2 проблема с корола 2006та

burkito
Мнения: 27
Регистриран на: 16 Дек 2010 12:46

2 проблема с корола 2006та

Мнение от burkito » 16 Дек 2010 12:57

Здравейте колеги, за първи път пиша във вашия форум.
Надявам се и за напред да продължа, но не и заради проблеми с колата.

Колата е 2006 година 1,6 vvti двигател. 60 000 км пробег.
Изпълнението е SOL.

Така, историята е следната:
1во: постоянно мени празния ход или го държи на над 1600 оборота, това е от както е купена.
2ро: от известно време когато колата е с пуснат климатроник не работи вентилатора. Колкото и силно да пускам не работи. За да се оправи, трябва да я загася, да сложа на контакт да изключа AUTO функцията и о чудо духалката тръгва. Когато е в ръчен режим се сменят посоките на духане, така че не е запецнала клапа.

Това са двата единствени проблема, които има и ще се радвам ако успея да ги отстраня с ваша помощ.

Относно проблем 1ви, от ТМ ауто ми казаха че е наред колата.
В Юве казаха че си е проблем на тези мотори, но ми се струва малко странно. Трябвало много често да се чисти дорсела и дебитомера.


Колата не е гаранционна от 1 година, но до сега е сервизирана по книжка за всичко и само в ТМ ауто.


Поздрави и благодаря предварително.

burkito
Мнения: 27
Регистриран на: 16 Дек 2010 12:46

Мнение от burkito » 17 Дек 2010 19:03

wacko.gif

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 17 Дек 2010 19:22

По първия въпрос мисля, че нямаш проблем, а от Юве те правят на "боядисано врабче".
По втория въпрос не мога да имам предположения, защото моята Корола е с обикновен климатик и ръчно управление на клапите (няма грешка и чудене в управлението wink.gif ).
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

burkito
Мнения: 27
Регистриран на: 16 Дек 2010 12:46

Мнение от burkito » 20 Дек 2010 12:31

Да разбирам ли че за този мотор наистина е нормално да мени оборотите?

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 28 Дек 2010 20:02

Нормално е оборотите да са 1600 при студен двигател. После постепенно със загряването на автомобила е нормално да спаднат под 1000 и да си стоят около 800.

Ако постоянно ти се менят оборотите на студен и топъл двигател, то колата е за диагностика.

burkito
Мнения: 27
Регистриран на: 16 Дек 2010 12:46

Мнение от burkito » 03 Яну 2011 13:00

Това е проблема, дори и след загряване на мотора, оборотите спадат леко и все пак продължават да играят. Това е от както автомобила е нов. Интересното е че в ТМ казаха че всичко е наред.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3770
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 07 Яну 2011 21:53

Малко по-точно се изразчявай, ако обичаш, че гадаеме какво искаш да кажеш.Като я палиш при -10 или 0 градуса много ясно,че ще работи на 1600 об./мин., следа като загрее трябва да паднат на около 800-600 об./мин, зависи. Как ги мени, с колко оборота ги мени от колко до колко играят? Пробвай с добавката от Тойота имат за бензинови двигатели да изчисти горивната система евентуално. Слушай какво ти говорят в ТМ-Ауто,защото колкото такива Короли са виждали, те в Юве не са и виждали на снимки толкова.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

мехаННика
Мнения: 1705
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 39 пъти

Мнение от мехаННика » 08 Яну 2011 15:58

В какви граници ти играят оборотите след като загрее колата ?

chukich
Мнения: 604
Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
Местоположение: София
Автомобил: Ford Kuga 2.5 hybrid, 2025
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Мнение от chukich » 09 Яну 2011 11:45

Lexus, моля уточни за тези добавки на Toyota към горивото? Има ли някакъв ефект от тях?

Моята Корола 2002г., от 1600 оборота пада до 1000 и нещо най-много!
Нормално ли е да не стига 600-800 ? Да допълня, че е автоматик ск.к.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3770
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 09 Яну 2011 19:37

Това,което бих те посъветвал,за да знаеш дали е нормално ,или не, да я закараш на диагностика в ТМ-Ауто,защото аз не знам при автоматика как са нещата-може заради автоматика да е настроена така,нямам представа. Също така, ако си включил климатик,фарове и др. неща, оборотите автоматично се покачват.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
Akima
Мнения: 7470
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 104 пъти
Получена  благодарност: 191 пъти

Мнение от Akima » 09 Яну 2011 22:06

На ръчна са около 600-800, а на автоматик-а вероятно са малко по-високи - вижте в repair manual-а!
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

burkito
Мнения: 27
Регистриран на: 16 Дек 2010 12:46

Мнение от burkito » 13 Яну 2011 16:17

Щом съм написал постоянно, значи постоянно, заграяла, незагряла, студена и топла, без значение дали е -10 или +30. За мен това е значението на думата постоянно. Ако имаше външни фактори щях да ги опиша.
Проблем е за мен, защото не е нормално да нямам постоянен празен ход. Не ми е единствената кола минала през ръцете и с изключение на няколко по спортни автомобила, до сега всички са били с истински празен ход. Не играещ кючеци!

Та за мен е проблем и смятам че не е задълбително мнението на ТМ да е меродавно, защото не са единствените които поддържат автомобили от тази марка.

Факт е че след почистване на дебитомер и дросел, нещата се кротват, но не е за постоянно. За това питам нормално ли е?

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 13 Яну 2011 21:02

АвенСис автомат бензин 1.8, дрЪт, държи 1200-1300 за 20-тина секунди след запалването (говоря при под нулата отвън) и после слиза до под 800. Това е на паркинг или неутрална естествено. Ако си на D и натискаш спирачката, слиза докъм 700 някъде.

Ако искаш, можеш да направиш едно клипче с показанието на оборотомера, защото туй "пада до 1000 най-много" не е много убедително или показателно ...

Лично мнение - над 1000 на загряла кола са проблемни! А и градският ти разход ще ти го подскаже ....

Смени сервиза - ако имаш възможност посети ТМАуто, може и в друг град (не знам откъде си).
Темата ти трябва да е "препоръчайте сервиз/майстор за корола с проблеми в празния ход" ...

На директния ти въпрос "Нормално ли е" ти отговарям - НЕ, НЕ Е НОРМАЛНО.

(абе да не се изложа, колата нали няма газово? )
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 13 Яну 2011 23:08

Може нещо свещите.... .или кабелите.Техник трябва.

мехаННика
Мнения: 1705
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 39 пъти

Мнение от мехаННика » 13 Яну 2011 23:23

На много короли ,защото не съм карал всички,стрелката на оборотомера мърда с милиметър нагоре надолу на празен ход без дори да се чуе промяна в оборотите.При все че колегата е скъп на обяснения ,вероятно проблем наистина няма а само голи твърдения.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост