Бях писал в темата на Skydiver, че ми бяха потънали изпускателните клапани на RAV4.2 с 1AZ-FE двигател от каране на газ. Хлабините ги оправих и сега искам да съм сигурен, че няма пак да потънат за отрицателно време и за целта искам да настроя газовия инжекцион да дава леко богата смес. Нямам възможност да правя настройки в различни режими в движение и т.н. и ще пусна една автоматична настройка и после ще увелича леко налягането на изпарарителя и коефициентите в таблицата докато получа тримове около или малко над нула. Също така, ще гледам и да сваля температурата на изгаряне, че в момента на изпускателния колектор дава с 15-20 градуса по-висока температура на газ, отколкото на бензин.
В тази връзка, в настройките видях следните опции - idle length on petrol и petrol percentage. В упътването на софтуера не е обяснено подробно какво правят тези настройки, но според мен, първата е да впръсква бензин на празен ход, ако оборотите паднат под определена стройност, за да не загасне двигателя. И втората опция ще да е да впръсква бензин при високи обороти и по-голямо натоварване за повече мощност. Някоя от тези настройки дали може да се използва за удължаване на живота на леглата на клапаните - например ако се увеличи обхвата на втората настройка и какви стойности биха били подходящи за тази цел?
Снимката по долу е от manual-a на софтуера на Romano.

 Карай си колата, като пропаднат клапаните просто ремонтираш главата и караш пак. С хубави дюзи и все пак някакви що годе добри настройки клапаните преди да пропаднат ще минеш поне 100к. Ремонт на глава през 100к при разликата в цената бензин газ , мисля че няма какво да му мислиш. Особено ако е 4ри цилиндров двигател облсужване на глава и подмяна на гарнитура са 1500лв, ако го прави някой друг. Калкуациите сам можеш да си ги направиш.
 Карай си колата, като пропаднат клапаните просто ремонтираш главата и караш пак. С хубави дюзи и все пак някакви що годе добри настройки клапаните преди да пропаднат ще минеш поне 100к. Ремонт на глава през 100к при разликата в цената бензин газ , мисля че няма какво да му мислиш. Особено ако е 4ри цилиндров двигател облсужване на глава и подмяна на гарнитура са 1500лв, ако го прави някой друг. Калкуациите сам можеш да си ги направиш.