Страница 1 от 1
Смяна на радиаторче за парно на Тойота Ярис.
Публикувано на: 08 Окт 2025 16:43
от Balasur
Здравейте!
Изпоразглобих все що можах, но се докопах до радиаторчето в купето. Става дума за Тойота Ярис Д4Д 1,4. Имам два въпроса!
1. На оригиналното радиаторче има пластмасова част, в която влизат два дебели кабела - черен и бял. Те за какво са и може ли без тях, тъй като на афтърмаркетните радиаторчета, няма куде да будат поставени двете медни пластини, свързани с въпросните кабели.
2. Има ли отношение това радиаторче към работата на климатика?
Надявам се да успея да сглобя цялата спагетерия, дето я натворих, но реших да питам, за да не си играя пак да ръчкам!
Благодаря предварително на отзовалите се!
| ! | Съобщение от: Akima |
| Разделът Lexus няма общо с интериорния Ви проблем с Ярис. |
Смяна на радиаторче за парно на Тойота Ярис.
Публикувано на: 08 Окт 2025 18:46
от zorbata
Тази пластмасова част не можеш ли да я пренесеш на новото радиаторче?
Смяна на радиаторче за парно на Тойота Ярис.
Публикувано на: 08 Окт 2025 19:13
от mapamop
Balasur написа: ↑08 Окт 2025 16:43
пластмасова част, в която влизат два дебели кабела - черен и бял. Те за какво са и може ли без тях, тъй като на афтърмаркетните радиаторчета, няма куде да будат поставени двете медни пластини, свързани с въпросните кабели.
Подгрев/нагревател на радиатора вероятно. Трябва да има и бутон "с картинка на скара" някъде по таблото мисля. Бензиновите го нямат масово, но си и загряват антифриза доста по-бързо от дизелите. Губиш удобство.
zorbata написа: ↑08 Окт 2025 18:46
Тази пластмасова част не можеш ли да я пренесеш на новото радиаторче?
Няма смисъл без нагревателя, освен като крепежен елемент, да не хлопа радиатора в кутията на климатика/парното.
Balasur написа: ↑08 Окт 2025 16:43
2. Има ли отношение това радиаторче към работата на климатика?
Има. Отопление. От този радиатор идва толият въздух.
Balasur написа: ↑08 Окт 2025 16:43
Изпоразглобих все що можах, но се докопах до радиаторчето в купето
Върти ми се подлата мисъл че малко си разглобявал. Въпреки че ти се вижда много. На Авенсис Т27 миналата година се надявах да мина "тънко", но в крайна сметка заради видията на една скоба на тръбите на радиатора на парното се наложи да освободя тялото на климатика и да го избутам надясно. Иначе скобата не излиза и видията ѝ не можеше да се развие напълно.
Азбучно правило е че на почти всички марки вероятно, се вади цялото парно за смяна на радиатора на парното. На нкои даже и за изпарителя на климатика.
Огледай се за сервизно ръководство на тая кола и ще спестиш доста време, изпочупени пластмаси и кълба с нерви.
Цялото упражнение за сам човек отнема 2 дни, и вероятно за това са ти казали разгромяваща сума за труд.
Успех с начинанието.
Смяна на радиаторче за парно на Тойота Ярис.
Публикувано на: 09 Окт 2025 17:44
от zorbata
mapamop написа: ↑08 Окт 2025 19:13
Няма смисъл без нагревателя
Значи нагревателя е вграден в радиаторчето и ако колегата си е купил такова без нагрв. тия кабели са излишни. Но пък трябва да се изолират че ...
Смяна на радиаторче за парно на Тойота Ярис.
Публикувано на: 09 Окт 2025 19:10
от gena_bs
@Balasur,
Вземи си попълни точно и подробно профила на автомобила!
Код на двг, вариант и година на производство на автомобила.
Все пак моделът е на конвейера от MY1999!
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Yaris
Магазинерите отдавна не разбират от автомобили.
Освен това не знаят даже къде и как да търсят, или не искат. А всичко го има в свободен достъп по всякакви сайтове.
В магазините ползват някакви "лицензирани" софтуери, където липсват някои от вариантите за съответните модификации или оборудване.
Онзи ден един познат се "веселеше" с комплект термостат за Golf IV. Оказа се, че са му продали с корпус, който има един отворен щуцер за антифриз "в повече". Интересното беше, че и монтираният на колата aftermarket беше същият и бяха го стопили, за да го херметизират.
Така, че нищо вече не ме учудва!
Смяна на радиаторче за парно на Тойота Ярис.
Публикувано на: 27 Окт 2025 13:06
от Balasur
Такааа... малко продължение по темата!
Колкото и да е странно, успях да сглобя всичко обратно. Нагревателите на радиаторчето съм ги сложил успоредно на питата и се надявам да не стоппят пластмасовия кожух. Обаче имам проблем с електроусилвателя! Светна лампата на таблото, колата е в авариен режим - не вдига повече от 1200 оборота и свто чека. Има ли някойм който би могъл да погледне къде съм сбъркал в сглобката?
Смяна на радиаторче за парно на Тойота Ярис.
Публикувано на: 27 Окт 2025 14:37
от Akima
Букса на елекстроусилвателя на волана - под таблото.