-
Corolla_E9
- Мнения: 243
- Регистриран на: 01 Юли 2005 12:25
- Местоположение: stara zagora
Мнение
от Corolla_E9 » 11 Окт 2009 22:52
На повечето по-стари тойоти гледам има един датчик за икономия с 2 лампички зелена/оранжева съответно когато е в икономичен режим и когато гори повече. Въпроса ми е доло-горе какъв е моментният разход когато се сменят, до коло/100км е в зелената зона? естествено сигурно за всеки модел ще е различно, но ако има таблица за повечето модели.. интересува ме главно за corolla e9 1.3 2e карб и celica 2.0gti 92г. 3sge
Corolla_E9
-
xtreme
- Мнения: 308
- Регистриран на: 27 Май 2008 12:41
- Местоположение: София
Мнение
от xtreme » 12 Окт 2009 00:47
дали свети зелено, или оранжаво не зависи от скоростта, а от положението на педала на газта, и оборотите. Дефакто колата следи кога има най-хубаво изгаряне на горивото, но не съм сигурен как точно го прави.Когато си във високи обороти лапичката седи зелена дори и при доста натиснат педал, докато в ниските, трябва съвсем леко да действаш за да е зелена.
xtreme
-
valen_tin
- Мнения: 115
- Регистриран на: 08 Апр 2009 14:54
Мнение
от valen_tin » 12 Окт 2009 16:25
аз да попитам пак по темата - на моята Карина 1.6 комби винаги съм виждал само оранжева, откакто съм я купил, а в книжката пише че са оранжева и зелена ... някой може ли да каже трябва ли да има зелена при мен (т.е. да е изгоряла отдавна)? и също така каква е? че да купя преди да отварям таблото?
valen_tin
-
PESHO OT MARS
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Мнение
от PESHO OT MARS » 12 Окт 2009 20:11
И при мен светеше само оранжевата, но когато разглабях таблото да помръдна запеклия ми километраж изведнъж започна да свети. т.е. или е изгоряла или не прави нещо контакт някаде.
А относно кога превключват, ако си спомните уроците по икономично шофиране ще се сетите едно от най-важните правила а именно плавното ускорение всъшност лампите се грижат за това да ви усведомяват как ускорявате.
На Старлета ми в момента само като я натисна свети оранжево ECONOMY а зелено нямам. Но на новото ми табло с оборотомера май вече си имам като при корола/карина две ламички.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
PESHO OT MARS
-
Corolla_E9
- Мнения: 243
- Регистриран на: 01 Юли 2005 12:25
- Местоположение: stara zagora
Мнение
от Corolla_E9 » 14 Окт 2009 06:23
скорост, обороти...... от точно определено положение на педала винаги ми се сменят. Точно на това положение си има точно определен разход, дали ще е на 1500 или на 3500 оборота пак си е един и същ разхода. Е какъе е той в този случай ми е въпроса. до колко л/100км е този икономичен режим предполагам някъде до около 8-9л/100км защото на равно зелена ми свети до 125/130 км/ч а при 120 по каталог разхода ми е 7.7
Corolla_E9
-
TERCEL
- Мнения: 39
- Регистриран на: 18 Фев 2005 13:01
- Местоположение: Хасково
-
Обратна връзка:
Мнение
от TERCEL » 14 Окт 2009 09:35
Ами братле аз на мойта Селика до 4-5 хил.съм стигал и си свети зелено,но това е при плавно подаване на газ.Естествено ако натискаш педала рязко и до край да ти светва оранджевата(жълта)лампичка,аз мисля че тоя датчик е вързан към дросела ама не съм сигорен.Нека колегите , които са по-вещи в тея работи да кажат!!

Toyota Celica 2.0 GTI 16V(4th Gen.)
Toyota Tercel 1.3 DX(AL11)
TERCEL
-
valen_tin
- Мнения: 115
- Регистриран на: 08 Апр 2009 14:54
Мнение
от valen_tin » 14 Окт 2009 11:09
TERCEL написа:Ами братле аз на мойта Селика до 4-5 хил.съм стигал и си свети зелено,но това е при плавно подаване на газ.Естествено ако натискаш педала рязко и до край да ти светва оранджевата(жълта)лампичка,аз мисля че тоя датчик е вързан към дросела ама не съм сигорен.Нека колегите , които са по-вещи в тея работи да кажат!!

аз не съм вещ, ама в моята книжка пише, че е на база изгорелите газове
valen_tin
-
slikershot
- Мнения: 56
- Регистриран на: 01 Авг 2009 01:31
- Местоположение: Plovdiv
Мнение
от slikershot » 14 Окт 2009 19:55
Светенето на лампичките се управлява от датчик (1) който измерва подналягането във всмукателните тръби от вакумен мъркуч (2). Поне така е на моята celika 2.0 93 като се изключи вакума спира да работи одчита , и светва жълто...
-
Прикачени файлове
-

- 3S-GE_1990.JPG (159.33 KiB) Преглеждано 3182 пъти
slikershot
-
beri1
- Мнения: 94
- Регистриран на: 08 Авг 2008 17:36
Мнение
от beri1 » 16 Окт 2009 18:02
Взема инфо.от вакумите, мойте ги бяха разменили и ми светеше постоянно жълтата лампа.

beri1
-
battery83
- Мнения: 3
- Регистриран на: 19 Окт 2009 14:37
Мнение
от battery83 » 19 Окт 2009 14:40
А някой може ли да прати снимка за коя лампичка по точно става въпрос и къде се намира, мойта е тойота селика 2000 година??? Защото на мен ми свети една лампичка оранжева прилича ми на двигателчи за същата лампа ли става въпрос?
battery83
-
slikershot
- Мнения: 56
- Регистриран на: 01 Авг 2009 01:31
- Местоположение: Plovdiv
Мнение
от slikershot » 19 Окт 2009 22:05
Става въпрос за тези лампички...
А на теб ти свети "check engine"
-
Прикачени файлове
-

- 11227956782520942_5.jpg (38.29 KiB) Преглеждано 3039 пъти
slikershot
-
Vokil
- Мнения: 663
- Регистриран на: 03 Мар 2009 00:35
- Местоположение: Варна
-
Обратна връзка:
Мнение
от Vokil » 19 Окт 2009 22:29
При налягане 90 килопаскала (което си е под атмосферното тоест вакоум) светва оранжевата докато още свети и зелената при 95 килопаскала зелената изгасва и свети само оранжевата.На моята селика е така , а 100килопаскала е атмосферното налягане.
Човек и добре да живее умира .......
Vokil
-
b_d
Мнение
от b_d » 19 Окт 2009 22:52
този датчик е една ретро измишльотина, която не показва нищо смислено, защото зависи само от товара на двигателя (демек подналягането/вакуума), но не и от оборотите. Понякога при по-голям товар, но по-ниски обороти колата харчи по-малко, но този датчик ще покаже повече. Аз бих махнах крушките, за да не ме разсейва мигането.
b_d
-
b_d
Мнение
от b_d » 19 Окт 2009 23:01
check engine не е датчик, а сигнална лампичка. Пали я ЕКУ-то (компютъра на двигателя), когато усети, че има някакъв проблем. Обикновено човек отива в сервиз, за да прочетат кодовете на грешките и да му кажат причината.
b_d
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 3 госта