Celica T23 1ZZ-FE - грешка P0171 ?
Публикувано на: 10 Юли 2025 16:46
Модел: Toyota Celica T23 1ZZ-FE
Проблем:
Колата държи бедна смес (lean condition), дава P0171. На празен ход тримовете стигат +20%, при леко натоварване също. MAF показва около 2.2g/s на празен и 4.7g/s на 1500rpm. Вакуумът на празен ход е около -26.8 psi (около 40 kPa което е перфектно). Симптомите са лека нестабилност на празен ход, леко забавяне при подаване на газ, но без гаснене Сравнена със друга 1зз която и преди сме давали газ и сме стояли на еднакво разстояние сега ми прави минимално разстояние разлика от +/- секунда. Тримове на място -10 long term
Други грешки: PO100 PO110 които са проверени и не би трябвало да излизат.
До момента сменено / проверено:
Нови свещи NGK Iridium
Почистен MAF с MAF cleaner // Сложен различен за тест, непроменени стойности.
Проверен за вакуум течове (визуално + пръскане със спрей около маркучи и смукател)
Проверен Дросел(почистен)
Проверена горивна помпа
Проверен горивен филтър
Проверен регулатор на налягане (държи 3.5/3.8 bar при палене)
Дюзи не почистени и непроверени все още, най-вероятно ще ги дам за ултразвук.
PCV клапан инспектиран
Въпроси:
Има ли вероятност MAF да е извън калибрация въпреки че показва стойности?
Възможно ли е малка пукнатина в колектора или около дюзите да причинява такива тримове без да се чува ясно съскане?
ECU reset помага ли при такива бедни смеси ако е натрупал адаптации?
Някой имал ли е подобни симптоми и се е оказала дюза, която не разпръсква правилно въпреки че е “работеща”?
Какъв заместител мога да използвам на инжекторите понеже няма такива налични никъде вече?
Проблем:
Колата държи бедна смес (lean condition), дава P0171. На празен ход тримовете стигат +20%, при леко натоварване също. MAF показва около 2.2g/s на празен и 4.7g/s на 1500rpm. Вакуумът на празен ход е около -26.8 psi (около 40 kPa което е перфектно). Симптомите са лека нестабилност на празен ход, леко забавяне при подаване на газ, но без гаснене Сравнена със друга 1зз която и преди сме давали газ и сме стояли на еднакво разстояние сега ми прави минимално разстояние разлика от +/- секунда. Тримове на място -10 long term
Други грешки: PO100 PO110 които са проверени и не би трябвало да излизат.
До момента сменено / проверено:
Нови свещи NGK Iridium
Почистен MAF с MAF cleaner // Сложен различен за тест, непроменени стойности.
Проверен за вакуум течове (визуално + пръскане със спрей около маркучи и смукател)
Проверен Дросел(почистен)
Проверена горивна помпа
Проверен горивен филтър
Проверен регулатор на налягане (държи 3.5/3.8 bar при палене)
Дюзи не почистени и непроверени все още, най-вероятно ще ги дам за ултразвук.
PCV клапан инспектиран
Въпроси:
Има ли вероятност MAF да е извън калибрация въпреки че показва стойности?
Възможно ли е малка пукнатина в колектора или около дюзите да причинява такива тримове без да се чува ясно съскане?
ECU reset помага ли при такива бедни смеси ако е натрупал адаптации?
Някой имал ли е подобни симптоми и се е оказала дюза, която не разпръсква правилно въпреки че е “работеща”?
Какъв заместител мога да използвам на инжекторите понеже няма такива налични никъде вече?