Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 18 Юни 2024 09:50
- Местоположение: Varna
- Автомобил: 2009 Toyota Avensys 2.2D D-CAT
Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT
Колеги, надявам се някой да ми помогне с идея какво може да не е наред с тази кола.
Проблемът: След определен пробег при всяко ново запалване, колата забива и губи мощност. Темпоматът и индикацията за предавките спират да работят. Чек-енджин не свети. Малко след всяко запалване, колата върви нормално. На дълъг път нормалната мощност се задържа повече, но в града след 5-10мин забива. Няма очевидна връзка (но може да има някаква косвена зависимост) с околната температура или а температурата на двигателя.
Историята: DPF и EGR са махнати, затапени и са изключени софтуерно. Катализатора е там, но е цял. Трима различни човека са и наливали нов софтуер, но крайният резултат винаги е един и същ. След последното наливане на софтуер поне чек-енджин не свети (да, лампичката работи:). Сензора за външния е проверен и работи. Механика, при който ходих последния път дълго време търси механичен дефект, но не можа да намери нищо.
Благодаря ви!
Проблемът: След определен пробег при всяко ново запалване, колата забива и губи мощност. Темпоматът и индикацията за предавките спират да работят. Чек-енджин не свети. Малко след всяко запалване, колата върви нормално. На дълъг път нормалната мощност се задържа повече, но в града след 5-10мин забива. Няма очевидна връзка (но може да има някаква косвена зависимост) с околната температура или а температурата на двигателя.
Историята: DPF и EGR са махнати, затапени и са изключени софтуерно. Катализатора е там, но е цял. Трима различни човека са и наливали нов софтуер, но крайният резултат винаги е един и същ. След последното наливане на софтуер поне чек-енджин не свети (да, лампичката работи:). Сензора за външния е проверен и работи. Механика, при който ходих последния път дълго време търси механичен дефект, но не можа да намери нищо.
Благодаря ви!
- slowtraveler
- Мнения: 5748
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 276 пъти
- Получена благодарност: 291 пъти
Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT
На мен ми прилича на калпаво премахване на DPF/EGR и софтуер...
Що си ги причинявате тези емоции?! Защо не си поддържате автомобила в оригинално състояние ?
Що си ги причинявате тези емоции?! Защо не си поддържате автомобила в оригинално състояние ?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1254
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 238 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT
Точно - някой се е учил да прави нещо, незнаещ какво и резултатът е плачевен!
Особено пък на блокове Denso.
Особено пък на блокове Denso.
► Виж съдържание
- Ивайло Димов
- Мнения: 1483
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 157 пъти
- Получена благодарност: 149 пъти
Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT
Щото тия коли ако тря ги поддържаш в добра еко кондиция струва няколко хилки .Нов ДПФ и ЕГР е на цена към 6-7 лева.Ората ги купуват нови ,скъсват ги от каране и като усетят че ремонта и поддръжката стават бреме ....колата отива за продан .
- slowtraveler
- Мнения: 5748
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 276 пъти
- Получена благодарност: 291 пъти
Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT
Ами то е въпрос на чиста икономика - или възстановяваш нещата в оригинален вид ако е изгодно, или колата я бракуваш...
Както сме говорили - EGR/DPF, катализатор се скапват и от умрял вече двигател, като премахването им само леко увеличава агонията преди терминалния процес
Т.е. - ако възстановяваш в оригинален вид - е силно препоръчително да провериш каква е причината, а не да лекуваш последствията.. Ако не си излекувал причината - то и чисто новите части могат да заминат след 10х.км...
Но ако си направил ремонта както трябва - имаш 'нов агрегат', който ще ти изкара още 80% от нов..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- mapamop
- Мнения: 4939
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 149 пъти
- Получена благодарност: 515 пъти
Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT
"Ма то скъпо ма! На кола за 4000 лева, да набия още 8 да я оправя. Пък дизела си е толкова забавен за каране, и като му маЙнеш екологиите, как се отпушва да яде ХасфалтЯ."slowtraveler написа: ↑18 Юни 2024 16:40 Т.е. - ако възстановяваш в оригинален вид - е силно препоръчително да провериш каква е причината, а не да лекуваш последствията.. Ако не си излекувал причината - то и чисто новите части могат да заминат след 10х.км...
И после болниците са пълни с раково болни и почти няма деца без алергии и астма.
Това е и причнината в оная моята дълга и плачлива тема, да пиша как се опитвам да я изкарам тая кола от кофата за боклук.... И да ми правят сметка на парите. Той си знае кой е брояча на парите.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Нека оставим човекът да си пази хляба и салама
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Нека оставим човекът да си пази хляба и салама
- iovkito
- Мнения: 2970
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 90 пъти
Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT
Тази кола ще е трудна за оправяне. Щом вече не свети чек-а, значи последният майстор съвсем я е прецакал.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- mapamop
- Мнения: 4939
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 149 пъти
- Получена благодарност: 515 пъти
Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT
Конфитюр от донор - около 50 до 100 лева
35 минути със кламера в буксата и мастър ключ в контакта със Техстрийма
Въвеждане на кодовете от шийките на дюзите с Техстрийма
Ако все още има някакви налични записи за DPF се прехвърлят с Техстрийма
Нов DPF или от донор.
За няколко часа работа е, но ще си търси изтъбушения DPF.
ЕГРа ако е заминал се сменя и той. Зависи колко е овандалена периферията.
Въвеждане на всички ключове наново в имобилайзера
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Нека оставим човекът да си пази хляба и салама
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Нека оставим човекът да си пази хляба и салама
- iovkito
- Мнения: 2970
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 90 пъти
Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT
За последните 40 000км ми се случва вече три пъти да светва чек заради ЕГР клапана. Реших да погледна колко струва нов на Denso, 230лв е. Просто го пиша информативно за хората, които са решили да изтърбушват всичко по колата.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- itzoa
- Мнения: 354
- Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 49 пъти
Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT
Да, само че на дизеляците имаш за смяна обикновено и дюзи и дпф, че може и турбо, като сложим и един маховик за десерт, нищо чудно че вече не се търсят дизели...
- iovkito
- Мнения: 2970
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 90 пъти
Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT
То май не е до дизеляците, а до километрите. Покрай мен някои какви драми имат с бензинови коли, да не говорим, че и те вече са с турбини и егр клапани.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
-
- Мнения: 518
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 96 пъти
Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT
Модерните бензинови коли с директно впръскване не са много по-различни от дизеловите. Само дето нямат DPF. И всъщност DPF-а не е чак толкова скъп. Има афтърмаркет варианти , които при повечето производители работят успешно на цени между 500-1000лв. Прави ми впечатление, че вече почти всяка тема с трудно разрешим проблем е свързана с D-CAT и софтуерно пипане. Върнете колата във фабричното и състояние или просто я продайте. ECU_тата на Denso все още не са напълно изследвани и някои адреси са все още с неясна функция. Реално не са ви наливали 3 различни софтуера , наливали са ви едно и също всеки път, защото почти всички има един и същи модифициран файл просто последния е заличил адресите за грешки и затова не ви свети чека. Този софтуерен гений го оставям без коментар. Това между другото се оказва масова практика напоследък, попаднах на две коли в близкия месец , на които им откачаш дебитомера и не светва нищо.
- iovkito
- Мнения: 2970
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 90 пъти
Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT
Така ги лекуват за автокъщите. Новите собственици са доволни, защото никога няма да светне грешка.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- mapamop
- Мнения: 4939
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 149 пъти
- Получена благодарност: 515 пъти
Мистерията с Avensis 2.2D D-CAT
Май някъде из форума Rocky112 се беше похвалил, как след близо месец ровене защо не му светват при контакт VSC и TRC лампите, и не работеше системата, накрая излезе откачен датчик за позицията на волана и изолирбанд във километража над лампата да не свети. Всякакви простотии може да се очакват от моргаджийските помияри.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Нека оставим човекът да си пази хляба и салама
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Нека оставим човекът да си пази хляба и салама
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта