студ – разхода ми е 4,1 – просто по продължително работи за да достигне работна температура и за да я поддържа. Но може би приус в студено време би се представил по добре от ауриса - има до колкото знам подгрев на охлаждащата течност от изходящите газове, което в ауриса вероятно е спестено.
А за изказванията на Свинкс, макар и провокативни постоянно не смятам, че са обидни. И той не носи сам вината, че му се впрягат. Все пак тук всички сме възрастни хора и тези които се „впрягат” също така да се каже имат „вина”
.

А за изказванията на Свинкс, макар и провокативни постоянно не смятам, че са обидни. И той не носи сам вината, че му се впрягат. Все пак тук всички сме възрастни хора и тези които се „впрягат” също така да се каже имат „вина”

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Добре, така да бъде. Съжалявам, но вече нямаш място в този форум. Довиждане и успех.E60_Power написа:Предполагам, че да се издъниш означава да изразяваш мнение, различно от телешкия възторг на хибридолюбците. Това, че на теб не ти харесва начина му на изразяване или позициите, които заема си е твой проблем. Личното ми мнение е, че този форум съществува в този си вид и е активен поради наличието на диаметрално противоположни мнения. След няколко подобни БАН-а, ще останеш генерал без армия, просто защото хората с по-различни мнения ще спрат да пишат .... и активността тук ще тръгне към нулата. Ако не ти харесват нападки и обидни квалификации, излез на улицата и калявай ранимата си душа.Uncle Dido написа:SFINKS, здравей!
Мисля, че ти бях обещал нещо.
Имаш месец почивка от мен. А след това, ако отново се издъниш, завинаги.![]()
Колеги, не ме карайте и тази тема да пратя в небитието.....
Спорете колкото си искате, но ако още един път прочета нападки, изразени с тон на чалгар, ще раздавам БАН-ове с усмивка.
Успех.
Други желаещи?
- slowtraveler
- Мнения: 6292
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 394 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Колеги, явно първото предупреждение не е подействало
Защо трябва да се стига до крайни мерки за да може да се общува нормално в автомобилен форум?
Та нали идеята тук е да се помага и да се обменят полезни идеи и съвети....
И от време на време - да се разтоварваме с някоя друга 'офтопик' тема...
Напълно подкрепям Дидо, защото не е нормално и коректно някои хора да използват форума за избиване на комплекси и навярно - на компенсиране на лични проблеми...
Това, че един форум е по-либерален не значи, че трябва да стане арена на лични нападки и мерене на някои принадлежности
Надявам се дискусията да продължи в достатъчно информативен и коректен вид....

Защо трябва да се стига до крайни мерки за да може да се общува нормално в автомобилен форум?
Та нали идеята тук е да се помага и да се обменят полезни идеи и съвети....
И от време на време - да се разтоварваме с някоя друга 'офтопик' тема...
Напълно подкрепям Дидо, защото не е нормално и коректно някои хора да използват форума за избиване на комплекси и навярно - на компенсиране на лични проблеми...
Това, че един форум е по-либерален не значи, че трябва да стане арена на лични нападки и мерене на някои принадлежности

Надявам се дискусията да продължи в достатъчно информативен и коректен вид....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4572
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
@Hursa
Колега, може ли да споделиш тази ниска скорост, за която говориш за Ауриса реално колко ниска е била?
Интересува ме това, за да имам някаква представа все пак и да имам някакъв аналог за разход на тези хибриди при истинско градско каране.
Благодаря.
Колега, може ли да споделиш тази ниска скорост, за която говориш за Ауриса реално колко ниска е била?
Интересува ме това, за да имам някаква представа все пак и да имам някакъв аналог за разход на тези хибриди при истинско градско каране.
Благодаря.
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Здрасти, колега, нямаш никакви проблеми за возенето, естествено. Има само едно-единствено условие, което не зависи нито от теб, нито от мен - трябва колата ми от това:BOz написа: @acf_prius - колега, виждам, че си от София. Може ли някой ден да се видим някъде, да ме повозиш малко във въпросния автомобил, за да добия пряко мнение?

да се превърне отново в това:

Да се надяваме, че ще бъде сравнително скоро и ще си работи както преди...

Последно промяна от acf_prius на 28 Сеп 2013 23:29, променено общо 1 път.

- BOz
- Мнения: 4572
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 217 пъти
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Искрено съжалявам за случката с колата!
Дано всичко да е наред и да се върне по-бързо на пътя.
А като споменаваш разход от 5.1 в центъра, това включва ли наистина големите задръствания? Демек ако не се лъжа често минаваш по Евлоги Георгиев. Та за задръстванията питам от НДК, опашката да започне на 200 метра след светофара на България и НДК, демек 500 метра преди светофара на Драган Цанков и задръстването да е до Орлов мост. След това цяло задръстване примерно на Орлов мост да завиеш на ляво, към центъра, и там да зациклиш чак до ЦУМ. Демек маршрута НДК, Орлов мост, ЦУМ да ти е да речем 50 минути.
А случайно да си попадал в задръстване поради някаква причина, където движението не се движи с десетки минути?
Идеята на въпроса ми е, ако си в такова задръстване, където не се движиш, нали двигателя трябва да е изключен? Ако времето е някакво средно, демек нито много студено, за да работи парното постоянно, или пък много топло и климатика да бичи на макс.
Въпроса ми е свързан с това, колко време колата може да стои на едно място, без да запали двигателя? Примерно може ли да изкара 30 минути на място без да запали двигателя, или няма такъв капацитет батерията?
Дано всичко да е наред и да се върне по-бързо на пътя.
А като споменаваш разход от 5.1 в центъра, това включва ли наистина големите задръствания? Демек ако не се лъжа често минаваш по Евлоги Георгиев. Та за задръстванията питам от НДК, опашката да започне на 200 метра след светофара на България и НДК, демек 500 метра преди светофара на Драган Цанков и задръстването да е до Орлов мост. След това цяло задръстване примерно на Орлов мост да завиеш на ляво, към центъра, и там да зациклиш чак до ЦУМ. Демек маршрута НДК, Орлов мост, ЦУМ да ти е да речем 50 минути.
А случайно да си попадал в задръстване поради някаква причина, където движението не се движи с десетки минути?
Идеята на въпроса ми е, ако си в такова задръстване, където не се движиш, нали двигателя трябва да е изключен? Ако времето е някакво средно, демек нито много студено, за да работи парното постоянно, или пък много топло и климатика да бичи на макс.
Въпроса ми е свързан с това, колко време колата може да стои на едно място, без да запали двигателя? Примерно може ли да изкара 30 минути на място без да запали двигателя, или няма такъв капацитет батерията?
Разход на електричарка -> 
Разход на хибрид ->
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Икономичен автомобил ли е Приус?
Поне RX-a не може. За да е ефективен катализатора, трябва да е в работна температура. Затова и двигателя се припалва от време на време.BOz написа:Искрено съжалявам за случката с колата!
Дано всичко да е наред и да се върне по-бързо на пътя.
А като споменаваш разход от 5.1 в центъра, това включва ли наистина големите задръствания? Демек ако не се лъжа често минаваш по Евлоги Георгиев. Та за задръстванията питам от НДК, опашката да започне на 200 метра след светофара на България и НДК, демек 500 метра преди светофара на Драган Цанков и задръстването да е до Орлов мост. След това цяло задръстване примерно на Орлов мост да завиеш на ляво, към центъра, и там да зациклиш чак до ЦУМ. Демек маршрута НДК, Орлов мост, ЦУМ да ти е да речем 50 минути.
А случайно да си попадал в задръстване поради някаква причина, където движението не се движи с десетки минути?
Идеята на въпроса ми е, ако си в такова задръстване, където не се движиш, нали двигателя трябва да е изключен? Ако времето е някакво средно, демек нито много студено, за да работи парното постоянно, или пък много топло и климатика да бичи на макс.
Въпроса ми е свързан с това, колко време колата може да стои на едно място, без да запали двигателя? Примерно може ли да изкара 30 минути на място без да запали двигателя, или няма такъв капацитет батерията?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 3 госта