Страница 1 от 1

Печка при бензинов двигател

Публикувано на: 14 Апр 2025 23:43
от jorfii
Здравейте, ами това е въпроса има ли фабрично монтирани печки вебасто при някои бензинови двигатели. Мен по точно ме интересува за Авенсис т27 преди и след фейслифта

Печка при бензинов двигател

Публикувано на: 15 Апр 2025 07:01
от mapamop
Дизеловите T27 масово имат нагревател (реотан) в тялото на парното. За бензиновите не съм сигурен дали има такава възможност.
Печката не работи ли на нафта? Бензина е различно гориво като поведение и най-малкото изисква други материали на уплътнения и маркучи.
Предвид на това че дизеловата Зафира оставена да тропа на място изстива, а бензиновия Авенсис е загрял за 20-на минути на празен ход при минусови температури - не съм сигурен какъв е смисъла.
Парно и леко топъл въздух имаш още на примерно 10-тата минута от старта на двигателя.

Печка при бензинов двигател

Публикувано на: 15 Апр 2025 07:07
от slowtraveler
Има и бензинови Вебасто (то и ЗАЗ-ката нямаше парно, а бензинова печка, която да топли купето)... Но 'фабрично монтирани' ме съмнява да има... Обаче не виждам смисъла.. Особено при нашите условия :thumbsup:

Печка при бензинов двигател

Публикувано на: 21 Юли 2025 19:59
от whitefang
:)
И други с въздушно охлаждане.
Ако е дизелак ръкавици и Ушанка за първите 5 километра , за бензин
с водно охлаждане -трябват ти докато си изчистиш стъклата и огледалата от леда.
При запален двигател.Осен ако не живееш в Аляска.

Печка при бензинов двигател

Публикувано на: 21 Юли 2025 20:54
от gimara
mapamop написа: 15 Апр 2025 07:01 За бензиновите не съм сигурен дали има такава възможност.
В книжката пише, без значение горивото.

Печка при бензинов двигател

Публикувано на: 21 Юли 2025 21:06
от mapamop
gimara написа: 21 Юли 2025 20:54 В книжката пише, без значение горивото.
Писах че не съм сигурен, предвид че и на италианската бензинова бройка, и на холандската бензинова бройка, там където трябва да има нагревател, нямаше отвор и капаче, а си беше пластмасова стена фабрично. На Аурис 2008 2.2D-CAT, които е със същото тяло на парно/климатик като на Авенсис Т25/2009-2010, там имаше "джоб", нагревател в него и капаче за нагревателя. Включително и моторчетата на клапите са същите. Друг е въпроса че за Т27 има 2-3 вида/региони и каталожни номера за тялото на парно/климатик, и е много вероятно за "студените региони" (Cold region) да има вариант с "джоб и нагревател".

Печка при бензинов двигател

Публикувано на: 21 Юли 2025 21:32
от slowtraveler
mapamop написа: 21 Юли 2025 21:06 много вероятно за "студените региони" (Cold region) да има вариант с "джоб и нагревател".
За нагревател - сигурно (имах голф с електрически нагревател, монтиран директно в блока - това за мен е заводско изпълнение (блокът си имаше фланец за монтажа)..
Но 'заводски' допълнителен нагревател на гориво май не съм срещал - възможно е да е заради 'екологичните норми'...
Виж афтърмаркет - има и то добри решения :thumbsup: Но от друга страна с хибридите и електричките, които могат да ти стоплят/изстудят преди да влезеш в автомобила, ми се струва че нуждата от афтърмаркет решения ще отпадне от самосебе си при излизане на старите автомобили от употреба :thumbsup:

Печка при бензинов двигател

Публикувано на: 21 Юли 2025 21:40
от mapamop
slowtraveler написа: 21 Юли 2025 21:32 електрически нагревател, монтиран директно в блока - това за мен е заводско изпълнение (блокът си имаше фланец за монтажа
Нагревателят за който писах е в тялото на климатика, успоредно на радиатора на парното.

Печка при бензинов двигател

Публикувано на: 21 Юли 2025 21:46
от zorbata
Печка и нагревател са различни неща.
Например при Волво има възможност за нагревател(зимата в гаража например) и печка с таймер(за дизела - дизелова, за бензина - бензинова).
Eberspächer, Webasto, VEB Sirokko(тези не са ми много известни) предлагат и модели които не са за фабрично вграждане.
Форд също имаха "устройство" за подгряване на антифриза с нещо като подгревните свещи на дизела.

Печка при бензинов двигател

Публикувано на: 21 Юли 2025 22:41
от slowtraveler
mapamop написа: 21 Юли 2025 21:40 Нагревателят за който писах е в тялото на климатика
Нямам това предвид - Джипа имаше 1кВт (или малко повече) нагревател в тялото на климатика ( май бяха 4 секции по 250Вт, управлявани от електрониката - колко и кои да бъдат включвани)...
Да, размразяването на стъклото ставаше що годе бързо, но усещаш студен въздух дори и да е включен - твърдо не е 'печка', която да те стопли tooth.gif (за щастие отоплението на волана, седалки и топлообменници масло/антифриз позволяваха темпо на загряване до около 10С/минута :thumbsup:
Имах предвид реална печка - която да те стопли :thumbsup: Иначе варианти за 'подпомагане' има, но те са за работещ двигател - вискозния отоплител на LC, 'свещите' в антифриза, повишените обороти на тойотски дизели и т.н. :thumbsup: