Страница 1 от 1
RAV4 2.2 2AD-FHV D-CAT 2009 - Пали трудно и пуши много ?
Публикувано на: 14 Юни 2025 17:32
от Галин Кукумеев
Имам тойота рав 4 2009 година 2.2 д кат дизел, автоматик. Дюзите са рециклирани и са тествани на друга тойота плюс рейла. Компресията е ок. На колата е открит китайски чип пауър бокс които е отстранен. На колата са махнати егеер, дипиев и катализатор. Тествана е с нова помпа и двата компютъра на двигател и този към дюзите. В момента колата пали трудно и пуши много като и се натиска педала на газта не реагира на момента, а след няколко секунди. Като се запали колата на диагностика, на живи данни единствено показва, че вместо към дюза от нормалните 10 бара подава 38 бара. Моля за съвет какъв може да е проблема.
2.2 д кат Моля за съвет
Публикувано на: 14 Юни 2025 18:44
от gena_bs
В ECU е заредена неизвестна програма. Какво и как е променено спрямо оригиналната, само "написалият" я знае.
Предполагам, че няма никакви записани грешки.
Първо възстановете оригиналната програма за конкретния автомобил. След това - каквото покаже диагностиката.
EGR затапен ли е, DPF и Cat отстранени ли са физически или нямате представа?
Така също доколко качествено е направено последното?
2.2 д кат Моля за съвет
Публикувано на: 14 Юни 2025 19:12
от Галин Кукумеев
EGR е затапен, dpf и cat са отстранени.
2.2 д кат Моля за съвет
Публикувано на: 14 Юни 2025 21:22
от TATI
Когато ги възстановиш, нещата ще си дойдат на място
2.2 д кат Моля за съвет
Публикувано на: 14 Юни 2025 22:26
от WoLF
1. Връщаш оригиналния софтуер;
2. Гледаш как са живите данни;
3. Става ти ясно откъде е проблема...
2.2 д кат Моля за съвет
Публикувано на: 14 Юни 2025 23:00
от mapamop
Купуваш си компютър втора употреба. Справяш се с имобилайзера. Сменяш компютрите и си намираш проблема.
Не губиш техническото извращение на някой пишман "тунер". Не знам да има надежден метод за рециклиране на пиезо дюзи, знам че се сменят с нови.
2.2 д кат Моля за съвет
Публикувано на: 14 Юни 2025 23:07
от WoLF
Пиезо дюзи в най-добрия вариант се раздвижват, но го знам от авер, дето е чул как един го разказва на друг след като го е видял по телевизията

2.2 д кат Моля за съвет
Публикувано на: 15 Юни 2025 07:59
от Галин Кукумеев
Тази тойота е 150 к.с. не е с пиезо дюзи. И двата компютъра са закупени от Германия. Монтирани, главния обучен и разлика никаква.
2.2 д кат Моля за съвет
Публикувано на: 15 Юни 2025 09:04
от iovkito
Няма тойота д-кат, която да не е с пиезо. Последната рав4, която е с обикновени дюзи, е 136кс с ръчна кутия.
2.2 д кат Моля за съвет
Публикувано на: 15 Юни 2025 10:25
от Галин Кукумеев
Дюзите са рециклирани и сложени на друга тойота от същият модел пали и върви без никакъв проблем.
2.2 д кат Моля за съвет
Публикувано на: 15 Юни 2025 19:18
от gena_bs
Галин Кукумеев написа: ↑15 Юни 2025 07:59
И двата компютъра са закупени от Германия. Монтирани, главния обучен и разлика никаква.
Кои са тези два компютъра и какво разбираш под "главен" и "обучен"?
Помпата на високото налягане и SCV проверени ли са?
2.2 д кат Моля за съвет
Публикувано на: 15 Юни 2025 19:58
от TATI
Тази тема ми се дава като обречена.
Автора споделя някакви откъслечни факти, които никой не го интересува.
Колата си иска сериозен сервиз, за да може поне малко да влезе в някакви релси, за да върви до някаква степен
RAV4 2.2 2AD-FHV D-CAT 2009 - Пали трудно и пуши много ?
Публикувано на: 16 Юни 2025 11:48
от Akima
Не се прави.
Галин Кукумеев написа: ↑14 Юни 2025 17:32
китайски чип пауър бокс които е отстранен.
Къде точно беше присъединен и посредством кой способ?
Новата помпа струва повече от шасито - може би се има предвид друга помпа / ново SCV...
5-тата дюза на мястото си ли е - има ли запоен резистор 1 Ohm/вероятно циментов/ към нея ?
gena_bs написа: ↑15 Юни 2025 19:18
Кои са тези два компютъра и какво разбираш под "главен" и "обучен"?
ECU и EDU - второто изделие е Electronic Driving Unit или т.нар Injector Driver - накратко един доста скъп и много прецизен траф.
Галин Кукумеев написа: ↑14 Юни 2025 17:32
Моля за съвет какъв може да е проблема.
Цитираните от вас параметри и използване на мерна единица различна от сочената от производителя на горивната Ви апаратура/kPa/ индикират грешно/неналично програмно обезпечение от Ваша страна и/или сервиза.
Способът за решаване на проблема изисква преглед на всички сензори в системата - налягане на рейка, разтоварващ клапан и т.н., преглед на цялата ел. инсталация за други повреди освен китайското чудо.
Посочените дюзи не се рециклират - щом е налична друга Toyota под ръка защо не сложихте нейните дюзи на RAV4 - така щяхте до потвърдите и общото състояние на горивопроводи и сензори?
Премерени ли са дроселовата клапа и педалът на газта - какви са показанията им в основаната единица от системата SI?