Лост на мигачите щрака при завой
Лост на мигачите щрака при завой
Здравейте,
Имам един проблем от известно време с лоста на мигачите на Авенсис 2. След като реша да дам десен или ляв мигач и почна да въртя волана, от лостчето почва да се чува едно леко щракване като в зависимост от завоя може да щракне 4-5 пъти а ако е по малък може и само веднъж. Струва ми се че е свързано с механизма за отпускане на лоста след като се върне волана в начално положение. Може би съм прекалено педантичен но просто си дразни. Ако не дам мигач при завой, това щракане не се чува въобще. Явно се получава някакво пренавиване и прескачане на лостчето при въртенето на волана, но пък там не виждам как точно да го оправя. Трябва ли да се разглобява волана за да се стигне до лостчето или да не пипам там заради Airbar и други възможни проблеми.
Имам един проблем от известно време с лоста на мигачите на Авенсис 2. След като реша да дам десен или ляв мигач и почна да въртя волана, от лостчето почва да се чува едно леко щракване като в зависимост от завоя може да щракне 4-5 пъти а ако е по малък може и само веднъж. Струва ми се че е свързано с механизма за отпускане на лоста след като се върне волана в начално положение. Може би съм прекалено педантичен но просто си дразни. Ако не дам мигач при завой, това щракане не се чува въобще. Явно се получава някакво пренавиване и прескачане на лостчето при въртенето на волана, но пък там не виждам как точно да го оправя. Трябва ли да се разглобява волана за да се стигне до лостчето или да не пипам там заради Airbar и други възможни проблеми.
TOYOTA AVENSIS 2.0 VVT-I D4
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Вероятно воланът е свалян и е пренабит много навътре по шлиците. Най-добре да го види квалифициран механик преди да си сътворил някое чудо. 

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- slowtraveler
- Мнения: 6298
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
На повечето автомобили лостчето на мигача е с механичен изключвател, който представлява храповик - волана върти няколко 'зъбчета', а на лоста има кука за храповика.
При включване на мигач съответната кукичка за дадената посока се премества и започва да зацепва зъбчетата, като ги пропуска ако донавиваш волана (чува се чаткане при прехвърляне на следващо зъбче)...
При въртене обратно, кукичката захапва зъбчето, връща лоста в нулево положение и кукичките се отделят от зъбчетата (няма чаткане)...
Така, че не виждам проблем...
Част от съвременните автомобили вече нямат механична връзка, а всичко става с контакти и 'логика'..
При включване на мигач съответната кукичка за дадената посока се премества и започва да зацепва зъбчетата, като ги пропуска ако донавиваш волана (чува се чаткане при прехвърляне на следващо зъбче)...
При въртене обратно, кукичката захапва зъбчето, връща лоста в нулево положение и кукичките се отделят от зъбчетата (няма чаткане)...
Така, че не виждам проблем...
Част от съвременните автомобили вече нямат механична връзка, а всичко става с контакти и 'логика'..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
От това което си обяснил разбирам че дори при навиване в посоката на мигача би трябвало да се чува чаткане на определени интервали. Не съм сигурен дали съм те разбрал правилно. В същия момент не мога да разбера защо преди това не го чувах а почна преди 2-3 седмици изведнъж.slowtraveler написа:На повечето автомобили лостчето на мигача е с механичен изключвател, който представлява храповик - волана върти няколко 'зъбчета', а на лоста има кука за храповика.
При включване на мигач съответната кукичка за дадената посока се премества и започва да зацепва зъбчетата, като ги пропуска ако донавиваш волана (чува се чаткане при прехвърляне на следващо зъбче)...
При въртене обратно, кукичката захапва зъбчето, връща лоста в нулево положение и кукичките се отделят от зъбчетата (няма чаткане)...
Така, че не виждам проблем...
Част от съвременните автомобили вече нямат механична връзка, а всичко става с контакти и 'логика'..
TOYOTA AVENSIS 2.0 VVT-I D4
- slowtraveler
- Мнения: 6298
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Точно така - храповик се използва и в 'тресчотката' - неслучайно и се казва така...
Но промяната на звука обикновено означава, че се е появил някакъв проблем - най-вероятно износване...
Тъй-като тези части обикновено са капсуловани - караш докато се счупи, пък после ако се наложи - му мислиш...
Но промяната на звука обикновено означава, че се е появил някакъв проблем - най-вероятно износване...
Тъй-като тези части обикновено са капсуловани - караш докато се счупи, пък после ако се наложи - му мислиш...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6298
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 360 пъти
- Получена благодарност: 395 пъти
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 5 госта