Това наистина ще бъде интересна и полезна тема! Дано се развие в правилната и градивна насока...Hursa написа:...
A за газов ижекцион на Приус може би трябва да се направи тема. Мисля, че ще има доста предимства пред конвенционален бензинов с газова.
Газов инжекцион на Приус
- zi_zi_top
- Мнения: 4235
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
Газов инжекцион на Приус
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
-
Hursa
- Мнения: 6038
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 209 пъти
Re: Газов инжекцион на Приус
За полезна, не знам. Смятам, че газовият двигател е значително по добро решение от бензинов с газова. И че такъв двигател ще подхожда много на всеки автомобил претендиращ да е екологичен, включително приус.
А ако се постави газов инжекцион на приус смятам, че по високата степен на разширение на ДВГто му, ще способства за по добрата му работа на газ. В сравнение с друг бензинов двигател разработен за работа с 95 бензин. Ще се използва по пълно енергията от горенето на газта, тъй като тя изгаря по бавно в двигател за 95 бензин, доколкото знам. Това би трябвало да даде допълнително още малко по добра икономичност на приусовият двигател в сравнение с обикновен бензинов при работа на газ. По голямото разширение в приусовия ДВГ ще способства и за по ниска температура на изходящите газове, от там по ниско температурно натоварване на изпускателни клапани, в сравнение с обикновен бензинов. Това може би ще се отрази добре и на катализатора. Но според мен е добре да се постави инжекцион с впръскване на течна газ. От една страна ще се избегне необходимостта от изпаряване на газта в изпарител, което при приус би ограничило работата на газ, поради честото гасене и палене на двигателя, при градско. От друга страна впръскването на течна фаза би снижило до известна степен температурата на прясната горивна смес, която при приус се подгрява от това, че влиза в цилиндъра и след това, част от нея се изтласква обратно в смукателния колектор. Т.е. впръскването на течна газ ще доближи максимално условията при работа на двигателя на газ до тези за които е разчетен работейки на бензин. А и като цяло работата при впръскване на течна газ е малко по икономична, до колкото знам. Мисля, че се избягва и необходимостта от палене на бензин.
Любопитен съм дали има нещо вярно в горните расъждения.
А ако се постави газов инжекцион на приус смятам, че по високата степен на разширение на ДВГто му, ще способства за по добрата му работа на газ. В сравнение с друг бензинов двигател разработен за работа с 95 бензин. Ще се използва по пълно енергията от горенето на газта, тъй като тя изгаря по бавно в двигател за 95 бензин, доколкото знам. Това би трябвало да даде допълнително още малко по добра икономичност на приусовият двигател в сравнение с обикновен бензинов при работа на газ. По голямото разширение в приусовия ДВГ ще способства и за по ниска температура на изходящите газове, от там по ниско температурно натоварване на изпускателни клапани, в сравнение с обикновен бензинов. Това може би ще се отрази добре и на катализатора. Но според мен е добре да се постави инжекцион с впръскване на течна газ. От една страна ще се избегне необходимостта от изпаряване на газта в изпарител, което при приус би ограничило работата на газ, поради честото гасене и палене на двигателя, при градско. От друга страна впръскването на течна фаза би снижило до известна степен температурата на прясната горивна смес, която при приус се подгрява от това, че влиза в цилиндъра и след това, част от нея се изтласква обратно в смукателния колектор. Т.е. впръскването на течна газ ще доближи максимално условията при работа на двигателя на газ до тези за които е разчетен работейки на бензин. А и като цяло работата при впръскване на течна газ е малко по икономична, до колкото знам. Мисля, че се избягва и необходимостта от палене на бензин.
Любопитен съм дали има нещо вярно в горните расъждения.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Re: Газов инжекцион на Приус
Преди няколко месеца попаднах на следното нещо - http://priuschat.com/threads/toyota-pri ... rid.82168/. Двама румънци си сложили газови уредби на Приусите. Пишат, че са много доволни и т.н. Аз лично за момента съм "пас", а и не знам никакви подробности какво трябва да представлява тая конверсия, ако ме питат как да ми го направят, тъй като съм технически зле и изобщо не разбирам от тия неща.
За мен е важно да си карам и да върви biggrin.gif
Иначе в Италия слагат и метанови уредби: p.s. Поразтърсих се и видях, че и в Швейцария слагали метан на Приуси. Дават 3,4 кг/100 км, което е много добър разход на метан. Преди това имах Нисан Алмера на метан и горе-долу харчеше 4,5 кг/100 км с яко натискане. http://www.greencarcongress.com/2006/03 ... us_ii.html
Иначе в Италия слагат и метанови уредби: p.s. Поразтърсих се и видях, че и в Швейцария слагали метан на Приуси. Дават 3,4 кг/100 км, което е много добър разход на метан. Преди това имах Нисан Алмера на метан и горе-долу харчеше 4,5 кг/100 км с яко натискане. http://www.greencarcongress.com/2006/03 ... us_ii.html

-
Hursa
- Мнения: 6038
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 209 пъти
Re: Газов инжекцион на Приус
А дали има реализиран проект освен приус да е на газ да е и тунингован с турбокомпресор, тунинг за още по голяма икономичност?
Загубата на мощност от преминаването на приус на газ също е по малко в сравнено с обикновен бензин, ако някой се бои, че приусът ще остане без мощност.
Не се споменава, че автомобилите на пропан-бутан (с газова уредба, дори не чисто с газов двигател), са по икономични дори от дизеловите автомобили и не като парични разходи. А като разход на гориво мерено като тегло. А това е от първостепенно значение за екологичните автомобили тъй като от масата изгорено гориво зависят най-вече емисиите въглероден двуокис и вредни газове.
Загубата на мощност от преминаването на приус на газ също е по малко в сравнено с обикновен бензин, ако някой се бои, че приусът ще остане без мощност.
Не се споменава, че автомобилите на пропан-бутан (с газова уредба, дори не чисто с газов двигател), са по икономични дори от дизеловите автомобили и не като парични разходи. А като разход на гориво мерено като тегло. А това е от първостепенно значение за екологичните автомобили тъй като от масата изгорено гориво зависят най-вече емисиите въглероден двуокис и вредни газове.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Газов инжекцион на Приус
В Германия ги правят, но трябва наистина да правиш доста км., за да си струва инвестицията. Цената също е много сериозна: 3000-3500 евро. Слага се ГИ с течна газ. Хората са доволни, споделят разходи в порядъка на около 5,5/100 газ и около 1-2/100 бензин и нямат проблеми с колите. Така, като ги смятам обаче нещата едва ли има голяма файда от цялата работа. Икономията е много малка и просто не си струва инвестицията според мен.
5,5 л. газ х 0,75=4,13 1,5 л. бензин х 1,5=2,25 4,13+2,25=6,38 евро на 100 км общ разход за гориво с ГИ
5 л. бензин х 1,5=7,5 евро на 100 км на бензин. Дал съм максимален разход от 5/100, но ако се кара икономично може да падне надолу и тогава излиза, че на бензин е по-евтино отколкото на газ. Също така на газ, уредбата всеки 2 г. трябва да минава ТЮФ. Там цената е 100-тина евро и сметките ептен не излизат. Да не говорим, че ако се получи някакъв проблем ще се ръсиш допълнително. В Германия е така, а в България сметката може да е съвсем различна. Някой, ако иска да сметне по българските цени, как ще изглеждат нещата.
5,5 л. газ х 0,75=4,13 1,5 л. бензин х 1,5=2,25 4,13+2,25=6,38 евро на 100 км общ разход за гориво с ГИ
5 л. бензин х 1,5=7,5 евро на 100 км на бензин. Дал съм максимален разход от 5/100, но ако се кара икономично може да падне надолу и тогава излиза, че на бензин е по-евтино отколкото на газ. Също така на газ, уредбата всеки 2 г. трябва да минава ТЮФ. Там цената е 100-тина евро и сметките ептен не излизат. Да не говорим, че ако се получи някакъв проблем ще се ръсиш допълнително. В Германия е така, а в България сметката може да е съвсем различна. Някой, ако иска да сметне по българските цени, как ще изглеждат нещата.
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Газов инжекцион на Приус
Според мен по-добра инвестиция би била да се вземе за 3000-3500 евро допълнителен комплект батерии, да се конвертира колата в плъгин с пробег около 50 км на ток. 
- slowtraveler
- Мнения: 6644
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 403 пъти
- Получена благодарност: 434 пъти
Re: Газов инжекцион на Приус
Бях се загледал по тези конверсии, и там допълнителната батерия не се зареждаше от ДВГ...
Като свършат батериите, ДВГ може да подзареди само оригиналната батерия. Допълнителната можеш да я заредиш само в контакта...
Но ако имаш достъп до контакт по най-често използваните маршрути - наистина това би било по-добър вариант отколкото газта...
Като свършат батериите, ДВГ може да подзареди само оригиналната батерия. Допълнителната можеш да я заредиш само в контакта...
Но ако имаш достъп до контакт по най-често използваните маршрути - наистина това би било по-добър вариант отколкото газта...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: Газов инжекцион на Приус
Че си прав - прав си. Но аз лично 7 бона нямам за такава конверсия. Иначе за мен тоя вариант е перфектен, тъй като минавам по 5-6 км на посока сутрин и същото в обратна посока. Именно заради малкия преход не мога да падна под 5/100 в София и си държа около 6 - просто не пътувам достатъчно дълго. В момента, в който направя един тигел от единия до другия край на града, вече съм някъде около 3,9 вече. Ама айде да не говорим за разходи, че много хора тук получават сърцебиене и нарамват клавиатурите в битка с лошия Приусprius 3 написа:Според мен по-добра инвестиция би била да се вземе за 3000-3500 евро допълнителен комплект батерии, да се конвертира колата в плъгин с пробег около 50 км на ток.
Така е, слоу, и аз съм гледал такива неща в "белите" държави. ДВГ отговаря само за хибридната батерия, допълнителния комплект батерии се зарежда от контакт.slowtraveler написа: Бях се загледал по тези конверсии, и там допълнителната батерия не се зареждаше от ДВГ...
Като свършат батериите, ДВГ може да подзареди само оригиналната батерия. Допълнителната можеш да я заредиш само в контакта...
Но ако имаш достъп до контакт по най-често използваните маршрути - наистина това би било по-добър вариант отколкото газта...

- zi_zi_top
- Мнения: 4235
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
Re: Газов инжекцион на Приус
Тъй като контактите по улиците в България не са много често срещани, монтирането на ГИ е далеч по-практично (според мен).
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
-
Hursa
- Мнения: 6038
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 209 пъти
Re: Газов инжекцион на Приус
Много ми е любопитен цялостен „тунинг” на двигателя и преминаването му изцяло на газ. Тутбокомпресора дава някой предимства в полза на икономичността. За това тунинговане на двигателя с турбо с едновременно преминаване на по устойчивото на детонации газово гориво. Поради по високата компресия с компресора би трябвало да се подобри работата на газ, дори относително да се подобри икономичността. А специално ДВГ на приус би натоварвал по малко термично турбината, според мен, а турбината на бензиновия двигател страда най вече от това. За икономическата ефективност на подобен „тунинг” е смешно да се говори, за надеждността също, затова интереса е само теоретичен.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6644
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 403 пъти
- Получена благодарност: 434 пъти
Re: Газов инжекцион на Приус
Не виждам смисъл от турбиниране - трансмисията на приус е ограничена заради чисто електрически лимити (при всички случаи предадената мощност е ограничена от възможностите на мотор/генераторите)...
А относно батериите имах предвид следното - ъпгрейд може да ти вдигне ел-пробега до 20-40км...
Имам контакт вкъщи... Не ми е проблем да направя и в службата, докъдето най-често ми е маршрута... Т.е. електриката би ми покрила в 99% от случаите ежедневни нужди...
А относно батериите имах предвид следното - ъпгрейд може да ти вдигне ел-пробега до 20-40км...
Имам контакт вкъщи... Не ми е проблем да направя и в службата, докъдето най-често ми е маршрута... Т.е. електриката би ми покрила в 99% от случаите ежедневни нужди...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: Газов инжекцион на Приус
И в Бг има газифицирани Приуси,до преди месеци имаше един за продажба в мобиле.Собственика е слагал уредбата в Ловеч,Брц е марката.Каза че е доста доволен,не е имал проблем с автомобила.
Говорих с него покрай моя интерес към Приуса.
Говорих с него покрай моя интерес към Приуса.
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Газов инжекцион на Приус
Никъде по света не съм виждал контакти по улиците и заради това не мисля, че в БГ сме по-различни от другите, които повече купуват електромобили, макар да не е чак толкова изгодно. В БГ примерно е доста по-изгодно за тях по простата причина, че цената на ел.енергията е просто смешна. Веднага давам за пример Германия. Най-евтиният ток, който може да плащаш е 0,25 евро и то при много голяма консумация на година. Иначе цената е около 0,30 евро за 1 киловат. Нощна енергия не съществува. Цената 24 часа е една и съща. Като удариш чертата, разликата между разхода на ток и бензин е горе-долу една. Около 20 клт са нужни на ток за 100 км при електромобилите или плъгин хибридите и 4 л на 100 км са нужни бензин. 0,30х20=6 евро или 4 л.бензин х 1,5=6 евро. Де го Киро на кирия питам аз. Така са ги направили работите, че на ток, бензин, нафта, газ, метан да ти е почти едно и също. Единствено хибридите за сега са най-добре, като разход на км., както и хората са го изчислили тук:zi_zi_top написа:Тъй като контактите по улиците в България не са много често срещани, монтирането на ГИ е далеч по-практично (според мен).
http://automedia.investor.bg/a/0-nachal ... -iaponska/
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Газов инжекцион на Приус
Теоретично, турбинираните мотори дават по-добра икономия, но на практика изобщо не е така. Всички тестове до сега, които съм гледал на мотори с принудително пълнене с умопомрачаващо ниски заводски данни са показвали на реалните тестове доста повече разход на гориво.Hursa написа:Много ми е любопитен цялостен „тунинг” на двигателя и преминаването му изцяло на газ. Тутбокомпресора дава някой предимства в полза на икономичността. За това тунинговане на двигателя с турбо с едновременно преминаване на по устойчивото на детонации газово гориво. Поради по високата компресия с компресора би трябвало да се подобри работата на газ, дори относително да се подобри икономичността. А специално ДВГ на приус би натоварвал по малко термично турбината, според мен, а турбината на бензиновия двигател страда най вече от това. За икономическата ефективност на подобен „тунинг” е смешно да се говори, за надеждността също, затова интереса е само теоретичен.
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Re: Газов инжекцион на Приус
Пробега след ъпгрейда може да се вдигне до 90 км., но там цената разбира се е малко по-различна. Въпросът е че има вариант според нуждите на човека да си сложи такава допълнителна батерия, която на него ще му пасне най-добре. Има една американска фирма, която продава по-добри батерии от оригиналните на хибридите и оптимизира тези с които си в момента. ReInVolt е фирмата и е много хвалена навсякъде. Също така не е съвсем вярно, че допълнителната батерия е сама за себе си и с нея можеш да караш само на електричество без да се зарежда. При пренастройване на софтуера на колата нещата си идват на мястото и двете батерии бачкат в синхрон.slowtraveler написа:Не виждам смисъл от турбиниране - трансмисията на приус е ограничена заради чисто електрически лимити (при всички случаи предадената мощност е ограничена от възможностите на мотор/генераторите)...
А относно батериите имах предвид следното - ъпгрейд може да ти вдигне ел-пробега до 20-40км...
Имам контакт вкъщи... Не ми е проблем да направя и в службата, докъдето най-често ми е маршрута... Т.е. електриката би ми покрила в 99% от случаите ежедневни нужди...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: biro и 4 госта