Защо падат оборотите на празен ход при Корола Е11?
Публикувано на: 04 Ное 2007 20:07
Ето моето предположение за много ниските обороти на празен ход:
Двигателният отсек в градски условия се напича от изпускателните колекторни тръби. Въздухопроводите също се напичат. Въздухът постъпва от предна лява част на двигателният отсек, т.е. не се засмуква въздух "отвън". В бензиновият двигател (при мен 1332 куб см, т.е. 4E-FE) постъпва топъл разреден въздух с по-малко кислород. Компютъра не може да компенсира. При този двигател липсва дебитомер и компютъра изчислява количеството на въздуха. Катализаторът е добре - на магистрала не ми спъва мощността и не се зачервява при продължителна работа.
Резултатът е много ниски обороти на празен ход (650 оборота) и двигателят тресе. За топлите сезони тези симптоми са по-осезаеми. Това се появява само при топъл двигател в задръствания. Ако колата е престояла изгасена за десетина минути и после я подкарам, задължително тресе заради много ниските обороти. Търсих начин да замеря съпротивлението на температурният датчик, мушнат в кутията на въздушния филтър. Липсва куплунг и явно ще трябва с игла да пробия изолацията на проводниците на датчика. Ще замеря съпротивлението на датчика рано сутрин и в следобедните часове, когато разликата в температурите е около 10 градуса (по Целзий). Ако този датчик не работи добре, ще имам проблема с ниските обороти. Не съм правил диагностика, защото машината е японска сглобка и ОБД-буксата не се разпознава на стенд. В ТМ-ауто не съм ходил.
Конструкцията на Корола Е11 има пропуск и проблема с ниските обороти се забелязва при всички Короли (поправете ме, ако греша).
Търся съвет:
Мисля да обвия изпускателните колекторни тръби с термоизолационна лента за изпускателни колектори. Такава лента се предлага от фирмите за тунинг. Например тази термоизолационна лента за изпускателни колектори. Не правя скрита реклама, а питам, защото нямам опит с подобни новости от света на тунинга.
Някой ползвал ли е такава изолираща лента?
Дали може да се намери подходяща лента на по-прилична цена?
Да не се вдигне температурата на катализатора и от там да се появи нов проблем?
Заслужава ли си да слагам изолираща лента? Радиаторът също топли двигателния отсек.
Може би ефект от тези изолиращи ленти ще има само при чувствително повишаване на мощността при турбинирани коли?
Двигателният отсек в градски условия се напича от изпускателните колекторни тръби. Въздухопроводите също се напичат. Въздухът постъпва от предна лява част на двигателният отсек, т.е. не се засмуква въздух "отвън". В бензиновият двигател (при мен 1332 куб см, т.е. 4E-FE) постъпва топъл разреден въздух с по-малко кислород. Компютъра не може да компенсира. При този двигател липсва дебитомер и компютъра изчислява количеството на въздуха. Катализаторът е добре - на магистрала не ми спъва мощността и не се зачервява при продължителна работа.
Резултатът е много ниски обороти на празен ход (650 оборота) и двигателят тресе. За топлите сезони тези симптоми са по-осезаеми. Това се появява само при топъл двигател в задръствания. Ако колата е престояла изгасена за десетина минути и после я подкарам, задължително тресе заради много ниските обороти. Търсих начин да замеря съпротивлението на температурният датчик, мушнат в кутията на въздушния филтър. Липсва куплунг и явно ще трябва с игла да пробия изолацията на проводниците на датчика. Ще замеря съпротивлението на датчика рано сутрин и в следобедните часове, когато разликата в температурите е около 10 градуса (по Целзий). Ако този датчик не работи добре, ще имам проблема с ниските обороти. Не съм правил диагностика, защото машината е японска сглобка и ОБД-буксата не се разпознава на стенд. В ТМ-ауто не съм ходил.
Конструкцията на Корола Е11 има пропуск и проблема с ниските обороти се забелязва при всички Короли (поправете ме, ако греша).
Търся съвет:
Мисля да обвия изпускателните колекторни тръби с термоизолационна лента за изпускателни колектори. Такава лента се предлага от фирмите за тунинг. Например тази термоизолационна лента за изпускателни колектори. Не правя скрита реклама, а питам, защото нямам опит с подобни новости от света на тунинга.
Някой ползвал ли е такава изолираща лента?
Дали може да се намери подходяща лента на по-прилична цена?
Да не се вдигне температурата на катализатора и от там да се появи нов проблем?
Заслужава ли си да слагам изолираща лента? Радиаторът също топли двигателния отсек.
Може би ефект от тези изолиращи ленти ще има само при чувствително повишаване на мощността при турбинирани коли?