Нисък съединител и трудно превключване на скоростите
Нисък съединител и трудно превключване на скоростите
Мнение от hyankov » 30 Май 2012 09:12
Някой би ли изказал мнение за следния проблем...
Авенсис1, 2000 г, D-4D.
Вечерта си карах колата - всичко беше ок, няма проблеми. Паркирам и гася. На следващата сутрин паля и хоп - абе педала на съединителя ми се струва нещо по-нисък от обичайното. Натискам го до половината и едва тогава усещам някакво съпротивление. Самия ход на педала - от когато започва съпротивлението, до дъното ми се струва много кратък. Скоростите се превключват по-трудно. Особено на студена кола, когато е в покой си е направо невъзможно да се включва между тях без сериозен натиск върху лоста.
При шофиране, когато я форсирам, не усещам приплъзване. Оборотите се вдигат плавно, заедно със скоростомера.
Някои има ли някакви идеи? Може ли да е изтекла някаква течност?
Поздрави.
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
hyankov
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Нисък съединител и трудно превключване на скоростите
Мнение от Japanese_fever » 30 Май 2012 09:28
Проблеми с вкл. на скорост от място е със сигурност съединител.
Второ провери си вилицата, която наситска притискателния да не е счупена или крива.
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
Re: Нисък съединител и трудно превключване на скоростите
Мнение от hyankov » 30 Май 2012 16:17
Мерси за отговора.
В смисъл, искаш да кажеш че е износен ли?Japanese_fever написа:Проблеми с вкл. на скорост от място е със сигурност съединител.
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
hyankov
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Нисък съединител и трудно превключване на скоростите
Мнение от Japanese_fever » 30 Май 2012 17:12
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
Мнение от hyankov » 30 Май 2012 21:42

Само да отбележа че днес колата не е карана, а сега вечерта като настъпах съеднителя е още по-нисък и скоростите още по-трудно мърдат.
Така, вдигнах капака и мисля че намерих кое е казанчето за съединителя. Едно бяло е в, десния ъгъл (гледано отпред) на двигателния отсег. Мда... не просто е под MIN, ами в самото казанче няма НИЩО.
Няколко въпроса:
1) DOT 3 спирачна течност ли се налива вътре?
2) Как се обезвъздушава? След като налея течноста помпя съединителя или как?
3) След казанчето, има ли някаква помпа или друг механизъм който може да е изтрещял и от там да е изтекла течноста? Според теб ако налея течност и чакам няколко часа да видя дали ще си запази нивото, достатъчно добър показател ли е дали има теч от някъде?
4) Ако няма теч, как може в рамките на 2 дена тази течност да се изпари?
В manual-а не мога да намеря абсолютно нищо по въпроса, може би не мога да нацеля страницата. След малко почвам да google-вам, но ако ти или някой друг има опит с това ще се радвам да получа 'на готово' laugh.gif
Поздрави!
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
hyankov
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Japanese_fever » 30 Май 2012 22:46
Мерси и на теб!hyankov написа:Japanese_fever, Господ сили да ти дава приятелю

Обезвъздушава се както спирчаките.
Ползва се спирачна течност DOT 3 или 4, в зависимост какво пише на капачката или в мануала.
Горе, където е казанчето това е master цилиндъра, a долу, където палеца натиска вилицата е slave цилиндъра. Двата цилиндъра са свързани с тръбичка като е при спирачките.
Slave цилиндъра има болтче като на спирачните апарати за обезвъздушаване. Ако го правиш сам просто мушкаш мъркучето от болтчето на слейв цилиндъра в една кофа/шише със спирачна течност, а от друго шише наливаш горе в казанчето и помпаш съединителя (после доливаш, после пак помпаш), докато спрат да излизат мехурчета.
Но първо трябва да разбереш от къде ти изтекла течността, защото като го напълниш пак може да изтече.

Ако има още течност в казанчето може да пробваш само да долееш, т.е. може да не се нуждаеш от обезвъздушаване,
но ако не се вижда никаква течност или е на дъното е хубаво да се обезвъздуши.
Провери си цилиндрите там, където тръбичката влиза в тях.
Също се наведи долу при педалите и виж дали е влажно в основата на педала на съединителя. (изпуснал мастър цилиндър)
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
Мнение от hyankov » 31 Май 2012 00:17

Значи може от това да идва целия проблем нали? И самите дискове на съединителя да не са износени? А има ли шанс износване на дисковете да доведе до загуба на течност, евентуално да служи като индикатор че са за смяна?
Поздрави
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
hyankov
Мнение от hyankov » 31 Май 2012 00:22
Двете системи нали са напълно отделени - интервенциите по спирачките не може да са довели до загуба на спирачна течност от системата на съединителя?
Точно до казанчето на съединителя има още едно казанче което ми изглежда да е за спирачната течност - то изглежда пълно до горе. И спирачките си работят ок - но ми хрумна да питам все пак защото двете неща станаха горе долу по едно и също време.
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
hyankov
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Japanese_fever » 31 Май 2012 00:27
Не би трябвало да ти изчесне всичката течност, той диска не се е изтъркал така изведнъж. По-скоро ти тече от някъде.
Напълни си спирачна течност, обезвъздуши и виж как ще е после.
Твоят съединител сега не може да отделя (защото нямаш течност),
а когато е изтъркан не може да зацепва добре.
Ако турдно тръгваш на 1-ва и има много вибрации, а също и има вибрации, когато си на полусъединител на 2-ра значи е заминал.
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Мнение от zi_zi_top » 31 Май 2012 00:28

Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
zi_zi_top
Мнение от hyankov » 31 Май 2012 00:36
zi zi, няма какво да се лъжем викаш, някоя от помпите е сдала laugh.gif
Малко смях (на чужд гръб и 100 тояги са малко)
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
hyankov
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Мнение от zi_zi_top » 31 Май 2012 00:50
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
zi_zi_top
Мнение от hyankov » 31 Май 2012 09:12

Не знам, май ще наливам спирачна, обезвъздушавам и ще гледам дали спада нивото

Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
hyankov
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 5 госта