Лост на мигачите щрака при завой

Аватар
alligator
Мнения: 151
Регистриран на: 12 Яну 2012 15:46
Местоположение: Sofia

Лост на мигачите щрака при завой

Мнение от alligator » 28 Май 2012 16:02

Здравейте,

Имам един проблем от известно време с лоста на мигачите на Авенсис 2. След като реша да дам десен или ляв мигач и почна да въртя волана, от лостчето почва да се чува едно леко щракване като в зависимост от завоя може да щракне 4-5 пъти а ако е по малък може и само веднъж. Струва ми се че е свързано с механизма за отпускане на лоста след като се върне волана в начално положение. Може би съм прекалено педантичен но просто си дразни. Ако не дам мигач при завой, това щракане не се чува въобще. Явно се получава някакво пренавиване и прескачане на лостчето при въртенето на волана, но пък там не виждам как точно да го оправя. Трябва ли да се разглобява волана за да се стигне до лостчето или да не пипам там заради Airbar и други възможни проблеми.
TOYOTA AVENSIS 2.0 VVT-I D4

Аватар
KiLLeR
Мнения: 1189
Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
Местоположение: Пловдив/София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от KiLLeR » 28 Май 2012 19:57

Точно от този механизъм е! На една Хонда в сервиза викат - свикваш smile.gif
Toyota Avensis D4D 2001

Изображение

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 28 Май 2012 22:15

Вероятно воланът е свалян и е пренабит много навътре по шлиците. Най-добре да го види квалифициран механик преди да си сътворил някое чудо. :thumbsup:
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Mihalcho1
Мнения: 111
Регистриран на: 08 Фев 2011 18:20
Местоположение: Ямбол - Бургас

Мнение от Mihalcho1 » 29 Май 2012 07:03

Не че те успокоявам, но и на двете ми коли го има тоя "проблем", едната е от 2,5 г при мен, а другата от 1г. Свикнал съм и не съм имал никакви други проблеми свързани с това :)
Yaris P1 1.0 Изображение
Prius Gen 2 Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6299
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 360 пъти
Получена  благодарност: 395 пъти

Мнение от slowtraveler » 29 Май 2012 09:03

На повечето автомобили лостчето на мигача е с механичен изключвател, който представлява храповик - волана върти няколко 'зъбчета', а на лоста има кука за храповика.
При включване на мигач съответната кукичка за дадената посока се премества и започва да зацепва зъбчетата, като ги пропуска ако донавиваш волана (чува се чаткане при прехвърляне на следващо зъбче)...
При въртене обратно, кукичката захапва зъбчето, връща лоста в нулево положение и кукичките се отделят от зъбчетата (няма чаткане)...
Така, че не виждам проблем...
Част от съвременните автомобили вече нямат механична връзка, а всичко става с контакти и 'логика'..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
alligator
Мнения: 151
Регистриран на: 12 Яну 2012 15:46
Местоположение: Sofia

Мнение от alligator » 29 Май 2012 11:28

slowtraveler написа:На повечето автомобили лостчето на мигача е с механичен изключвател, който представлява храповик - волана върти няколко 'зъбчета', а на лоста има кука за храповика.
При включване на мигач съответната кукичка за дадената посока се премества и започва да зацепва зъбчетата, като ги пропуска ако донавиваш волана (чува се чаткане при прехвърляне на следващо зъбче)...
При въртене обратно, кукичката захапва зъбчето, връща лоста в нулево положение и кукичките се отделят от зъбчетата (няма чаткане)...
Така, че не виждам проблем...
Част от съвременните автомобили вече нямат механична връзка, а всичко става с контакти и 'логика'..
От това което си обяснил разбирам че дори при навиване в посоката на мигача би трябвало да се чува чаткане на определени интервали. Не съм сигурен дали съм те разбрал правилно. В същия момент не мога да разбера защо преди това не го чувах а почна преди 2-3 седмици изведнъж.
TOYOTA AVENSIS 2.0 VVT-I D4

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6299
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 360 пъти
Получена  благодарност: 395 пъти

Мнение от slowtraveler » 29 Май 2012 19:32

Точно така - храповик се използва и в 'тресчотката' - неслучайно и се казва така...
Но промяната на звука обикновено означава, че се е появил някакъв проблем - най-вероятно износване...
Тъй-като тези части обикновено са капсуловани - караш докато се счупи, пък после ако се наложи - му мислиш...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
alligator
Мнения: 151
Регистриран на: 12 Яну 2012 15:46
Местоположение: Sofia

Мнение от alligator » 31 Май 2012 14:33

А дали ще има някакъв смисъл да пръсна смазка в малкия процеп на лоста там където се свързва с волана? В някои положение на волана има процеп но не знам какво ще смажа там, може би нищо. mellow.gif
TOYOTA AVENSIS 2.0 VVT-I D4

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6299
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 360 пъти
Получена  благодарност: 395 пъти

Мнение от slowtraveler » 31 Май 2012 17:13

При неориентирано пръскане най много да се омажеш, и лятото като се понагрее и стопи, да почне да ти капе по краката смазка :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 6 госта