Проблем с климатроника на тойота авенсис т27

enevenov
Мнения: 6
Регистриран на: 12 Дек 2023 09:58
Местоположение: Смолян
Автомобил: Тойота авенсис Т27
Благодарил/а: 4 пъти

Проблем с климатроника на тойота авенсис т27

Мнение от enevenov » 30 Юли 2025 15:19

Здравейте колеги,
Притежавам Тойота Авенсис Т27 2.0 D-4D 126 к.с. и от тази пролет започнаха проблемите с климатроника на автомобила. При включване на определени градуси за охлаждане, системата започва да работи 5-10 мин., след което спира. След известно време пак тръгва да охлажда и така спира и тръгва през определен период от време постоянно. Правена е диагностика на системата, извършена е проверка за липса на фреон, сменен е климатичен радиатор с дехидратор, сменен е пресостата, но проблема остава. Според майсторите занимаващи се с климатичната система, показателите на компресора и налягането в системата са в норми. Моля, ако някой е имал подобни проблеми и е намерил някакво решение да пише. Благодаря Ви.

Аватар
mapamop
Мнения: 5410
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 171 пъти
Получена  благодарност: 647 пъти

Проблем с климатроника на тойота авенсис т27

Мнение от mapamop » 30 Юли 2025 17:13

Контролен клапан на компресора вероятно.
Вдигаш над 2000 оборота плавно и тръгва. Докато държиш стабилни 2000 оборота и нагоре работи. Като спреш на светофара спира да работи, и докато не стигнеш плавно до тия обороти не тръгва. Ако я издялкаш рязко да вдигне оборотите пък компютъра ти спира компресора, заради кикдауна.
Само клапан няма да намериш ако е това.
Ситуацията може да си я следиш с Техстрийм, или примерно някоя диагностика за телефон (ELM327 не става) в реално време и ще видиш покачване на температурата на изпарителя.
При смяна на компресора задължително се промива системата и се слагат нови о-пръстени на съединенията!
Пропускането води до течове на фреон, или още един нов компресор. А той е скъп ..
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

enevenov
Мнения: 6
Регистриран на: 12 Дек 2023 09:58
Местоположение: Смолян
Автомобил: Тойота авенсис Т27
Благодарил/а: 4 пъти

Проблем с климатроника на тойота авенсис т27

Мнение от enevenov » 31 Юли 2025 11:12

Благодаря за мнението, колега.
При мен работата на климатика не се повлиява от плавното покачване на обороти или да работи само при високи обороти. Когато работи и спра на място, продължава да работи дори и повече време, отколкото ако е в движение.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6426
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 378 пъти
Получена  благодарност: 408 пъти

Проблем с климатроника на тойота авенсис т27

Мнение от slowtraveler » 31 Юли 2025 11:24

Продължавам да не съм уверен, че колегите различават нормална работа на климатроника от 'започналите проблеми'...
Например - нормалната работа на климатроника е да поддържа зададената температура в купето, независимо от външната температура... За целта - ако слънцето огрява автомобила, компресорът ще работи повече време преди да изключи ако е достигната зададената температура... Ако колата не се движи - кондензаторът отпред на автомобила не се обдухва толкова активно, по-топъл е и затова е нужно повече работа на компресора за да бъде пренесено нужното количество топлина... И т.н. и т.н... - все неща, които сме ги раздъвквали многократно...
Това съвсем не значи, че проблеми с климатика са изключени... Но 'аварийното изключване' обикновено лесно се вижда на диагностика. А щом не е отчетено такова, все пак смятам, че системата си е ОК, а просто потребителя не се е замислил как работи климатикът - по същият начин, както всеки битов климатик или хладилник :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 5824
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 187 пъти

Проблем с климатроника на тойота авенсис т27

Мнение от Hursa » 31 Юли 2025 12:28

enevenov написа: 30 Юли 2025 15:19 от тази пролет започнаха проблемите с климатроника
А когато е горещо - как работи? Удължава ли периодите, през които компресора работи (за сметка на съкращаване на периодите - при които не работи). Най-вече - успява ли да охлади купето.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

enevenov
Мнения: 6
Регистриран на: 12 Дек 2023 09:58
Местоположение: Смолян
Автомобил: Тойота авенсис Т27
Благодарил/а: 4 пъти

Проблем с климатроника на тойота авенсис т27

Мнение от enevenov » 31 Юли 2025 13:43

Купето успява да се охлади, когато работи климатика, а когато изключи(самоизключи) в купето става много горещо и се налага да се пускат прозорците. В никакъв случай когато изключи, температурата в купето не е както е зададена - например 22 градуса. Става чувствително по-топло. Този автомобил съм го карал и с нормално работещ климатроник и много добре мога да усетя разликата. Благодаря на колегите за изказаното мнение.

Hursa
Мнения: 5824
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 187 пъти

Проблем с климатроника на тойота авенсис т27

Мнение от Hursa » 31 Юли 2025 14:37

Пишете, че се включва след известно време. "Сам" се включва или вие правите нещо - изключвате/включвате. Ако вие го изключите и включите - дори да е вече топло в купето - не включва? Ако понижите зададената температура - реагира ли?
Последно промяна от Hursa на 31 Юли 2025 14:44, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

enevenov
Мнения: 6
Регистриран на: 12 Дек 2023 09:58
Местоположение: Смолян
Автомобил: Тойота авенсис Т27
Благодарил/а: 4 пъти

Проблем с климатроника на тойота авенсис т27

Мнение от enevenov » 31 Юли 2025 14:43

Сам си включва. Ако включа и изключа климатика не тръгва, ако преди това е спрял. Пробвал съм да изгася и запаля автомобила, понякога тръгва, друг път не. Не мога да открия да се повлиява от пускане и спиране, или от гасане и палене на колата. Не реагира и на понижаване на зададената температура.

Hursa
Мнения: 5824
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 187 пъти

Проблем с климатроника на тойота авенсис т27

Мнение от Hursa » 31 Юли 2025 14:52

Ако когато се е самоизключил - понижите зададената температура - показва ли, че сте задали по-ниска температура? Това задейства ли компресора. Други команди приема ли - например промяна скоростта на вентилатора или да "подаде" потока към друг участък, например към "краката".
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

enevenov
Мнения: 6
Регистриран на: 12 Дек 2023 09:58
Местоположение: Смолян
Автомобил: Тойота авенсис Т27
Благодарил/а: 4 пъти

Проблем с климатроника на тойота авенсис т27

Мнение от enevenov » 31 Юли 2025 14:56

Показва зададена по.ниска температура, промяна скоростта на вентилатора и промяна на потока към друг участък и това реално се случва, с изключение на понижаване на температурата.

Hursa
Мнения: 5824
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 33 пъти
Получена  благодарност: 187 пъти

Проблем с климатроника на тойота авенсис т27

Мнение от Hursa » 31 Юли 2025 15:36

Не се сещам друго. smile.gif (Може датчик от защитите на компресора да отчита завишена температура, но едва ли.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
mapamop
Мнения: 5410
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 171 пъти
Получена  благодарност: 647 пъти

Проблем с климатроника на тойота авенсис т27

Мнение от mapamop » 31 Юли 2025 15:53

enevenov написа: 31 Юли 2025 14:56 с изключение на понижаване на температурата
да повторя:
mapamop написа: 30 Юли 2025 17:13 Ситуацията може да си я следиш с Техстрийм, или примерно някоя диагностика за телефон (ELM327 не става) в реално време и ще видиш покачване на температурата на изпарителя.
Имаш показания за външна температура, температура на изпарителя, команди към клапите и дали се изпълняват в момента/са изпълнени, ток (в Ампери мисля) към клапана на компресора, че даже май и налягане на фреона.
Онова по-горе докато го хвана че е компресор, ми отне 4-5 дена да я малтретирам тая кола на приятел на диагностика.
Още един жокер: От кога не е сменяд дехидратора на тая кола, и/или кондензаторният радиатор.

* Това ми е последното участие в темата ти.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Аватар
max-2
Мнения: 2125
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 44 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Проблем с климатроника на тойота авенсис т27

Мнение от max-2 » 31 Юли 2025 17:04

Датчика, който мери температурата в купето? Не знам къде е, но може да е замърсен и да не отчита правилно.
Carina E 4AFE LB 1992

enevenov
Мнения: 6
Регистриран на: 12 Дек 2023 09:58
Местоположение: Смолян
Автомобил: Тойота авенсис Т27
Благодарил/а: 4 пъти

Проблем с климатроника на тойота авенсис т27

Мнение от enevenov » 31 Юли 2025 17:08

Кондензаторният радиатор с дехидратора към него са сменени преди няколко седмици. Без промяна в работата на климатичната система.

Аватар
mapamop
Мнения: 5410
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 171 пъти
Получена  благодарност: 647 пъти

Проблем с климатроника на тойота авенсис т27

Мнение от mapamop » 31 Юли 2025 18:42

max-2 написа: 31 Юли 2025 17:04 който мери температурата в купето? Не знам къде е, но може да е замърсен и да не отчита правилно
На таблото, до патрона за запалването, или старт бутона. Разбира се че е пълен с прахоляк. Вижда се какво показва на диагностика. Може да се свери с термометър. Но съм почти сигурен че не е той. Може и с датчика за външната температура да се заядем, че е потопен отпред в мизерията и шрапнелите от пътя. Но е малко вероятно и той да е родил.
Залагам на клапан в компресора, мръсен изпарител, непромита и запушена частично климатична система, примерно в TXV клапана. Никой не промива въпреки че пише в ръководството че е задължително. Те "масторите" и пръстени не сменят, че чак и промивка....
Датчика за налягането обикновено вдига грешка, освен ако не е мръсен и да клати показанията.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 6 госта