Смяна на радиаторче за парно на Тойота Ярис.

Balasur
Мнения: 5
Регистриран на: 04 Сеп 2018 09:39
Местоположение: София
Автомобил: Ярис
Благодарил/а: 1 път

Смяна на радиаторче за парно на Тойота Ярис.

Мнение от Balasur » 08 Окт 2025 16:43

Здравейте!
Изпоразглобих все що можах, но се докопах до радиаторчето в купето. Става дума за Тойота Ярис Д4Д 1,4. Имам два въпроса!
1. На оригиналното радиаторче има пластмасова част, в която влизат два дебели кабела - черен и бял. Те за какво са и може ли без тях, тъй като на афтърмаркетните радиаторчета, няма куде да будат поставени двете медни пластини, свързани с въпросните кабели.
2. Има ли отношение това радиаторче към работата на климатика?
Надявам се да успея да сглобя цялата спагетерия, дето я натворих, но реших да питам, за да не си играя пак да ръчкам!
Благодаря предварително на отзовалите се!
 ! Съобщение от: Akima
Разделът Lexus няма общо с интериорния Ви проблем с Ярис.
Последно промяна от Akima на 08 Окт 2025 16:50, променено общо 1 път.
Причина: Преместена тема в правилния раздел.

Аватар
zorbata
Мнения: 491
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 68 пъти
Получена  благодарност: 107 пъти

Смяна на радиаторче за парно на Тойота Ярис.

Мнение от zorbata » 08 Окт 2025 18:46

Тази пластмасова част не можеш ли да я пренесеш на новото радиаторче?
caryЦар

Аватар
mapamop
Мнения: 5522
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 176 пъти
Получена  благодарност: 673 пъти

Смяна на радиаторче за парно на Тойота Ярис.

Мнение от mapamop » 08 Окт 2025 19:13

Balasur написа: 08 Окт 2025 16:43 пластмасова част, в която влизат два дебели кабела - черен и бял. Те за какво са и може ли без тях, тъй като на афтърмаркетните радиаторчета, няма куде да будат поставени двете медни пластини, свързани с въпросните кабели.
Подгрев/нагревател на радиатора вероятно. Трябва да има и бутон "с картинка на скара" някъде по таблото мисля. Бензиновите го нямат масово, но си и загряват антифриза доста по-бързо от дизелите. Губиш удобство.
zorbata написа: 08 Окт 2025 18:46 Тази пластмасова част не можеш ли да я пренесеш на новото радиаторче?
Няма смисъл без нагревателя, освен като крепежен елемент, да не хлопа радиатора в кутията на климатика/парното.
Balasur написа: 08 Окт 2025 16:43 2. Има ли отношение това радиаторче към работата на климатика?
Има. Отопление. От този радиатор идва толият въздух.
Balasur написа: 08 Окт 2025 16:43 Изпоразглобих все що можах, но се докопах до радиаторчето в купето
Върти ми се подлата мисъл че малко си разглобявал. Въпреки че ти се вижда много. На Авенсис Т27 миналата година се надявах да мина "тънко", но в крайна сметка заради видията на една скоба на тръбите на радиатора на парното се наложи да освободя тялото на климатика и да го избутам надясно. Иначе скобата не излиза и видията ѝ не можеше да се развие напълно.

Азбучно правило е че на почти всички марки вероятно, се вади цялото парно за смяна на радиатора на парното. На нкои даже и за изпарителя на климатика.

Огледай се за сервизно ръководство на тая кола и ще спестиш доста време, изпочупени пластмаси и кълба с нерви.
Цялото упражнение за сам човек отнема 2 дни, и вероятно за това са ти казали разгромяваща сума за труд.

Успех с начинанието.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта