смяна на летни със зимни гуми
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: 12 Фев 2009 22:19
- Местоположение: Стара Загора
смяна на летни със зимни гуми
Мнение от vesso krustev » 25 Юли 2009 14:14
Моята тойота я взех с летни гуми 215/50/17 .
Иде зима. Какви гуми ми препоръчвате да си сложа за зимата за да не
сменям джантите а само гумите. Оказа се че да си намеря за зимата стоманени джанти 16 ки е почети абсурт .Машината е авенсис комби 2008 г. Предварително благодаря !
vesso krustev
- slowtraveler
- Мнения: 6344
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 367 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Мнение от slowtraveler » 25 Юли 2009 17:32
Твърдо бях решил зимата да мина на 16" и малко по-тесни гуми и затова си взех алуминиеви шестнадесетки.
Вярно е, че алуминиевите джанти не бяха много евтини, но пък от разликата в цената на гумата (16' са доста по-евтини от 17' зимни) практически си избих едната джанта...
Сега нямам проблеми със смяна на зимни/летни гуми.
Ако твърдо си решил да оставаш на 17", то бих ти препоръчал да преминеш на 205 за зимата (сигурно размера ще е 205/60/17, но го провери с калкулатор за да е същия външен размер)...
При всички случаи имаш препоръчителен размер гуми в книжката...
Имай впредвид, че демонтажа/монтажа на гумата малко или много я поврежда (не ляга на същото място) и започват да се появяват вибрации заради лоша геометрия на гумата...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Vesko
- slowtraveler
- Мнения: 6344
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 367 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Мнение от slowtraveler » 25 Юли 2009 23:09
На баланс излиза '0', а се получава вибрация при управление заради това, че гумата например не е окръжност а овал....
На времето правих такива смени - зимни/летни гуми на една джанта, и винаги втория сезон (втория монтаж/демонтаж) се получаваха вибрациите дори и при много добър сервиз (където машините се проверяват за нивелация всеки месец, а джантите се завиват с динамометричен ключ)......
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Raya
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Мнение от Vesko » 26 Юли 2009 01:40
Това с вибрациите май съм го избегнал. Вече трето лято си карам оригиналните гуми. Четвърто няма да мога поради факта че вече са на по около 50000кми са се поизтъркали. Нямам 2ри комплект джанти и винаги ми сменят гумите. Налягането никога не съм го проверявал след като съм излиязал от ТМ Ауто за смяня на гуми (както отбелязах не знам дали на техническите обслужвания проверяват налягането) и тресене нямам. Защо просто не се радвате на хубавите автомобили и си ги карате, а постоянно търсите под вола теле?slowtraveler написа:Имах впредвид точно геометричната форма на гумата, която не може да се оправи с баланса.
На баланс излиза '0', а се получава вибрация при управление заради това, че гумата например не е окръжност а овал....
На времето правих такива смени - зимни/летни гуми на една джанта, и винаги втория сезон (втория монтаж/демонтаж) се получаваха вибрациите дори и при много добър сервиз (където машините се проверяват за нивелация всеки месец, а джантите се завиват с динамометричен ключ)......
Vesko
- slowtraveler
- Мнения: 6344
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 367 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Мнение от slowtraveler » 26 Юли 2009 11:13
На Тойотата след поредния опит директно взех джанти и комплект гуми и въпроса се реши...
Обяснявам си го с това, че често експлоатирам автомобила по лоши пътища (заводи и т.н.), а в същото време и често ми се налага да карам с високи скорости по магистрали, и затова гумите понасят по-голямо натоварване, а и всеки проблем при високите скорости се проявява по-ясно.
След смяната на гумите и баланса, се получаваше вибрация на около 110км/ч, като при оглед на протектора докато се върти колелото се виждаше леко аксиално усукване/преместване на самия протектор...
Иначе конкретно на въпроса на колегата - мисля, че съм му отговорил и при вариант без смяна на джанта

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Мнение от chukov » 27 Юли 2009 12:52
Като си ги свалил от колата, заедно с джантите или без тях (няма значение) как си ги съхранявал?
Ако са били прави, облегнати до стената например, то най-вероятно от стоянето и собствената си тежест са приели неправилната си форма
Битрябвало да се съхраняват легнали.
Yaris P1
chukov
Мнение от desSs » 27 Юли 2009 13:34
е нали уж легнали се съхраняват само гумите с джанти, а изправени - тези без джанти? или пак нещо не съм разбралаchukov написа:Има една причина, за която се сещам, за да се държат по този начин гумите на баланс-машината
Като си ги свалил от колата, заедно с джантите или без тях (няма значение) как си ги съхранявал?
Ако са били прави, облегнати до стената например, то най-вероятно от стоянето и собствената си тежест са приели неправилната си форма
Битрябвало да се съхраняват легнали.

desSs
Re: смяна на летни със зимни гуми
Мнение от djofi_m » 27 Юли 2009 13:50
"бавния" е напълно прав,за смяната на гумите на същите джанти. не виждам какъв точно е проблема да си намериш стоманени джанти, да не говорим, че стоманените са много по удачни за зимата. (и да я окривиш лесно се изправя, докато алуминиевата направо се чупи). аз на всички коли дето съм карал, винаги съм имал един комплект за летните и един комплект стоманени за зимата.vesso krustev написа:Какви гуми ми препоръчвате да си сложа за зимата за да не
сменям джантите а само гумите. Оказа се че да си намеря за зимата стоманени джанти 16 ки е почети абсурт .
desSs и с джанти и без джанти, хубаво е гумите да се съхраняват легнали.
djofi_m
- slowtraveler
- Мнения: 6344
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 367 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Мнение от slowtraveler » 27 Юли 2009 14:17
Тук въпроса е спорен: http://www.ehow.com/how_2171322_properl ... tires.htmlchukov написа:...Ако са били прави, облегнати до стената например, то най-вероятно от стоянето и собствената си тежест са приели неправилната си форма
Битрябвало да се съхраняват легнали.
Моето предположение е, че поради миниатюрни разлики в монтажа, единия сезон гумата се износва повече в някои свои части.
При преместването на гумата, тя се монтира в друго положение, и по-износените части хлътват навътре, а по-неизносените - навън, откъдет е и този геометричен дисбаланс....
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- dil
- Мнения: 179
- Регистриран на: 23 Мар 2007 21:27
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 2 пъти
- Обратна връзка:
Мнение от dil » 27 Юли 2009 17:21
Сега ще намери най-много някакви залежали гуми, преседели 6-12м в складовете.
А на есен ще са пресни-пресни като топъл хляб biggrin.gif
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11
dil
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 3 госта