Нисък съединител и трудно превключване на скоростите
Нисък съединител и трудно превключване на скоростите
Здравейте,
Някой би ли изказал мнение за следния проблем...
Авенсис1, 2000 г, D-4D.
Вечерта си карах колата - всичко беше ок, няма проблеми. Паркирам и гася. На следващата сутрин паля и хоп - абе педала на съединителя ми се струва нещо по-нисък от обичайното. Натискам го до половината и едва тогава усещам някакво съпротивление. Самия ход на педала - от когато започва съпротивлението, до дъното ми се струва много кратък. Скоростите се превключват по-трудно. Особено на студена кола, когато е в покой си е направо невъзможно да се включва между тях без сериозен натиск върху лоста.
При шофиране, когато я форсирам, не усещам приплъзване. Оборотите се вдигат плавно, заедно със скоростомера.
Някои има ли някакви идеи? Може ли да е изтекла някаква течност?
Поздрави.
Някой би ли изказал мнение за следния проблем...
Авенсис1, 2000 г, D-4D.
Вечерта си карах колата - всичко беше ок, няма проблеми. Паркирам и гася. На следващата сутрин паля и хоп - абе педала на съединителя ми се струва нещо по-нисък от обичайното. Натискам го до половината и едва тогава усещам някакво съпротивление. Самия ход на педала - от когато започва съпротивлението, до дъното ми се струва много кратък. Скоростите се превключват по-трудно. Особено на студена кола, когато е в покой си е направо невъзможно да се включва между тях без сериозен натиск върху лоста.
При шофиране, когато я форсирам, не усещам приплъзване. Оборотите се вдигат плавно, заедно със скоростомера.
Някои има ли някакви идеи? Може ли да е изтекла някаква течност?
Поздрави.
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Нисък съединител и трудно превключване на скоростите
Първо провери си казанчето на съединителя дали е на мах., а също и гайката долу на педала, дали е по спецификации. Провери за течове по линията. Обезвъздуши за всеки случай.
Проблеми с вкл. на скорост от място е със сигурност съединител.
Второ провери си вилицата, която наситска притискателния да не е счупена или крива.
Проблеми с вкл. на скорост от място е със сигурност съединител.
Второ провери си вилицата, която наситска притискателния да не е счупена или крива.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Re: Нисък съединител и трудно превключване на скоростите
Здрасти,
Мерси за отговора.
Мерси за отговора.
В смисъл, искаш да кажеш че е износен ли?Japanese_fever написа:Проблеми с вкл. на скорост от място е със сигурност съединител.
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Нисък съединител и трудно превключване на скоростите
Не е сиурно, просто си провери нещата по-горе.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever, Господ сили да ти дава приятелю
Само да отбележа че днес колата не е карана, а сега вечерта като настъпах съеднителя е още по-нисък и скоростите още по-трудно мърдат.
Така, вдигнах капака и мисля че намерих кое е казанчето за съединителя. Едно бяло е в, десния ъгъл (гледано отпред) на двигателния отсег. Мда... не просто е под MIN, ами в самото казанче няма НИЩО.
Няколко въпроса:
1) DOT 3 спирачна течност ли се налива вътре?
2) Как се обезвъздушава? След като налея течноста помпя съединителя или как?
3) След казанчето, има ли някаква помпа или друг механизъм който може да е изтрещял и от там да е изтекла течноста? Според теб ако налея течност и чакам няколко часа да видя дали ще си запази нивото, достатъчно добър показател ли е дали има теч от някъде?
4) Ако няма теч, как може в рамките на 2 дена тази течност да се изпари?
В manual-а не мога да намеря абсолютно нищо по въпроса, може би не мога да нацеля страницата. След малко почвам да google-вам, но ако ти или някой друг има опит с това ще се радвам да получа 'на готово' laugh.gif
Поздрави!

Само да отбележа че днес колата не е карана, а сега вечерта като настъпах съеднителя е още по-нисък и скоростите още по-трудно мърдат.
Така, вдигнах капака и мисля че намерих кое е казанчето за съединителя. Едно бяло е в, десния ъгъл (гледано отпред) на двигателния отсег. Мда... не просто е под MIN, ами в самото казанче няма НИЩО.
Няколко въпроса:
1) DOT 3 спирачна течност ли се налива вътре?
2) Как се обезвъздушава? След като налея течноста помпя съединителя или как?
3) След казанчето, има ли някаква помпа или друг механизъм който може да е изтрещял и от там да е изтекла течноста? Според теб ако налея течност и чакам няколко часа да видя дали ще си запази нивото, достатъчно добър показател ли е дали има теч от някъде?
4) Ако няма теч, как може в рамките на 2 дена тази течност да се изпари?
В manual-а не мога да намеря абсолютно нищо по въпроса, може би не мога да нацеля страницата. След малко почвам да google-вам, но ако ти или някой друг има опит с това ще се радвам да получа 'на готово' laugh.gif
Поздрави!
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Мерси и на теб!hyankov написа:Japanese_fever, Господ сили да ти дава приятелю

Обезвъздушава се както спирчаките.
Ползва се спирачна течност DOT 3 или 4, в зависимост какво пише на капачката или в мануала.
Горе, където е казанчето това е master цилиндъра, a долу, където палеца натиска вилицата е slave цилиндъра. Двата цилиндъра са свързани с тръбичка като е при спирачките.
Slave цилиндъра има болтче като на спирачните апарати за обезвъздушаване. Ако го правиш сам просто мушкаш мъркучето от болтчето на слейв цилиндъра в една кофа/шише със спирачна течност, а от друго шише наливаш горе в казанчето и помпаш съединителя (после доливаш, после пак помпаш), докато спрат да излизат мехурчета.
Но първо трябва да разбереш от къде ти изтекла течността, защото като го напълниш пак може да изтече.

Ако има още течност в казанчето може да пробваш само да долееш, т.е. може да не се нуждаеш от обезвъздушаване,
но ако не се вижда никаква течност или е на дъното е хубаво да се обезвъздуши.
Провери си цилиндрите там, където тръбичката влиза в тях.
Също се наведи долу при педалите и виж дали е влажно в основата на педала на съединителя. (изпуснал мастър цилиндър)
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Мерси много, супер полезно инфо! В казанчето не е останала и капка течност
Значи може от това да идва целия проблем нали? И самите дискове на съединителя да не са износени? А има ли шанс износване на дисковете да доведе до загуба на течност, евентуално да служи като индикатор че са за смяна?
Поздрави

Значи може от това да идва целия проблем нали? И самите дискове на съединителя да не са износени? А има ли шанс износване на дисковете да доведе до загуба на течност, евентуално да служи като индикатор че са за смяна?
Поздрави
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Сетих се още нещо - поради ред причини се наложи да ми срежат временно (докато дойдат части) жилата на ръчната спирачка. В момента съм и без накладки за ръчната (те са отделни от спирачните уж).
Двете системи нали са напълно отделени - интервенциите по спирачките не може да са довели до загуба на спирачна течност от системата на съединителя?
Точно до казанчето на съединителя има още едно казанче което ми изглежда да е за спирачната течност - то изглежда пълно до горе. И спирачките си работят ок - но ми хрумна да питам все пак защото двете неща станаха горе долу по едно и също време.
Двете системи нали са напълно отделени - интервенциите по спирачките не може да са довели до загуба на спирачна течност от системата на съединителя?
Точно до казанчето на съединителя има още едно казанче което ми изглежда да е за спирачната течност - то изглежда пълно до горе. И спирачките си работят ок - но ми хрумна да питам все пак защото двете неща станаха горе долу по едно и също време.
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Не мога да ти кажа дали ти е изтъркан диска на съединителя.
Не би трябвало да ти изчесне всичката течност, той диска не се е изтъркал така изведнъж. По-скоро ти тече от някъде.
Напълни си спирачна течност, обезвъздуши и виж как ще е после.
Твоят съединител сега не може да отделя (защото нямаш течност),
а когато е изтъркан не може да зацепва добре.
Ако турдно тръгваш на 1-ва и има много вибрации, а също и има вибрации, когато си на полусъединител на 2-ра значи е заминал.
Не би трябвало да ти изчесне всичката течност, той диска не се е изтъркал така изведнъж. По-скоро ти тече от някъде.
Напълни си спирачна течност, обезвъздуши и виж как ще е после.
Твоят съединител сега не може да отделя (защото нямаш течност),
а когато е изтъркан не може да зацепва добре.
Ако турдно тръгваш на 1-ва и има много вибрации, а също и има вибрации, когато си на полусъединител на 2-ра значи е заминал.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Огледай къде имаш теч на спирачна течност. Вариантите са 2: или под педалите в купето или е олят кожуха на съединителя. Поръчваш си съответната помпа и отиваш да ти я сменят. 

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Japanese_fever, тия симптоми май ги няма. На първа си тръгва много мазно, дори без газ, само с отпускане на съединителя. Освен когато не изпусна педала малко по-бързо.
zi zi, няма какво да се лъжем викаш, някоя от помпите е сдала laugh.gif
Малко смях (на чужд гръб и 100 тояги са малко)
zi zi, няма какво да се лъжем викаш, някоя от помпите е сдала laugh.gif
Малко смях (на чужд гръб и 100 тояги са малко)
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Ако не сдала няма да изтече спирачната течност. Смяната на цялата помпа е 100 пъти по-препоръчителна пред ремонт чрез смяната на гумички.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Около педала всичко е сухо
Около master-а също не се вижда нещо да е текло...
Не знам, май ще наливам спирачна, обезвъздушавам и ще гледам дали спада нивото

Не знам, май ще наливам спирачна, обезвъздушавам и ще гледам дали спада нивото

Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 3 госта