Lexus LBX - след първите 15 хил. км.

Аватар
flammen
Мнения: 119
Регистриран на: 04 Фев 2014 19:05
Местоположение: София
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Lexus LBX - след първите 15 хил. км.

Мнение от flammen » 12 Авг 2025 17:52

След 15000 км и половин година шофиране на въпросният автомобил, мисля че имам вече достатъчно впечатления за да ги споделя с вас. Колата е купувана от Лексус България - базово ниво. ЛБХ се явява “братовчед” на Тойота Ярис Крос. Разликите с него са основно в по- добрата шумоизолация, няколко к.с. в повече, леко модифициран двигател и малка разлика в габаритите. Дали си заслужава разликата в парите за еквивалентни изпълнения на двете коли в твърде субективно - за мен лично беше оправдано, тъй като колата всеки месец се ползва по маршрут София - Каварна поне по веднъж и тишината в купето в този шест часов преход си е важен момент за мен. Плюс това колата е с шест безплатни сервизни обслужвания, така че не съм се и замислял дали разликата си заслужава. Положителните впечатления ми започнаха още от шоурума на Лексус - там попаднах на един прекрасен млад служител - г-ца Тонева. Възхитен съм от комуникацията ми с нея. От поръчването до получаването минаха точно 5 месеца.
Нещата които най-много ми харесват в тя кола са габаритите, високия клиренс и доста приличното държане на висока скорост. Учудващо е много стабилен в завоите и като цяло в неравности, возията му наподобява малко на рав4 2004 (имал съм такава) - една идея по твърда, но пък мен точно това ми харесва. Гласът на трицилиндровия двигател може да го чуеш само ако я назориш в баир и я пратиш в 5000 оборота, примерно.
С моя стил на шофиране: винаги в ограниченията но на максималната разрешена скорост, общият разход е 4.7 за всичките 15 Хил.км. Иначе градско в София обичайният разход ми е около 4, извънградско около 4,5, магистрала 5,5. Аз съм с вече големи деца и колата се ползва само от мен и съпругата ми- двамата с всичкия ни обичаен багаж е идеалната кола като размер. Колата вероятно ще теснее за семейство с малки деца. Ползвам абсолютно всички системи за безопасност - за човек с 30 годишен стаж като шофьор те са една приятна глезотия. Но струва ми се ще са във вреда за един млад шофьор, защото той разчитайки на тях, никога няма да се научи да шофира както трябва. Има и неща , които не ми харесват - спирачните апарати шляпаха в момента на спиране и на тръгване чак до 7-8 хиляди км. На всички тойоти които съм имал е било така, затова и не ми направи особено впечатление това. И другият недостатък , който за мен е конструктивен е интензивното разклащане на светлинния поток когато колата премине през рязка неравност. Сякаш светлинният източник във фара не е стационарен, ами сякаш плува в някаква стабилизираща система. Не знам как да го обясня по точно. Иначе самият светлинен поток е прекрасен и даже не ползвам дългите светлини, защото няма нужда от тях. Това е най- общо, впечатлението от мъника на Лексъс. Ако някой има въпроси съм насреща да отговарям .
Corolla E15 2.0 D4D
Lexus LBX

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост