Проблем с климатроника на тойота авенсис т27
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 12 Дек 2023 09:58
- Местоположение: Смолян
- Автомобил: Тойота авенсис Т27
- Благодарил/а: 4 пъти
Проблем с климатроника на тойота авенсис т27
Здравейте колеги,
Притежавам Тойота Авенсис Т27 2.0 D-4D 126 к.с. и от тази пролет започнаха проблемите с климатроника на автомобила. При включване на определени градуси за охлаждане, системата започва да работи 5-10 мин., след което спира. След известно време пак тръгва да охлажда и така спира и тръгва през определен период от време постоянно. Правена е диагностика на системата, извършена е проверка за липса на фреон, сменен е климатичен радиатор с дехидратор, сменен е пресостата, но проблема остава. Според майсторите занимаващи се с климатичната система, показателите на компресора и налягането в системата са в норми. Моля, ако някой е имал подобни проблеми и е намерил някакво решение да пише. Благодаря Ви.
Притежавам Тойота Авенсис Т27 2.0 D-4D 126 к.с. и от тази пролет започнаха проблемите с климатроника на автомобила. При включване на определени градуси за охлаждане, системата започва да работи 5-10 мин., след което спира. След известно време пак тръгва да охлажда и така спира и тръгва през определен период от време постоянно. Правена е диагностика на системата, извършена е проверка за липса на фреон, сменен е климатичен радиатор с дехидратор, сменен е пресостата, но проблема остава. Според майсторите занимаващи се с климатичната система, показателите на компресора и налягането в системата са в норми. Моля, ако някой е имал подобни проблеми и е намерил някакво решение да пише. Благодаря Ви.
- mapamop
- Мнения: 5410
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 171 пъти
- Получена благодарност: 647 пъти
Проблем с климатроника на тойота авенсис т27
Контролен клапан на компресора вероятно.
Вдигаш над 2000 оборота плавно и тръгва. Докато държиш стабилни 2000 оборота и нагоре работи. Като спреш на светофара спира да работи, и докато не стигнеш плавно до тия обороти не тръгва. Ако я издялкаш рязко да вдигне оборотите пък компютъра ти спира компресора, заради кикдауна.
Само клапан няма да намериш ако е това.
Ситуацията може да си я следиш с Техстрийм, или примерно някоя диагностика за телефон (ELM327 не става) в реално време и ще видиш покачване на температурата на изпарителя.
При смяна на компресора задължително се промива системата и се слагат нови о-пръстени на съединенията!
Пропускането води до течове на фреон, или още един нов компресор. А той е скъп ..
Вдигаш над 2000 оборота плавно и тръгва. Докато държиш стабилни 2000 оборота и нагоре работи. Като спреш на светофара спира да работи, и докато не стигнеш плавно до тия обороти не тръгва. Ако я издялкаш рязко да вдигне оборотите пък компютъра ти спира компресора, заради кикдауна.
Само клапан няма да намериш ако е това.
Ситуацията може да си я следиш с Техстрийм, или примерно някоя диагностика за телефон (ELM327 не става) в реално време и ще видиш покачване на температурата на изпарителя.
При смяна на компресора задължително се промива системата и се слагат нови о-пръстени на съединенията!
Пропускането води до течове на фреон, или още един нов компресор. А той е скъп ..
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 12 Дек 2023 09:58
- Местоположение: Смолян
- Автомобил: Тойота авенсис Т27
- Благодарил/а: 4 пъти
Проблем с климатроника на тойота авенсис т27
Благодаря за мнението, колега.
При мен работата на климатика не се повлиява от плавното покачване на обороти или да работи само при високи обороти. Когато работи и спра на място, продължава да работи дори и повече време, отколкото ако е в движение.
При мен работата на климатика не се повлиява от плавното покачване на обороти или да работи само при високи обороти. Когато работи и спра на място, продължава да работи дори и повече време, отколкото ако е в движение.
- slowtraveler
- Мнения: 6426
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 378 пъти
- Получена благодарност: 408 пъти
Проблем с климатроника на тойота авенсис т27
Продължавам да не съм уверен, че колегите различават нормална работа на климатроника от 'започналите проблеми'...
Например - нормалната работа на климатроника е да поддържа зададената температура в купето, независимо от външната температура... За целта - ако слънцето огрява автомобила, компресорът ще работи повече време преди да изключи ако е достигната зададената температура... Ако колата не се движи - кондензаторът отпред на автомобила не се обдухва толкова активно, по-топъл е и затова е нужно повече работа на компресора за да бъде пренесено нужното количество топлина... И т.н. и т.н... - все неща, които сме ги раздъвквали многократно...
Това съвсем не значи, че проблеми с климатика са изключени... Но 'аварийното изключване' обикновено лесно се вижда на диагностика. А щом не е отчетено такова, все пак смятам, че системата си е ОК, а просто потребителя не се е замислил как работи климатикът - по същият начин, както всеки битов климатик или хладилник
Например - нормалната работа на климатроника е да поддържа зададената температура в купето, независимо от външната температура... За целта - ако слънцето огрява автомобила, компресорът ще работи повече време преди да изключи ако е достигната зададената температура... Ако колата не се движи - кондензаторът отпред на автомобила не се обдухва толкова активно, по-топъл е и затова е нужно повече работа на компресора за да бъде пренесено нужното количество топлина... И т.н. и т.н... - все неща, които сме ги раздъвквали многократно...
Това съвсем не значи, че проблеми с климатика са изключени... Но 'аварийното изключване' обикновено лесно се вижда на диагностика. А щом не е отчетено такова, все пак смятам, че системата си е ОК, а просто потребителя не се е замислил как работи климатикът - по същият начин, както всеки битов климатик или хладилник

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5824
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 33 пъти
- Получена благодарност: 187 пъти
Проблем с климатроника на тойота авенсис т27
А когато е горещо - как работи? Удължава ли периодите, през които компресора работи (за сметка на съкращаване на периодите - при които не работи). Най-вече - успява ли да охлади купето.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 12 Дек 2023 09:58
- Местоположение: Смолян
- Автомобил: Тойота авенсис Т27
- Благодарил/а: 4 пъти
Проблем с климатроника на тойота авенсис т27
Купето успява да се охлади, когато работи климатика, а когато изключи(самоизключи) в купето става много горещо и се налага да се пускат прозорците. В никакъв случай когато изключи, температурата в купето не е както е зададена - например 22 градуса. Става чувствително по-топло. Този автомобил съм го карал и с нормално работещ климатроник и много добре мога да усетя разликата. Благодаря на колегите за изказаното мнение.
-
- Мнения: 5824
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 33 пъти
- Получена благодарност: 187 пъти
Проблем с климатроника на тойота авенсис т27
Пишете, че се включва след известно време. "Сам" се включва или вие правите нещо - изключвате/включвате. Ако вие го изключите и включите - дори да е вече топло в купето - не включва? Ако понижите зададената температура - реагира ли?
Последно промяна от Hursa на 31 Юли 2025 14:44, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 12 Дек 2023 09:58
- Местоположение: Смолян
- Автомобил: Тойота авенсис Т27
- Благодарил/а: 4 пъти
Проблем с климатроника на тойота авенсис т27
Сам си включва. Ако включа и изключа климатика не тръгва, ако преди това е спрял. Пробвал съм да изгася и запаля автомобила, понякога тръгва, друг път не. Не мога да открия да се повлиява от пускане и спиране, или от гасане и палене на колата. Не реагира и на понижаване на зададената температура.
-
- Мнения: 5824
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 33 пъти
- Получена благодарност: 187 пъти
Проблем с климатроника на тойота авенсис т27
Ако когато се е самоизключил - понижите зададената температура - показва ли, че сте задали по-ниска температура? Това задейства ли компресора. Други команди приема ли - например промяна скоростта на вентилатора или да "подаде" потока към друг участък, например към "краката".
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 12 Дек 2023 09:58
- Местоположение: Смолян
- Автомобил: Тойота авенсис Т27
- Благодарил/а: 4 пъти
Проблем с климатроника на тойота авенсис т27
Показва зададена по.ниска температура, промяна скоростта на вентилатора и промяна на потока към друг участък и това реално се случва, с изключение на понижаване на температурата.
-
- Мнения: 5824
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 33 пъти
- Получена благодарност: 187 пъти
Проблем с климатроника на тойота авенсис т27
Не се сещам друго.
(Може датчик от защитите на компресора да отчита завишена температура, но едва ли.)

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- mapamop
- Мнения: 5410
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 171 пъти
- Получена благодарност: 647 пъти
Проблем с климатроника на тойота авенсис т27
да повторя:
Имаш показания за външна температура, температура на изпарителя, команди към клапите и дали се изпълняват в момента/са изпълнени, ток (в Ампери мисля) към клапана на компресора, че даже май и налягане на фреона.
Онова по-горе докато го хвана че е компресор, ми отне 4-5 дена да я малтретирам тая кола на приятел на диагностика.
Още един жокер: От кога не е сменяд дехидратора на тая кола, и/или кондензаторният радиатор.
* Това ми е последното участие в темата ти.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
- max-2
- Мнения: 2125
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 44 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Проблем с климатроника на тойота авенсис т27
Датчика, който мери температурата в купето? Не знам къде е, но може да е замърсен и да не отчита правилно.
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 12 Дек 2023 09:58
- Местоположение: Смолян
- Автомобил: Тойота авенсис Т27
- Благодарил/а: 4 пъти
Проблем с климатроника на тойота авенсис т27
Кондензаторният радиатор с дехидратора към него са сменени преди няколко седмици. Без промяна в работата на климатичната система.
- mapamop
- Мнения: 5410
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 171 пъти
- Получена благодарност: 647 пъти
Проблем с климатроника на тойота авенсис т27
На таблото, до патрона за запалването, или старт бутона. Разбира се че е пълен с прахоляк. Вижда се какво показва на диагностика. Може да се свери с термометър. Но съм почти сигурен че не е той. Може и с датчика за външната температура да се заядем, че е потопен отпред в мизерията и шрапнелите от пътя. Но е малко вероятно и той да е родил.
Залагам на клапан в компресора, мръсен изпарител, непромита и запушена частично климатична система, примерно в TXV клапана. Никой не промива въпреки че пише в ръководството че е задължително. Те "масторите" и пръстени не сменят, че чак и промивка....
Датчика за налягането обикновено вдига грешка, освен ако не е мръсен и да клати показанията.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...
--
Тц...тц...тц...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 6 госта