Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT

evgeni.asd@gmail.com
Мнения: 1
Регистриран на: 18 Юни 2024 09:50
Местоположение: Varna
Автомобил: 2009 Toyota Avensys 2.2D D-CAT

Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT

Мнение от evgeni.asd@gmail.com » 18 Юни 2024 10:18

Колеги, надявам се някой да ми помогне с идея какво може да не е наред с тази кола.

Проблемът: След определен пробег при всяко ново запалване, колата забива и губи мощност. Темпоматът и индикацията за предавките спират да работят. Чек-енджин не свети. Малко след всяко запалване, колата върви нормално. На дълъг път нормалната мощност се задържа повече, но в града след 5-10мин забива. Няма очевидна връзка (но може да има някаква косвена зависимост) с околната температура или а температурата на двигателя.

Историята: DPF и EGR са махнати, затапени и са изключени софтуерно. Катализатора е там, но е цял. Трима различни човека са и наливали нов софтуер, но крайният резултат винаги е един и същ. След последното наливане на софтуер поне чек-енджин не свети (да, лампичката работи:). Сензора за външния е проверен и работи. Механика, при който ходих последния път дълго време търси механичен дефект, но не можа да намери нищо.

Благодаря ви!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 5290
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 219 пъти
Получена  благодарност: 216 пъти

Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT

Мнение от slowtraveler » 18 Юни 2024 11:13

На мен ми прилича на калпаво премахване на DPF/EGR и софтуер...
Що си ги причинявате тези емоции?! Защо не си поддържате автомобила в оригинално състояние ?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

gena_bs
Мнения: 1094
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 185 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT

Мнение от gena_bs » 18 Юни 2024 15:50

Точно - някой се е учил да прави нещо, незнаещ какво и резултатът е плачевен!
Особено пък на блокове Denso.
► Виж съдържание

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1167
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 94 пъти
Получена  благодарност: 97 пъти

Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT

Мнение от Ивайло Димов » 18 Юни 2024 16:17

boxed.gif Щото тия коли ако тря ги поддържаш в добра еко кондиция струва няколко хилки .Нов ДПФ и ЕГР е на цена към 6-7 лева.Ората ги купуват нови ,скъсват ги от каране и като усетят че ремонта и поддръжката стават бреме ....колата отива за продан .

Аватар
slowtraveler
Мнения: 5290
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 219 пъти
Получена  благодарност: 216 пъти

Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT

Мнение от slowtraveler » 18 Юни 2024 16:40

gena_bs написа: 18 Юни 2024 15:50 При някои автомобили вече и да сложиш чисто нови и оригинални, подчертавам, DPF и Cat, е все тая!
Ами то е въпрос на чиста икономика - или възстановяваш нещата в оригинален вид ако е изгодно, или колата я бракуваш...
Както сме говорили - EGR/DPF, катализатор се скапват и от умрял вече двигател, като премахването им само леко увеличава агонията преди терминалния процес :)
Т.е. - ако възстановяваш в оригинален вид - е силно препоръчително да провериш каква е причината, а не да лекуваш последствията.. Ако не си излекувал причината - то и чисто новите части могат да заминат след 10х.км...
Но ако си направил ремонта както трябва - имаш 'нов агрегат', който ще ти изкара още 80% от нов..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mapamop
Мнения: 4507
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 116 пъти
Получена  благодарност: 394 пъти

Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT

Мнение от mapamop » 18 Юни 2024 17:52

slowtraveler написа: 18 Юни 2024 16:40 Т.е. - ако възстановяваш в оригинален вид - е силно препоръчително да провериш каква е причината, а не да лекуваш последствията.. Ако не си излекувал причината - то и чисто новите части могат да заминат след 10х.км...
"Ма то скъпо ма! На кола за 4000 лева, да набия още 8 да я оправя. Пък дизела си е толкова забавен за каране, и като му маЙнеш екологиите, как се отпушва да яде ХасфалтЯ."
И после болниците са пълни с раково болни и почти няма деца без алергии и астма.
Това е и причнината в оная моята дълга и плачлива тема, да пиша как се опитвам да я изкарам тая кола от кофата за боклук.... И да ми правят сметка на парите. Той си знае кой е брояча на парите.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
iovkito
Мнения: 2914
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 13 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT

Мнение от iovkito » 18 Юни 2024 20:47

Тази кола ще е трудна за оправяне. Щом вече не свети чек-а, значи последният майстор съвсем я е прецакал.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
mapamop
Мнения: 4507
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 116 пъти
Получена  благодарност: 394 пъти

Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT

Мнение от mapamop » 18 Юни 2024 22:18

iovkito написа: 18 Юни 2024 20:47 трудна за оправяне
Конфитюр от донор - около 50 до 100 лева
35 минути със кламера в буксата и мастър ключ в контакта със Техстрийма
Въвеждане на кодовете от шийките на дюзите с Техстрийма
Ако все още има някакви налични записи за DPF се прехвърлят с Техстрийма
Нов DPF или от донор.
За няколко часа работа е, но ще си търси изтъбушения DPF.
ЕГРа ако е заминал се сменя и той. Зависи колко е овандалена периферията.
Въвеждане на всички ключове наново в имобилайзера
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
iovkito
Мнения: 2914
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 13 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT

Мнение от iovkito » 19 Юни 2024 08:05

За последните 40 000км ми се случва вече три пъти да светва чек заради ЕГР клапана. Реших да погледна колко струва нов на Denso, 230лв е. Просто го пиша информативно за хората, които са решили да изтърбушват всичко по колата.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
itzoa
Мнения: 345
Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
Местоположение: Габрово
Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
Благодарил/а: 58 пъти
Получена  благодарност: 45 пъти

Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT

Мнение от itzoa » 19 Юни 2024 08:34

Да, само че на дизеляците имаш за смяна обикновено и дюзи и дпф, че може и турбо, като сложим и един маховик за десерт, нищо чудно че вече не се търсят дизели...

Аватар
iovkito
Мнения: 2914
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 13 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT

Мнение от iovkito » 19 Юни 2024 08:54

То май не е до дизеляците, а до километрите. Покрай мен някои какви драми имат с бензинови коли, да не говорим, че и те вече са с турбини и егр клапани.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

vfr800
Мнения: 503
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 87 пъти

Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT

Мнение от vfr800 » 19 Юни 2024 09:13

Модерните бензинови коли с директно впръскване не са много по-различни от дизеловите. Само дето нямат DPF. И всъщност DPF-а не е чак толкова скъп. Има афтърмаркет варианти , които при повечето производители работят успешно на цени между 500-1000лв. Прави ми впечатление, че вече почти всяка тема с трудно разрешим проблем е свързана с D-CAT и софтуерно пипане. Върнете колата във фабричното и състояние или просто я продайте. ECU_тата на Denso все още не са напълно изследвани и някои адреси са все още с неясна функция. Реално не са ви наливали 3 различни софтуера , наливали са ви едно и също всеки път, защото почти всички има един и същи модифициран файл просто последния е заличил адресите за грешки и затова не ви свети чека. Този софтуерен гений го оставям без коментар. Това между другото се оказва масова практика напоследък, попаднах на две коли в близкия месец , на които им откачаш дебитомера и не светва нищо.

Аватар
iovkito
Мнения: 2914
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 13 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT

Мнение от iovkito » 19 Юни 2024 09:17

Така ги лекуват за автокъщите. Новите собственици са доволни, защото никога няма да светне грешка. :D
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
mapamop
Мнения: 4507
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 116 пъти
Получена  благодарност: 394 пъти

Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT

Мнение от mapamop » 19 Юни 2024 10:54

vfr800 написа: 19 Юни 2024 09:13 откачаш дебитомера и не светва нищо
Май някъде из форума Rocky112 се беше похвалил, как след близо месец ровене защо не му светват при контакт VSC и TRC лампите, и не работеше системата, накрая излезе откачен датчик за позицията на волана и изолирбанд във километража над лампата да не свети. Всякакви простотии може да се очакват от моргаджийските помияри.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 0 госта