Ясно е, че мотора получава повече въздух, отколкото преди, освен ако клапата не затваря нацяло и няма отношение към празния ход на мотора.
Държи високи обороти-1200, след почистване на дросела
- max-2
- Мнения: 2166
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 134 пъти
Държи високи обороти-1200, след почистване на дросела
От доста време (няколко месеца) педала на газта залепяше след отнемане на газта, след което при натискане изискваше по-голямо усилие и след като отлепи даваше рязка газ-малко неприятно за шофиране в градски условия. Установих, че задържането е в самия дросел, а не в жилото и ли някъде другаде. Свалих маркуча м/у възд. филтър и дросела, внимателно изчистих с коресилин и парцал-имаше много чернилка. Задържането изчезна, но оборотите на загрял двигател са 1200. Карал съм 5-6 км., дали компютъра ще ги нормализира, или да го рестартирам? Клапата работи много добре, свободно стига до ограничителния винт при затворено положение, който също не е пипан, не е хлабава, няма луфт, нищо друго не е пипано по колата. При почистването отворих клапата докрай и я подпрях с изолацията на едни клещи към рейката на дюзите, не съм напъвал повече от силата ня пружината?
Ясно е, че мотора получава повече въздух, отколкото преди, освен ако клапата не затваря нацяло и няма отношение към празния ход на мотора.

Ясно е, че мотора получава повече въздух, отколкото преди, освен ако клапата не затваря нацяло и няма отношение към празния ход на мотора.
Carina E 4AFE LB 1992
-
agent dust
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
ugabuga ти казва правилно - махни тръбите на въздушният филтър и виж дали при затворено положение дроселната клапа уплътнява напълно. провери и вакуумите около дроселът, виж дали оста му не е хлабава. при нас с АЕ-тата проблеми с празният ход или леката газ има по три причини: хлабав дросел - не може да уплътни напълно; стопер винта неправилно навит и кпапата не затваря напъолно - съответно ТПС-а не е калибриран, а праният ход не е нагласен. третата причина е едно демпферче, което предпазва дроселът да не се "тресне" като пуснеш газта - то с годините клеясва и задържа. аз в момента държа 900об само като елиминирам въпросното демпферче, а лятото няма проблеми. просто от студа се вкоравява и подпира дроселът
ако питаш мен - няма никакви проблеми да държиш 1200об на празен ход, важно е оборотомерът да не играе. по-високи обороти, по-високо налягане на маслото.
ако питаш мен - няма никакви проблеми да държиш 1200об на празен ход, важно е оборотомерът да не играе. по-високи обороти, по-високо налягане на маслото.
status: за БАН
- max-2
- Мнения: 2166
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 134 пъти
Значи клапата трябва да е затворена нацяло, т. е. минимално отворена, колкото да не заклинва, за да може системата за празен ход да си коригира успешно оборотите? Иначе досега не съм имал проблем тпс-а си дава инфо за затворена клапа, най-добре се усеща с пуснат климатик как падат оборотите на скорост до под 1500 някъде и се пуска гориво след това.
Carina E 4AFE LB 1992
трябва да е напълно затворена,без никакъв ограничител да я придържа и да има процеп.,,,ако е изправна -не заклинва... има дупчици през който минава празния ход когато клапата е напълно затворена...max-2 написа:Значи клапата трябва да е затворена нацяло, т. е. минимално отворена, колкото да не заклинва, за да може системата за празен ход да си коригира успешно оборотите? Иначе досега не съм имал проблем тпс-а си дава инфо за затворена клапа, най-добре се усеща с пуснат климатик как падат оборотите на скорост до под 1500 някъде и се пуска гориво след това.
твойта не седи ли напълно затворена когато е в покой??...виш си сякакви гумини маркучета,,вакуми ,серво,, след клапата да не дърпа от там,,,
- max-2
- Мнения: 2166
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 134 пъти
Не знам дали е напълно затворена, защото не съм я свалял, на място я чистих, а там не се вижда. Утре ще гледам маркучите първо.rudolf написа:трябва да е напълно затворена,без никакъв ограничител да я придържа и да има процеп.,,,ако е изправна -не заклинва... има дупчици през който минава празния ход когато клапата е напълно затворена...max-2 написа:Значи клапата трябва да е затворена нацяло, т. е. минимално отворена, колкото да не заклинва, за да може системата за празен ход да си коригира успешно оборотите? Иначе досега не съм имал проблем тпс-а си дава инфо за затворена клапа, най-добре се усеща с пуснат климатик как падат оборотите на скорост до под 1500 някъде и се пуска гориво след това.
твойта не седи ли напълно затворена когато е в покой??...виш си сякакви гумини маркучета,,вакуми ,серво,, след клапата да не дърпа от там,,,
Carina E 4AFE LB 1992
- max-2
- Мнения: 2166
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 134 пъти
Къде е това демпферче и какво представлява?maggkrabar написа:ugabuga ти казва правилно - махни тръбите на въздушният филтър и виж дали при затворено положение дроселната клапа уплътнява напълно. провери и вакуумите около дроселът, виж дали оста му не е хлабава. при нас с АЕ-тата проблеми с празният ход или леката газ има по три причини: хлабав дросел - не може да уплътни напълно; стопер винта неправилно навит и кпапата не затваря напъолно - съответно ТПС-а не е калибриран, а праният ход не е нагласен. третата причина е едно демпферче, което предпазва дроселът да не се "тресне" като пуснеш газта - то с годините клеясва и задържа. аз в момента държа 900об само като елиминирам въпросното демпферче, а лятото няма проблеми. просто от студа се вкоравява и подпира дроселът
ако питаш мен - няма никакви проблеми да държиш 1200об на празен ход, важно е оборотомерът да не играе. по-високи обороти, по-високо налягане на маслото.
Carina E 4AFE LB 1992
-
agent dust
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
ми намира се на дроселът, около вилката на жилото. с ръка раздвижи дроселът и ще го видиш - ако изобщо имаш такова де, има го на по-старите модели, нови тойоти изобщо не съм виждал отблизо. аз като си карам градско го изключвам да не ми мени обороти(вдигам много шум и не е добре куките да ме чуват), ама за писта го оставям да работи щото така или иначе под 5000 не пада, а не е добре дроселът да се тресва рязко на високи обороти. ако направиш една снимка на дроселът да се види как ти е конфигурацията ще е по-лесно.
status: за БАН
- max-2
- Мнения: 2166
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 134 пъти
Eto snimki na дросела
- Прикачени файлове
-
- 02022008(004).jpg (107.25 KiB) Преглеждано 6517 пъти
-
- 02022008(003).jpg (89.96 KiB) Преглеждано 6517 пъти
-
- 02022008(002).jpg (78.68 KiB) Преглеждано 6517 пъти
-
- 02022008(001).jpg (73.78 KiB) Преглеждано 6517 пъти
-
- 02022008.jpg (106.77 KiB) Преглеждано 6517 пъти
Carina E 4AFE LB 1992
- max-2
- Мнения: 2166
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 49 пъти
- Получена благодарност: 134 пъти
Днес, след като покарах около 5 км, с работа на място преди това (преглеждах маркучите и следих термостата дали работи коректно), падна на 1000 оборота. В интерес на истината в последно време карината си държеше около 950 оборота, което аз го отдавах на студеното време и късите разстояния-3-4 километра на палене. Но сега тези 950 са 1200 (след почистването). Иначе винаги е държала точно по средата м/у 500 и 1000, само ако е голяма жега посред лято е отивала по-близо до 500.
Смятам да покарам така около 1 седмица преди да предприема пипане на винта или ходене на диагностика.
Сешам се, че лятото един от маркучите за вентилация на картера леко омасляваше и се питам дали не дърпа въздух от него.
Смятам да покарам така около 1 седмица преди да предприема пипане на винта или ходене на диагностика.
Сешам се, че лятото един от маркучите за вентилация на картера леко омасляваше и се питам дали не дърпа въздух от него.
- Прикачени файлове
-
- 02022008(007).jpg (58.45 KiB) Преглеждано 6515 пъти
-
- 02022008(006).jpg (63.03 KiB) Преглеждано 6515 пъти
-
- 02022008(005).jpg (80.89 KiB) Преглеждано 6515 пъти
Carina E 4AFE LB 1992
Не пипай опорния винт на дросела.Дросела в затворено положение не трябва да е напълно затворен.Нагласена е заводски на определен градус.
Купи си спрей за карбуратор със сламка.
Махни маркуча от филтъра и пръскай директно дроселовата клапа. Махни всички чернилки ,а след това в дупчиците около клапата. И след 2-3 мин пали двигателя.
И сподели резултата .
Купи си спрей за карбуратор със сламка.
Махни маркуча от филтъра и пръскай директно дроселовата клапа. Махни всички чернилки ,а след това в дупчиците около клапата. И след 2-3 мин пали двигателя.
И сподели резултата .
Авенсис 3S-FE
-
agent dust
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост