Въпрос към собствениците на Corolla E11

DMDimitrov
Мнения: 295
Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Въпрос към собствениците на Corolla E11

Мнение от DMDimitrov » 14 Дек 2009 19:14

Здравейте колеги,
днес ми се случи нещо странно и реших да питам:
след работа се качвам в колата, запалих я и посегнах да натисна копчето за подгряване на задното стъкло, но по погрешка натиснах това на климатика. Направи ми впечатление, че компресора изобщо не се включи - лампичката светна, но компресора не се включи. Заинтригува ме този факт и пробвах пак - пак не искаше. След няколко минути пак реших да опитам - тогава се включи за малко и пак се изключи... и така, от 10-тина опита само 2 пъти се включи компресора и то за малко. Това нормално ли е? Не че ми трябва климатик сега, но реших да не е станало нещо с него? Освен това съм чувал, че било хубаво зимата понякога да се включва климатика за да се смаже системата (не знам колко е вярно). Карам и по-съвременни служебни коли и при тях под определена температура климатика не може да се включи, но те по-скоро са с климатроници. На вашите коли включва ли се климатика при или под нулата?
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 14 Дек 2009 19:19

Вярно е. Във фреона има масло.

Би трябвало да ти работи компресора. И аз зимата го пускам в седмицата поне два пъти.
Възможно е копчето да не дава добър контакт. С Королата на брат ми имаше подобен проблем, само че въобще не включваше. Напръскахме го с контактен спрей и проблема изчезна.

DMDimitrov
Мнения: 295
Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Мнение от DMDimitrov » 14 Дек 2009 19:23

Fido Dido написа:Вярно е. Във фреона има масло.

Би трябвало да ти работи компресора. И аз зимата го пускам в седмицата поне два пъти.
Възможно е копчето да не дава добър контакт. С Королата на брат ми имаше подобен проблем, само че въобще не включваше. Напръскахме го с контактен спрей и проблема изчезна.
Странното е, че компресора се включи 2 пъти, но за малко - 10-15сек. а копчето си светеше.
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г

Аватар
dap
Мнения: 357
Регистриран на: 14 Дек 2006 09:55

Мнение от dap » 14 Дек 2009 19:59

Ако не се лъжа дори в книжката пише че трябва да се включва зимата за оптимално бързо затопляне (не знам дали е вярно).


п.п. това с лошия контакт на бутона го има и при мен, не всеки път се включва.

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 14 Дек 2009 20:38

Заради студа е
Авенсис 3S-FE

Аватар
newmiro
Мнения: 1360
Регистриран на: 03 Апр 2006 21:59
Местоположение: Варна

Мнение от newmiro » 14 Дек 2009 23:42

мен пък ми казаха че при стопляне, изобщо не се ползва климатика, само лампата светва, иначе си работи парното. климатика реално се използвал само при изстудяването.
stay up and keep shining!!


slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки tongue.gif

Аватар
stan4opan4o
Мнения: 44
Регистриран на: 03 Юли 2009 12:19
Благодарил/а: 3 пъти

Мнение от stan4opan4o » 15 Дек 2009 14:57

newmiro написа:мен пък ми казаха че при стопляне, изобщо не се ползва климатика, само лампата светва, иначе си работи парното. климатика реално се използвал само при изстудяването.
дали наистина е така и има ли потвърдена информация по въпроса ,че при мен се е прецакало копчето на климатика и е постоянно включено .Тоест нямам възможност да го изключа зимата, като искам да си пусна само парното .

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 15 Дек 2009 21:32

Личи си в момента на вкючването. При мен за секунда падат оборотите на двигателя и моторчето на парното, докато ЕКУто компенсира.
При изключване има обратен ефект.

П.П. Радиаторчето на парното и радиаторчето на климата са две отделни. Чрез копчето топло - студено просто се отварят едни клапи и се затварят други, за да разпределят потока на въздух. Което ще рече, че през зимата, ако си пуснете климатика на студено - ще работи.

Желателно е поне 2 - 3 пъти в месеца да пускате компресора, защото фреона в системата разрежда маслото в него и маже цялата система.

При климатрониците е съвсем друго - там задавате температура и компа я следи, а през зимата автоматично си пуска компресора, без вие да знаете.

DMDimitrov
Мнения: 295
Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Мнение от DMDimitrov » 16 Дек 2009 09:48

Fido Dido написа:Личи си в момента на вкючването. При мен за секунда падат оборотите на двигателя и моторчето на парното, докато ЕКУто компенсира.
При изключване има обратен ефект.
Аз реших да пробвам пак и да оставя включено копчето на клматика, независимо, че компресора не се включва... карах така около 5-6км, за което разстояние компресора се включваше сам периодично , но за кратко, което ме навежда на мисълта, че просто термодатчика изключва компресора след много кратко време на работа заради ниските температури. С други думи, климатичната система май си работи съвсем нормално, просто е студено и климатика включва за много по-кратко време и на по-големи интервали от време в сравнение с лятото и изключва пак.
Fido Dido написа: П.П. Радиаторчето на парното и радиаторчето на климата са две отделни. Чрез копчето топло - студено просто се отварят едни клапи и се затварят други, за да разпределят потока на въздух. Което ще рече, че през зимата, ако си пуснете климатика на студено - ще работи.
Имам въпрос тогава колега:
радиатора, който е зад жабката кой от двата е? Предполагам на климатика? А къде се намира другият тогава?
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 16 Дек 2009 19:25

Съжалявам, но не съм запознат с Королата.

На Карината радиатора на климата е ниско долу зад централната конзола.

sashoskiora
Мнения: 275
Регистриран на: 26 Окт 2007 00:55
Местоположение: Sofia

Мнение от sashoskiora » 17 Дек 2009 21:35

Не се притеснявай много е студено и няма да ти включи.Точно така прави и при мен.Лятото поднови темата да се похвалиш че работи.
Желателно е от време на време на 2-3 години да се проверява и дозарежда системата защото се изпарява,независимо че нямаш теч.
:thumbsup:

Аватар
realcho
Мнения: 2
Регистриран на: 28 Дек 2008 00:41
Обратна връзка:

Мнение от realcho » 04 Яну 2010 22:39

Чудна работа ,вероятно имаш термодатчик и когато е по студено се изключва :whistle: wacko.gif , Аз си мисля че най вероятно имаш проблем с контакта иди при електричар! :thumbsup:
Toyota corolla 2,0 D4D , 2001 Wagon, silber

Аватар
dil
Мнения: 179
Регистриран на: 23 Мар 2007 21:27
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Мнение от dil » 07 Яну 2010 11:24

И при моята корола е същото.. под +5 градуса лампичката само светва без да се пуска компресора.
Вече трета зима е така, а през лятото се радвам на добре охладено купе.
За мене така е конструирана колата и няма проблем със датчици и ключове.
Toyota Corolla Verso 1.8 1ZZ-FE 2008
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11

Аватар
newmiro
Мнения: 1360
Регистриран на: 03 Апр 2006 21:59
Местоположение: Варна

Мнение от newmiro » 08 Яну 2010 12:23

явно всички коли са така...
stay up and keep shining!!


slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки tongue.gif

DMDimitrov
Мнения: 295
Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Мнение от DMDimitrov » 08 Яну 2010 12:34

realcho написа:Чудна работа ,вероятно имаш термодатчик и когато е по студено се изключва :whistle: wacko.gif , Аз си мисля че най вероятно имаш проблем с контакта иди при електричар! :thumbsup:
Разбира се, че има термодатчик! Нали дори през лятото, този датчик включва и изключва системата постоянно, т.е. като достигне температурата в достатъчно ниски граници - изключва, а когато се повиши - включва и даже точно при този двигател много се усеща кога включва и кога изключва. А аз си мисля, че нямам повод да ходя при електричар, защото вчера, когато навън беше 15 градуса климатика си работеше нормално. :whistle:
Просто се бях притеснил явно излишно, защото тогава беше студено.
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта