Същата работа е като се зарежда LPG през лятото. Най-си на далавера когато зареждаш рано сутрин biggrin.gif
въпрос за налягането на гумите ?
спор няма, че сигурно е така. Със сигурност налягането се мени в зависимост от температурата, но аз съм против това че при различни температури манометъра лъжи. Е той просто измерва различни налягания при различните температури, но това не означава че е грешка от измерването.
Същата работа е като се зарежда LPG през лятото. Най-си на далавера когато зареждаш рано сутрин biggrin.gif
Същата работа е като се зарежда LPG през лятото. Най-си на далавера когато зареждаш рано сутрин biggrin.gif
- slowtraveler
- Мнения: 6666
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 404 пъти
- Получена благодарност: 436 пъти
mafiota, колегите имаха предвид друго - в книжката налягането е посочено при студени гуми....
Т.е. ако например в книжката е посочено налягане 2.4, а ти си замерил точно това налягане след като си карал по магистрала, то най-вероятно караш автомобила с недостатъчно напомпани гуми...
Защото след като изстинат ще се окаже, че налягането им е например 2.1 или 2.0атм..
Затова и налягането се мери при студени гуми, а не защото манометъра лъже или нещо такова...
Т.е. ако например в книжката е посочено налягане 2.4, а ти си замерил точно това налягане след като си карал по магистрала, то най-вероятно караш автомобила с недостатъчно напомпани гуми...
Защото след като изстинат ще се окаже, че налягането им е например 2.1 или 2.0атм..
Затова и налягането се мери при студени гуми, а не защото манометъра лъже или нещо такова...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- zi_zi_top
- Мнения: 4235
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
Нещо грешиш! Пише: до 160 км/ч 2,4 Атм, над 160 км/ч 2,6 Атм.t k d4d написа:На корола комби д4д в джапката пише до 160км. с2,7 а над 160 с 2,4 атмосвери, не е ли много?
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
HooLigaN написа:налягането в гумите се мери когато те са студени тогава манометара показва най-точно
mafiota написа:спор няма, че сигурно е така. Със сигурност налягането се мени в зависимост от температурата, но аз съм против това че при различни температури манометъра лъжи. Е той просто измерва различни налягания при различните температури, но това не означава че е грешка от измерването.
ДА, колегата се е изказал малко неточно.
Манометъра, ако е точен мери винаги вярно, но при студени гуми ти показва реалното налягане, което трябва да е по спецификации.
Няколко минути след като си тръгнал, налягането на гумите се повишава мин. 1-2 psi. Гумите си повишават налягането независимо, че външната темп. е същата, защото чрез триенето си в настилката се загряват, макра и малко и това се отразява на налягането им.
Ако външната темп падне, гумите трябва да се донапомпат.
Отделно от стоене на място гумите губят налягане с течение на времето.
Т.е. искам да ви кажа, че вашите гуми се менят налягането няколко пъти на ден, при всяко тръгване и после като изстинат на паркинга си възвръщат налягането, на което сте ги напомпили, което както установихме трябва да е по спецификации.
п.п.
Казвам го от личен опит, въпреки, че това са физични закони. Имам точен манометър в колата и някой път си меря гумите 2-3 пъти на ден, защото едната ми спада. Отделно по време на състезание ги мерим буквално след всеки рън.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
ALTEZZA написа:http://www.matcotools.com/catalog/produ ... URE-GAUGE/
Automatic temperature/pressure compensation
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
И на най-скъпият уред не мога да се доверя, без стикер за преминала държавна метрологична проверка, т.е. сравнен с еталонен такъв, и потвърдено ,че грешката на уреда е в нормите според класа на точност!ALTEZZA написа:http://www.matcotools.com/catalog/produ ... URE-GAUGE/
Automatic temperature/pressure compensation
- zi_zi_top
- Мнения: 4235
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
Прав си!
- Прикачени файлове
-
- 410.gif (192.97 KiB) Преглеждано 2020 пъти
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
не разбирам какво се чудите с това идиотско време и тия температурни разлики, аз ги проверявам всяка седмица сега. човек не знае какво да си облече като излиза камо ли температури и налягане, ей затова мразя пролетта - като влизане в климактериум на някой застаряла шафрантия е .... друго си е цяла година 25 градуса ех..... носиш си тенсиката , парно няма, ама пък там има торнадо и цунами , така че съм спокоен 
Нормалное като се затопли гумата дасе качи налягането . При мен завода производител мие дал три режима на напомване на гумите зависимост от теглото на колата и затова аз ги правя някъде по средата от задодските препоръки 2.2 придни и 2.4 задни гумиDMDimitrov написа:Прав е колегата, че налягането се мени. Аз почти всеки път, когато зареждам проверявам и гумите. Веднъж бях пропуснал сутринта да измеря налягането (което винаги коригирам на 2.2), тръгвайки на море и спрях след 200км на една бензиностанция - налягането беше 2.6
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot] и 2 госта