МОЛЯ за съвети !!!

Аватар
Ployd
Мнения: 77
Регистриран на: 01 Апр 2008 11:09
Местоположение: София

МОЛЯ за съвети !!!

Мнение от Ployd » 01 Ное 2010 22:18

Съжалявам за поредната тема, която пускам, но просто нямам към кого да се обърна.
Имам следните 2 проблема:

1- Перката на радиатора се върти постоянно, като прди да се запали колата стрелката на температурата се повдигаше малко, след като колата се загаси и пак се запали , температурата не мърда, но перката се върти. Дали е от датчика, и ако е от датчика каде се намира, защото има 1 датчик, които се намира на радиатора под перката на климатика ( той си бачка )

2- Как се обезвъздушава ABS системата. Просто не знам , обезвъздушавам го както се обезвъздушава нормална спирачна ситема, и както се пусне педала течноста се връща в казанчето, и педаласеди мек. Трябва ли да се върши това деиствие при запален автомобил ?
Toyota Celica 2.0 GT 1997

Аватар
nikolov22
Мнения: 704
Регистриран на: 16 Дек 2008 00:34
Местоположение: Варна-Русе

Мнение от nikolov22 » 01 Ное 2010 22:41

по 1 мисля че този датчик като се прецака перката работи посояно дръпни го докато работи за провериш какво става има още няколко датчика на термостат мисля че два има и един на помпата
2 наливаш течност в казанчето и отвряш наи далечното колело да изтече доста течност докато спре да излиза въздух тои отначало няма да излиза чак после така ги изреждаш четирите колела и стягаш болотете и започваш от наи далечното пак да обезвъздушаваш
живей на скорост живота е кратък https://www.facebook.com/AnkarRuse?ref=hl

Аватар
Ployd
Мнения: 77
Регистриран на: 01 Апр 2008 11:09
Местоположение: София

Мнение от Ployd » 02 Ное 2010 00:11

само датчика на помпата не сам махал от буксата. Ще пробвам утре happy.gif

А за спирачките точно това правихме, но пак връща течноста в казанчето
Toyota Celica 2.0 GT 1997

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 02 Ное 2010 01:17

От къде я връща ?

Аватар
a_stankov
Мнения: 105
Регистриран на: 19 Яну 2010 18:59
Местоположение: Пловдив

Мнение от a_stankov » 02 Ное 2010 08:15

При повечето автомобили датчика за включване на перката е термошалтер - биметална пластина която се намира на водния радиатор. Термошалтера подава маса на реле което управлява мотора на перката.
Ако е залепнал ще работи перката постоянно.

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 02 Ное 2010 09:31

Идея 1. Пуснат (или замостен) климатик - в този режим перката на радиатора се включва за да се охлажда радиатора на климатика.
Идея 2. Диагностика - от 90-те години на миналия век управлението на вентилатора на радиатора е от ECU-то - то получава аналогов сигнал за температурата и включва перката (гадая, на конкретния модел може да е съвсем различно). А може да си е шалтер, но да е дублирано управлението.
Идея 3. (Предполага че колата е магарена преди теб) - често джамбазите замостват вентилатора да бачка постоянно вместо да сменят датчици (вероятност около 95% ако колата е минавала през Враца за ремонт ... :-) )
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

Аватар
Ployd
Мнения: 77
Регистриран на: 01 Апр 2008 11:09
Местоположение: София

Мнение от Ployd » 02 Ное 2010 20:07

BassMan течноста на спирачките се връща в казанчето след като са "обезвъздуяени" но това вече се разгада или поне ми казаха че трчбва да се помпа спирачката повече време и следователно другия да обикаля колелата, и да врътка с ключето tongue.gif

Сега за перката, датчика на радиатора се маха, колата го има този проблем след като се свали мотора за да се оправи предницата след като спрях в стълб :censored: . И може да е както казаха колегите, или климатика да е запецнал или да се провери датчика на помпата.

Утре ще хода до сервиза, защото маисторчето днес не работеше ( лични причини си има човеа )
Toyota Celica 2.0 GT 1997

Аватар
Vokil
Мнения: 663
Регистриран на: 03 Мар 2009 00:35
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от Vokil » 08 Ное 2010 21:08

На селиката перката се върти когато буксата е изкарана от датчика. АБС-а може да има нужда от надуване за да се обезвъздуши оригинално се прави с една машинария дето надува казанчето с 0.2 бара и долива течност. Може да се направи и с капачка щуцер ирзаботена от стругар и ръчна помпа щото с компресор понякога гърмят казанчетата като ти трепне пръста :)
Човек и добре да живее умира .......

Аватар
Ployd
Мнения: 77
Регистриран на: 01 Апр 2008 11:09
Местоположение: София

Мнение от Ployd » 20 Ное 2010 22:14

Момци давайте отново :censored: идеи. Казана за спирачките продължава да се пълни с течност след като пусна педала на спирачката ( връща ). И от някаде влиза въздух в системата. Сменени са карантиите на помпата и пак !?. Възможно ли е да са обърнати гмите на буталцата в помпата, и да не прави необходимото налягане при пуснат педал ??? И нормално ли е да се чува съскане при натискане на педала на спирачката ?
Вече 3 седмици ги мъча пустите спирачки mad.gif вече се отчайвам :help:

а за перките ми казаа, че мойе да е дало греяка на компа след удара и да се закара да се закачи за компа ( вече и двете перки се връткът ) wacko.gif
Toyota Celica 2.0 GT 1997

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 20 Ное 2010 22:31

Ployd написа: И нормално ли е да се чува съскане при натискане на педала на спирачката ?
При запален или изгасен двигател?

Аватар
Ployd
Мнения: 77
Регистриран на: 01 Апр 2008 11:09
Местоположение: София

Мнение от Ployd » 20 Ное 2010 22:48

При загасен двигател се чува някъде от към ABSа и зад двигатела от кръстачката ( нз как се казва това нещо дет разпределя течноста към колелата ) ABSа е сменен с друг 2-ра ръка, и при двата се чува съскане. При запален двигател се чува леко съскане от към помпата. ABSa се обезвъздушаваше по същия начин ( беше отчаиващ опит нз дали е редно или не може да ме псувате ) пелада да се втвърди и развиваше гаиките на тръбичките и излизаше въздух, и така няколко пъти. и пак след като се втвърди педала след 3 сек като се натисне педала ( при вече обезвъздушени спрачки ) педала пада долу ниско и все едно нищо
Toyota Celica 2.0 GT 1997

rockmetal
Мнения: 31
Регистриран на: 20 Ное 2010 01:21

Мнение от rockmetal » 20 Ное 2010 23:15

Здравей!

Във връзка с първото ти питане за перката - защо не пробваш с водната помпа? При моята Corolla беше нещо сходно - перката се включваше доста често. Като я взех - дори и след като караш известно време, спреш, изгасиш двигателя и след малко пак го запалиш, перката веднага се включваше. Температурата не мърдаше изобщо.

В крайна сметка се оказа, че водната помна беше протекла и пускаше по малко антифриз. И този процес е бил от някакво известно време, преди да я внесат в България, просто си личеше и италианците само са й доливали вода явно. След смяната на водната помпа, честото включване на перката изчезна.

Аватар
Ployd
Мнения: 77
Регистриран на: 01 Апр 2008 11:09
Местоположение: София

Мнение от Ployd » 20 Ное 2010 23:17

Под колата нямаи помен от течове, сичко е много сухо даже smile.gif, а перките се връткат как подам контакт, замерихме и двата датчика и се оказа че са си читави,а на помпата нчма датчици а гледахме 2 ткива двигатела единия италианск а другич англииски
Toyota Celica 2.0 GT 1997

петър
Мнения: 188
Регистриран на: 25 Фев 2008 22:47
Местоположение: Стара Загора/Плевен

Мнение от петър » 21 Ное 2010 10:58

За перкта нямам представа,ама защо ми се струва че не обезвъздушаваш правилно,помпите и задържате педала в най долно положение след това другият отваря пробката на спирачния апарат,затягаш пробката(педала е все още натинат)след това всичко се повтаря докато не почне да излиза само чиста спирачна течност без мехурчета,казанчети горе ти е отворено и го наблюдавате и доливате постоянно да не остане сухо.

Аватар
Ployd
Мнения: 77
Регистриран на: 01 Апр 2008 11:09
Местоположение: София

Мнение от Ployd » 22 Ное 2010 00:19

Петре, няма да ти коментирам поста. hmm.gif
Toyota Celica 2.0 GT 1997

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост