Celica T23 1ZZ-FE - грешка P0171 ?

Zhan Tsvetanov
Мнения: 1
Регистриран на: 10 Юли 2025 16:38
Местоположение: Vidin
Автомобил: Celica T23 1zz-fe
Получена  благодарност: 1 път

Celica T23 1ZZ-FE - грешка P0171 ?

Мнение от Zhan Tsvetanov » 10 Юли 2025 16:46

Модел: Toyota Celica T23 1ZZ-FE

Проблем:
Колата държи бедна смес (lean condition), дава P0171. На празен ход тримовете стигат +20%, при леко натоварване също. MAF показва около 2.2g/s на празен и 4.7g/s на 1500rpm. Вакуумът на празен ход е около -26.8 psi (около 40 kPa което е перфектно). Симптомите са лека нестабилност на празен ход, леко забавяне при подаване на газ, но без гаснене Сравнена със друга 1зз която и преди сме давали газ и сме стояли на еднакво разстояние сега ми прави минимално разстояние разлика от +/- секунда. Тримове на място -10 long term
Други грешки: PO100 PO110 които са проверени и не би трябвало да излизат.

До момента сменено / проверено:

Нови свещи NGK Iridium

Почистен MAF с MAF cleaner // Сложен различен за тест, непроменени стойности.

Проверен за вакуум течове (визуално + пръскане със спрей около маркучи и смукател)

Проверен Дросел(почистен)

Проверена горивна помпа

Проверен горивен филтър

Проверен регулатор на налягане (държи 3.5/3.8 bar при палене)

Дюзи не почистени и непроверени все още, най-вероятно ще ги дам за ултразвук.

PCV клапан инспектиран


Въпроси:

Има ли вероятност MAF да е извън калибрация въпреки че показва стойности?

Възможно ли е малка пукнатина в колектора или около дюзите да причинява такива тримове без да се чува ясно съскане?

ECU reset помага ли при такива бедни смеси ако е натрупал адаптации?

Някой имал ли е подобни симптоми и се е оказала дюза, която не разпръсква правилно въпреки че е “работеща”?

Какъв заместител мога да използвам на инжекторите понеже няма такива налични никъде вече?
Последно промяна от Akima на 10 Юли 2025 17:17, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.

Аватар
Akima
Мнения: 7473
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 107 пъти
Получена  благодарност: 194 пъти

Celica T23 1ZZ-FE - грешка P0171 ?

Мнение от Akima » 10 Юли 2025 17:22

Запушени филтърчета на инжекторите - при крайни положителни тримове са виновник №1.
Рециклират се и се стендоват.
Нови може да закупите от eBay aftermarket и ОЕМ.

Поздравления за добре описания проблем - с удоволствие ще Ви помогнем. :cheers:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
mapamop
Мнения: 5328
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 167 пъти
Получена  благодарност: 620 пъти

Celica T23 1ZZ-FE - грешка P0171 ?

Мнение от mapamop » 10 Юли 2025 19:48

Akima написа: 10 Юли 2025 17:22 Дюзи не почистени и непроверени все още, най-вероятно ще ги дам за у
От 20 дюзи извадих 6 филтъра цели и един със наполовина изчезнала мрежа.
Освен че може да са запушени цедките, отпред гарантирано са асфалтирани разпръсквачите от картерните газове.
Akima написа: 10 Юли 2025 17:22 Какъв заместител мога да използвам на инжекторите понеже няма такива налични никъде вече?
Има китайски, има и ОЕМ вероятно на брутална цена.

За начало може да извадиш дюзите и да им промиеш върховете с карбураторен спрей.
Като ги връщаш 4 нови о-пръстена задължително.

Чувствай се свободен да пишеш лично ако ти трябват повече подробности. Имам 4 дюзи които са тествани от Авенсис Т25 1ZZ-FE. Не ги продавам!
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 гост