секретни гайки за Toyota Corolla Verso
секретни гайки за Toyota Corolla Verso
Мнение от gepo » 08 Апр 2009 15:44
gepo
- slowtraveler
- Мнения: 6343
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 367 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Мнение от slowtraveler » 08 Апр 2009 17:26
Цена 92-100лв...
Но съм много доволен - дори сега си ги прехвърлих на маздата.
Юнаците в Жижо последния път са забравили да спрат пистолета докато са затягали гайките, и доста се мъчиха да ги развият миналата седмица докато ми сменяха джантите с летните гуми (с пистолет на максимум не се развиваха), но гайките издържаха безпроблемно....
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Мнение от shtephan » 09 Апр 2009 09:39
shtephan
- slowtraveler
- Мнения: 6343
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 367 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Мнение от slowtraveler » 09 Апр 2009 10:01
Довода на юнаците, че го правят така, за да не ми падне колелото ми се стори доста тъп, при условие, че по принцип гайката трябва да се завива с усилие около 10кг/м (90-110Nm), което много лесно би го постигнал с обикновен ключ.
И като ги видях с гайковерта им казах да освободят гайките и да ги затегнат пак на ръка, но явно не съм проконтролирал добре нещата, и съм изтървал две гайки.... Досега на едно единствено място съм виждал да използват динамометричен ключ при затягане на тези гайки/болтове
Оригиналните ми джанти/гайки са също с конус...
Остави проблема, с възможно разтягане/късане на шпилки и разваляне на резбата, но какво би правил насред пътя ако спукаш гума??!?!?
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
mitoko
shtephan
- slowtraveler
- Мнения: 6343
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 367 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Мнение от slowtraveler » 09 Апр 2009 14:17
Това с ритането на капачките някакъв ритуал ли е biggrin.gifmitoko написа:аз винаги гледам да ми затягат с пистолета и после с ключ, винаги гледам ги гледам в ръцете и винаги проверевам налягане, ритам капачките на джантите
Колега, пробвал ли си да развиеш с обикновен ключ гайка, завита добре с гайковерт???
Един приятел спука гума вечер малко преди Стара загора , и след многократни неуспешни опити да развие гайката (след което успял да я 'заобли'), я сряза с отверка, удряйки я с чука (за около 1 час)...
Какъв е смисъла да пренатягаш с пъти по-голямо усилие една гайка, при условие, че е изчислена с какво усилие трябва да се затяга?!?!
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
АВЕНСИСА
bubbator
-
- Мнения: 2015
- Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от mitoko » 09 Апр 2009 22:24
последно как трябва да се затега и колкоslowtraveler написа:Това с ритането на капачките някакъв ритуал ли е biggrin.gifmitoko написа:аз винаги гледам да ми затягат с пистолета и после с ключ, винаги гледам ги гледам в ръцете и винаги проверевам налягане, ритам капачките на джантите
Колега, пробвал ли си да развиеш с обикновен ключ гайка, завита добре с гайковерт???
Един приятел спука гума вечер малко преди Стара загора , и след многократни неуспешни опити да развие гайката (след което успял да я 'заобли'), я сряза с отверка, удряйки я с чука (за около 1 час)...
Какъв е смисъла да пренатягаш с пъти по-голямо усилие една гайка, при условие, че е изчислена с какво усилие трябва да се затяга?!?!


П.П. ква е тая отверка дето реже гайки и как е е оцеляла шпилката
mitoko
Мнение от Zero`Cool » 09 Апр 2009 22:28

http://www.el-inst.eu/ - електроуслуги
http://fenixbg.org/ - Доставка и посредничество при закупуване на стоки от Англия
Zero`Cool
- Рошко
- Мнения: 918
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
- Обратна връзка:
Мнение от Рошко » 09 Апр 2009 22:36

Рошко
gepo
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Мнение от Vesko » 10 Апр 2009 07:01
Гайковерта не се ли изключва при определено усилие? Вапрос на настройка на гайковерта, т.е. до майстор biggrin.gifslowtraveler написа:Напълно съм съгласен, че не трябва да се завиват с гайковерт.
Довода на юнаците, че го правят така, за да не ми падне колелото ми се стори доста тъп, при условие, че по принцип гайката трябва да се завива с усилие около 10кг/м (90-110Nm), което много лесно би го постигнал с обикновен ключ.
И като ги видях с гайковерта им казах да освободят гайките и да ги затегнат пак на ръка, но явно не съм проконтролирал добре нещата, и съм изтървал две гайки.... Досега на едно единствено място съм виждал да използват динамометричен ключ при затягане на тези гайки/болтове
Оригиналните ми джанти/гайки са също с конус...
Остави проблема, с възможно разтягане/късане на шпилки и разваляне на резбата, но какво би правил насред пътя ако спукаш гума??!?!?
Vesko
- slowtraveler
- Мнения: 6343
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 367 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Мнение от slowtraveler » 10 Апр 2009 12:51
@Веско,- гайковерта може да се настрои, но все пак има и 'динамично усилие' при удара, затова е много лесно да пренатегнеш гайка, а съответно това динамично ударно усилие позволява лесно да развиваш гайки, които с ключ не можеш да развиеш...
Усилието на затягане при всички коли, които съм срещал е около 100Нм...
Т.е. на лост дълъг 1м трябва да направиш усилие 10кг, или на лост 50см - 20кг....
Точно за намаляване вероятността някъде да се счупи секретния върток или гайка реших да взема оригинални...
П.С. относно отвертката и гайката - просто гайката е била по-мека (шкода 120Л). след направяне на много дълбок канал по борда, почти до шпилката, гайката се е спукала и се е освободила, а резбата по шпилката е останала почти незасегната (здравата гайка след това е оправила резбата).. А отвертката разбира се след това е ставала само за вторични суровини...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 4 госта