Страница 1 от 1

Промиване на климатичната система

Публикувано на: 29 Юни 2023 22:35
от mapamop
Абстракцията накратко:
Повода за тази тема: https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=38431
Планирам да разглобя цялата, или почти цялата климатична система, със идеята да сменя (евентуално при наличие на теч) радиатора (изпарителя) на климатика в Авенсиса, разширителния клапан, всички о-пръстени по всички съединения и сервизните клапани (иглите в щуцерите за обслужване на климатика).
В общи линии системата се състои от компресора, тръбите за фреона, кондензаторния радиатор в коша на мотора, датчик за налягането на климатика, разширителен клапан, изпарителен радиатор в купето със датчик за температурата му.
Има и дехидратор в кондензаторния радиатор, който е на тапа с резба и цедка, който подлежи на (не особено лесен) демонтаж.
Картинки:
Screenshot 2023-06-29 221635.png
Screenshot 2023-06-29 221635.png (336.68 KiB) Преглеждано 2958 пъти
Screenshot 2023-06-29 221927.png
Screenshot 2023-06-29 221927.png (141.89 KiB) Преглеждано 2958 пъти
В оранжево съм оцветил това което имам вече закупено и ще се сменя без значение от състоянието му. В зелено това което евентуално ще сменя при нужда - имам 2 доказано здрави изпарителя втора употреба в гаража. Надух ги с компресора в кофа със 13 литра вода, напълно потопени, отделно и не "светеха" с ултравиолетовото фенерче. Ако моя не "диша" вероятно ще го запазя.
Компресора на климатика е сменян преди почти 2 години, заедно с кондензатора. Затова не са оцветени.

Каква ми е идеята:
Купил съм си 3 флакона по 600мл. със течност за промиване на климатични системи под налягане и гумен конус.
За любопитните, спрейовете са тези: Спрей за промиване с конус 600мл ; ERRECOM TR1009.U.M0
Ще източа фреона и маслото машинно.
Ще извадя торбичката със дехидратора и ще върна обратно тапата ѝ
Ще откача двата маркуча от компресора и със спрейовете ще надувам системата през едната, докато потече от другата чиста течност. Първоначално може и да продухам със етанол че не агресивен към алуминия, и се изпарява, и чак след това със спрейовете да избутат етанола и остатъчната мизерия.
Ще демонтирам таблото, и ще извадя изпарителния радиатор и разширителния клапан който е хванат за него. Разбира се о-пъстените ще ги сменя.
След това ще сглобявам обратно всичко и ще сменя всички о-пръстени.

Събирам съвети къде бъркам, или изпускам нещо.

Промиване на климатичната система

Публикувано на: 29 Юни 2023 23:03
от TATI
Офтопик
Както си тръгнал, скоро очаквам да видя разглобен двигател в хола или на терасата :)

Промиване на климатичната система

Публикувано на: 30 Юни 2023 07:02
от iovkito
Ако климатикът в момента работи, защо трябва да правиш цялото това упражнение?

Промиване на климатичната система

Публикувано на: 30 Юни 2023 07:46
от mapamop
iovkito написа: 30 Юни 2023 07:02защо
Защото тресе стрелката, и от 440 грама фреон спрямо края на миналото лято вероятно са останали отново 160.
В момента настройката е на 19 градуса и в купето не се живее от жега.
Когато е прясно напълнен, на 19 градуса ми изтръпва десния ръкав на тениската.
По сервизно ръководство при смяна на компресор задължително се промива цялата система, за да излязат стружките от стария компресор. Отделно че в сервизното о-пръстените са за еднократна употреба, и се сменят с нови на всяко разтваряне на съединението.

Замислям се дали разширителния клапан няма да блокира или да забави течността, и дали няма да се наложи да го сваля, разпробия или разглобя и да му върна тялото, колкото да затвори системата да не тече по време на промивката. Клапана е прежален вече, че и без това вероятно не работи, и си имам чисто нов в багажника

Промиване на климатичната система

Публикувано на: 30 Юни 2023 08:04
от mfandakov
Аз съм монтирал климатроник на кола който заводски нямаше такъв,всичко взех от друга кола донор,и се пробвах да издухам системата преди монтаж по същият начин както си описал по горе през гумените маркучи на компресора е...не стана.Тези маркучи там..за ниското и високото налягане имат в изпаритела този клапан/капилярна тръбичка /там сечението е много малко и трудно се духа с хубав дебит.Аз машина нямам имам този сет с манометрите,фреон,и направих един компресор от фризер за вакумиране,.Може би маслото вътре при мен правеше тапа.Машината явно събира маслото по добре.

Промиване на климатичната система

Публикувано на: 30 Юни 2023 10:20
от iovkito
Аз съм разглобявал климатика на единия трактор. Хубаво е всеки о-пръстен да се смени с оригинален или абсолютно точен по размер, иначе пак има проблеми. На мен ми беше гръмнало вътрешното тяло, но промивки не съм правил, смених го с ново, долях съвсем малко масло, защото една част е заминало с фреона и го заредих, 6 години вече работи безпроблемно.

Промиване на климатичната система

Публикувано на: 30 Юни 2023 10:41
от mapamop
mfandakov, системата ще я изпразни братовчеда с машината. Няма капилярна тръбичка, но има клапан с термомебрана, която през една ос го дърпа, и го затваря или отваря според температурата постъпваща в мембраната. Клапана е на принципа на термостата. Отдолу има винт със шестограм за сглобка, регулация или и двете. Мога да го развия, но не знам усилието от пружината която е затисната с него, като го няма дали клапана ще остане отворен изцяло или ще се затвори. Имам и донорски клапан, но не искам да не го убивам него - не обичам да убивам работещи неща. Така като го гледам на картинката (винта е вдясно както е картинката) освен че трябва да го изкормя, ще трябва И да разпробия тялото му в леглото за малката тръба, ако смятам да го ползвам за пълнеж....
Излиза че ще се издуха и измие само радиатора навън, и тръбите или трябва да ги замостя с нещо или да ги издухам една по една. Предполагам че при теб не е вървял дебита или заради недоотворения клапан, или ако е с капилярна тръбичка тя е лимитирала дебита, и е трябвало да я махнеш (ако може).
Може би все пак ще убия донорния клапан, за да го имам готово разпробит, че ще досаждам и преча на братовчеда. С тоя отвор който не е центриран ще е приключение да го разпробия до целия диаметър, и пак ме съмнява че през оста ще текне в купето миризлива химия.

iovkito, имам пълен комплект от всички ОЕМ пръстени, даже с по един резервен, и както писах ще се сменят наред. Смяната на вътрешното тяло, с ново, е само със безаналоговия ОЕМ радиатор, който струва 1046 лева. Поради тази причина ще сменям. Отделно че "майстора" който сменя компресора и кондензатора, тогава каза "Мани ги тия от Тойота. Те не разбират и се презастраховат - няма какво да е станало толкова със тия пръстени, и маслото е почти бистро, значи няма стружки". Факта е че няма в коша на мотора сглобка която да не "свети" на УВ светлина, т.е. да диша.

Картинка за размисли:
1632006946270_bulletin.jpg
1632006946270_bulletin.jpg (22.53 KiB) Преглеждано 2870 пъти

Промиване на климатичната система

Публикувано на: 30 Юни 2023 21:12
от max-2
То сега излиза, че трябва да сменяш компресор-все пак е работил със стружки stretcher.gif Майтапя се. Дано да е наред.
Но дехидратора май е по-добре нов.

Промиване на климатичната система

Публикувано на: 30 Юни 2023 22:51
от mapamop
max-2 написа: 30 Юни 2023 21:12 Но дехидратора май е по-добре нов.
Имам нови пръстени, всичките "със ресто" като бройка, нов клапан, нов дехидратор. Фандъков потвърди това което ме притесняваше, че няма да я продухам тая система без или да разпробия клапана или да си направя някакво замостване и да го махна. Другият възможен сценарий е да продухвам един по един компонентите, без компресора, но там ми изглежда голяма мъка да напълня и промия напълно кондензатора.

Промиване на климатичната система

Публикувано на: 01 Юли 2023 14:36
от slowtraveler
Промиването на климатиците (сериозни - с по няколко десетки литри фреон) служителите го правеха първо със спирт, след което - продухване с азот, и накрая - смяна дехидратор, вакуумиране и пълнене...

Промиване на климатичната система

Публикувано на: 01 Юли 2023 15:45
от Akima
Изопропилов алкохол.

Промиване на климатичната система

Публикувано на: 01 Юли 2023 21:51
от mapamop
mfandakov, позна че няма да успея да продухам цялата система. Отворите от двете страни на клапана не са във съосие, и отделно клапана работи предполагаемо точно през тези отвори.
Извадих единия моргаджийски радиатор и го напълних с единия спрей докато прелее през другия отвор.
През маркучите и тръбите пуснах спрей, докато прелее през другия отвор на кондензаторния радиатор. В общи линии 3 спрея заминаха и бяха на ръба да не стигнат. Излезе чернилка. Промих всичко на парче. Смених и о-пръстените.
Гадните моменти:
Denso DVE50001 не става за моята кола, и за 2.2 д-кат Авенсис и Корола Версо. Леглото за тесния отвор на радиатора е по-широка и клапана не уплътнява, спрв о радиатора сигурно с 1мм разлика в радиуса.
Сложих уж работещ клапан от моргата, който имах в багажника.... Трябваше да продължа със сглобяването, че във сряда е записана за сервиз за ходовата част.
Изплю ми от болта тресчотката, и от удара протече радиатора за антифриза.
За утре има да сглобя горната част на таблото и в понеделеник радиатор.