Едно правилно изречение не можеш да напишеш бе, andriane девятков. Тъпотията е май в главата ти....хайде сполай.andrian999999 написа:аз мога да кажа ,че всички български коли са по празниците в Гърция изключваха светлините, с което показваха отношението към тъпия закон
Дневни светлини за Toyota - DRL модули,схеми,LED светлини...
Re: Дневни светлини
-
scorpion
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Дневни светлини
Изразявам лично мнение ! За съжаление не живеем в Щатите, където очевидно важат други правила (не случайно вкараните автомобили от САЩ е необходимо да преминат през ТЕХНОТЕСТ, който естествено пак се побългарява с вземане назаем фарове, стопове и т.н.). Похвално е, че ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ правят необходимите доработки, а не ПОТРЕБИТЕЛИТЕ ! Ако в ТМ предлагаха такава доработка, вероятно вместо предлагания модул за включване на дневни светлини (т.е късите) щях да се възползвам от тази доработка. Е, не предлагат ... поне засега.Rudy написа:Що за глупости? Късите светлини (особено тези с лупите) не са проектирани за дневни светлини. Те светят надолу, а не както е целта - напред. Не случайно в Щатите се ползват дългите, а всички производители на новите си модели слагат диодни "доработки". И да - повечето отбиваме номера, ама поне да го правим както трябва.scorpion написа:Според мен най-правилното решение да се включват късите светлини и нищо повече, както и задължително задните габарити. Знаем, че има решения само с предните светлини но при смрачаване някои забравят да си включат самите светлини за да включат и габаритите и стават опасни за околните и себе си.
Лично мнение !
Не знам и защо лупите НЕ са проектирани за дневни светлини. Не знам дали и ксенона няма да сдаде багажа по-бързо, отколкото ако се ползва само нощем.
Не говорим за отбиване на номера, а просто да се спазва закона. Ако коледните елхи, карането на габарити или на дълги е в съгласие със закона то тогава ОК. Така да бъде !
Re: Дневни светлини
Че е тъп тоя закон, тъп е...Ама наистина като го има тоя закон трябва да се спазва.То и той като повечето бързи решения не е изпипан, и подлежи на много и различни тълкувания.Може да се ползват и къси светлини, и намалени дълги, а ако се заяде човек може и да си кара само на фарове за мъгла...Съвсем отделно са и решенията от типа на ленти светодиодни светлини.Всяко решение си има плюсове и минуси, и всеки си решеава за себе си да кара както му е най-удобно...Много ми е интересно да се извади някаква статистика има ли въобще намаление на ПТП-тата след приемането му.Щото ако няма такава тенденция, по-добре да се махне, защото икономически е необоснован.
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
-
scorpion
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Дневни светлини
Статистиката вероятно ще покаже, че пътните инциденти са намалели. Въпроса е кои, защото тези причинени от ПИЯНИ/ДРОГИРАНИ шофъори, непълнолетни, или неразумно каращи джигити едва ли ще се повлиаят от дневните светлини ! След отсяването на "кои" да се търси тенденция и тяхната степенуваност, както и икономическата обоснованост (за човешкия живот цена няма обаче!). Зад този закон стои една цяла армия чиновници и вероятно ще донесат вода от 10 кладенеца за да ни убедят, че нормите на закона са единствено и само правилни ! В крайна сметка ние избираме законотворците и ... носим последствията !Владислав написа:
...
Много ми е интересно да се извади някаква статистика има ли въобще намаление на ПТП-тата след приемането му.Щото ако няма такава тенденция, по-добре да се махне, защото икономически е необоснован.
- zi_zi_top
- Мнения: 4235
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
Re: Дневни светлини
Целият свят се управлява от бандити, защото само те могат да оцелеят в политическия живот. Всеки нормално мислещ и що годе порядъчен човек не може да издържи повече от един мандат в тази джунгла. Бъдете сигурни, че основната причина за този закон в европейски мащаб е не грижата за пътната безопасност и човешкия живот, а се преследват някакви бизнес цели: повишена консумация на гориво = по-големи печалби за петролните компании и дистрибуторите + повече акциз, по-големи продажби на резервни части и крушки и т.н. и т.н. Никой не мисли за хората.scorpion написа:... В крайна сметка ние избираме законотворците и ... носим последствията !
Ако подобрят техническия контрол на МПС-тата и инвестират в инфраструктурата ще има по-осезаем ефект за намаляване на ПТП и жертвите на пътя.
Със светещите фарове само си светкаме, а съвсем категорично е, че в резултат на башибозука със светлините /афтър маркет ксенони, диоди, дълги светлини, нерегулирани къси и т.н./ вече ме заслепяват и през деня. До скоро поне само нощем се случваше.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Re: Дневни светлини
zdraveite,nqkoi moje li da mi kaje dali v tm auto mogat da mi braknat v koputara i da mi nastroiat farovete da se puskat sami i da segasqt sami,kalata e avensis 2000g 3zz-fe
- zi_zi_top
- Мнения: 4235
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
Re: Дневни светлини
Ако не е възможно със сигурност ще ти предложат друго решение на проблема.maklaut написа:zdraveite,nqkoi moje li da mi kaje dali v tm auto mogat da mi braknat v koputara i da mi nastroiat farovete da se puskat sami i da segasqt sami,kalata e avensis 2000g 3zz-fe
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
-
nikolas3
- Мнения: 96
- Регистриран на: 02 Ное 2011 19:05
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 7 пъти
Re: Дневни светлини
Току-що звънях в ТМ Ауто и ми отговориха,че няма софтуерна възможност за Королата ми/2006г 1,4 бензин/ за активиране.Срещу 136 лв с ДДС ии 10 дена по-късно с модул няма да се грижи жената да щрака с врътката.Те така...
План Б ще се задейства...
План Б ще се задейства...
Avensis 2.0 бензин 2004 Т25
Corolla 1.4 бензин 2006
RAV4 XA40 hybrid 11.2017
Corolla 1.4 бензин 2006
RAV4 XA40 hybrid 11.2017
- Georgepetrov137
- Мнения: 242
- Регистриран на: 20 Мар 2010 12:45
- Местоположение: Бургас
Re: Дневни светлини
Много скъпичко, досега искаха 100 лв за модула
Toyota Auris 2010 1.33 ->Lexus - RX II - 300 4WD (204 Hp)->Lexus RX450H 2012 fl
Re: Дневни светлини
Да се похваля и аз. от вчера съм с DRL по схемата на колегата "a_stankov" с PIC16F684 и дълги светлини на 35%, плавен пуск и стоп, функция изпрати ме до вкъщи. Работи перфектно, като освен изработката на платката по схема се наложи да преработя и дългите светлини с релета. Ако някой колега има нужда от НОУ-ХАУ да свирка, аз съм насреща ( за да не открива топлата вода отново). Във фара съм вградил ето това реле, с габарит наполовина на автомобилно реле:

Закупено от магазин на фирма ФУГО: http://www.fugo.bg
Тъй като колеги ми писаха за необходимите операции за да се пускат дългите светлини като DRL (мисля че за къси като DRL няма нужда от релета), прилагам последователността:
В двигателният отсек, във самият фар се монтират допълнителните релета по схемата, като за по лесно кримпване е най лесно да се разкачи частично бронята и да се демонтира фара ( може и цялата броня и двата фара едновременно). Имайте в предвид, че във левият фар ще тръгва сигнала за вкл. фабрични светлини). Ето и снимка:

Лично аз прекарах така получилият се сноп (напъхан в термошлаух) под акумулатора и после покрай снопа, който върви над левият калобран. След това с отверка разпробих маншона, който уплътнява влизането на снопа кабели в краката на шофьора.
Ето и частта, която е вътре в купето:



На така подведените кабели закачих DRL модул, изработен по материали предоставени от колегата "a_stankov" в рено форум и PIC 16F684.
Нека някой ме светне как да кача файловете на самият DRL и последователносста му на изработка. В противен случай пишете и ще ги пращам на майл лично. 0898400627 - Десо.
Ако не желаете да изработвате модула, бихте могли да си закупите готов от http://www.cardrl.eu или подобен, след което да си го монтирате сами.
Успех!
Закупено от магазин на фирма ФУГО: http://www.fugo.bg
Тъй като колеги ми писаха за необходимите операции за да се пускат дългите светлини като DRL (мисля че за къси като DRL няма нужда от релета), прилагам последователността:
В двигателният отсек, във самият фар се монтират допълнителните релета по схемата, като за по лесно кримпване е най лесно да се разкачи частично бронята и да се демонтира фара ( може и цялата броня и двата фара едновременно). Имайте в предвид, че във левият фар ще тръгва сигнала за вкл. фабрични светлини). Ето и снимка:
Лично аз прекарах така получилият се сноп (напъхан в термошлаух) под акумулатора и после покрай снопа, който върви над левият калобран. След това с отверка разпробих маншона, който уплътнява влизането на снопа кабели в краката на шофьора.
Ето и частта, която е вътре в купето:
На така подведените кабели закачих DRL модул, изработен по материали предоставени от колегата "a_stankov" в рено форум и PIC 16F684.
Нека някой ме светне как да кача файловете на самият DRL и последователносста му на изработка. В противен случай пишете и ще ги пращам на майл лично. 0898400627 - Десо.
Ако не желаете да изработвате модула, бихте могли да си закупите готов от http://www.cardrl.eu или подобен, след което да си го монтирате сами.
Успех!
Последно промяна от dimpex_01 на 28 Сеп 2012 08:50, променено общо 1 път.
Re: Дневни светлини
И аз реших проблема с автоматичните светлини срещу 80лв. с монтажа.
Отнема около 30-40 минути и е супер удобна екстра - светлините се пускат 2-3 секунди след стартиране на двигателя и се гасят при изгасване, като превключвателя за фаровете си стои на постоянно включено положение. В ТМ за същото ми искаха 140лв. отново с НЕОРИГИНАЛЕН модул...
Toyota Auris 1.4 D4D '08
Hyundai Terracan 2.9 CRDI '06
Hyundai Terracan 2.9 CRDI '06
-
scorpion
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Re: Дневни светлини
Аз направих монтажа Август за 99.60 на DLR на Авенсиса в ТМ. Ако наистина са качили цените не им прави чест но вероятно има и разлика в поставянето на модула в различните модели и модификации
ОФФ: По повод благодарността на колегата dimpex_01 към колега от форума на Рено : Дълги години се подвизавах в този форум и мога да кажа само добри думи за колегите там. Има какво да се поучим, вкл. и за малко "аранжиране" разделите тук ... но това е друга тема
Поздрави !
ОФФ: По повод благодарността на колегата dimpex_01 към колега от форума на Рено : Дълги години се подвизавах в този форум и мога да кажа само добри думи за колегите там. Има какво да се поучим, вкл. и за малко "аранжиране" разделите тук ... но това е друга тема
Поздрави !
Re: Дневни светлини
винаги съм си мислел, че монтирането на подобен модул е елементарно. Сигурно е така, но не и за мен
.
Схемата на модула е следната - взема се захранването на фаровете преди ключа за светлините и захранването на късите след ключа за светлините. Освен това трябва 12в, които да са активни когато автомобила е "на контакт".
Нищо работа, обаче захранването преди ключа на светлините не можах да го открия.
След ключа за светлините има червено зелен кабел който захранва късите т.е. има 12в когато включа светлините от ключа, но от къде идва захранването преди ключа на светлините? Всички останали кабели в буксата за светлините ми се струват много тънки за захранване пък и не открих кабел с 12в при изключени къси от ключа в тази букса. Някой може ли да помогне с възможно най-елементарни обяснения?

сигурно трябва да открия къде са релета?
Схемата на модула е следната - взема се захранването на фаровете преди ключа за светлините и захранването на късите след ключа за светлините. Освен това трябва 12в, които да са активни когато автомобила е "на контакт".
Нищо работа, обаче захранването преди ключа на светлините не можах да го открия.
След ключа за светлините има червено зелен кабел който захранва късите т.е. има 12в когато включа светлините от ключа, но от къде идва захранването преди ключа на светлините? Всички останали кабели в буксата за светлините ми се струват много тънки за захранване пък и не открих кабел с 12в при изключени къси от ключа в тази букса. Някой може ли да помогне с възможно най-елементарни обяснения?

сигурно трябва да открия къде са релета?
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Дневни светлини
А каква е колата?
На този конектор мисля, че няма да намериш както постоянен плюс така и плюс при контакт. Съдейки по броя жици крушките ти за захранени от постоянен плюс (или през реле) и ключа подава минус на късите или на дългите светлини. От трите дебели проводника бяло с черно е минус, а останалите два съответно към късите и дългите.
На този конектор мисля, че няма да намериш както постоянен плюс така и плюс при контакт. Съдейки по броя жици крушките ти за захранени от постоянен плюс (или през реле) и ключа подава минус на късите или на дългите светлини. От трите дебели проводника бяло с черно е минус, а останалите два съответно към късите и дългите.
Последно промяна от Vesko на 27 Сеп 2012 21:56, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 6 госта

