Страница 1 от 2

Стъпково моторче!!!

Публикувано на: 03 Май 2023 09:09
от Kepenerov
Здравейте! Оборотите ми играят от 1000 надолу и колата започва цялата да трепери все едно работи почти, като на 3 цилиндъра докато чакам на светофара (колата е автоматик). Спрях на един сервиз за бърза консултация и момчетата погледнаха таблото, как играят оборотите надолу и на сляпо ми казаха, че може би стъпковото ми моторче е или за почистване или за смяна.
Може ли да ми кажете как изглежда и къде се намира, как се почиства това моторче!?
Колата е от подписа: Авенсис т25 1.8 2008 с десен волан, ако има значение волана!

Стъпково моторче!!!

Публикувано на: 03 Май 2023 09:58
от mapamop
Съдейки по номера на рамата от подписа - няма стъпково моторче. Оборотите се контролират от компютъра чрез дебитомера, датчиците за колянов и разпределителен вал, двете ламбда сонди, VSV клапана когато двигателя е поне на трето деленение на температурата от скалата на километража, през дросела със директно позициониране на дросела. Колата е същата като моята, но по-нова година.
Четиво за битката ми с клатенето на оборотите: https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=23&t=38431
Друго четиво по темата: https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=29&t=34041
Предимно първите страници от първия линк са релевантни за оборотите... Климатичните изказвания ги игнорирайте, защото сагата с моя климатик ще продължи скоро.
Вижте схемата за проверка на загуби на вакуум от първата страница. Това е ако изключим автоматичната кутия от картинката. Има загуба на вакуум (излишен, паразитен въздух след дебитомера).

Стъпково моторче!!!

Публикувано на: 10 Май 2023 08:09
от Kepenerov
Вчера бях на майстор и диагностиката, не хвана никакви грешки, но като откачи майстора маркуча към сервото и после го върна и премести леко щипката проблема спря!!! Днес сутринта на студен двигател отново проблема се появи даже мога да кажа, че треперенето на колата стана по- сериозно! Майстора подозира, че съм за смяна на серво

Стъпково моторче!!!

Публикувано на: 10 Май 2023 08:35
от mapamop
Коя щипка?
Има точно 2 маркуча които отиват до сервото:
- Единия излиза от входящия колектор и отива до една метална тръбичка която се намира под дросела
- от другата страна на металната тръбичка илиза втори маркуч, които отива до началото на пластмасовата тръбичка, която влиза в сервото
На самото серво при мен, от дясната/пасажерската страна (когато колата е с лява дирекция) на сервото има едно кръгло гумено уплътнение, което е по-вероятно евентуално да е поддало, ако не са маркучите. Аз залагам на маркучите все пак, макар че от разстояние няма бог знае на какво да се опра за да се заям. Препипайте тия двата маркуча щом смятате че е локализиран проблема, и евентуално сменете уплътнението на маркуча на сервото.
Двата маркуча са с номера: 44774-02040, 447420310
Гуменото уплътнение не го намирам като отделна част, отзад на сервото има още една гарнитура 44785-20020, която нямам идея дали има отношение към вакуума. Огледайте ги тези неща. Принципно ако изпуска вакуум сервото, ще има много сериозно пропадане на оборотите при натискане на педала на спирачката, и тая кола ще спира като лагерна количка.
Закачахте ли я на живи данни на диагностика?
Short Fuel Trim, Long Fuel Trim, Total Fuel trim какво показват на празен ход без консуматори и на стоплен до 80-90 градуса антифриз на място?
При теч на вакуум тия стойности ще са над +1 в повечето време. При малки или никакви течове ще се въртят в границите на +/-0 до +/-2.

Стъпково моторче!!!

Публикувано на: 11 Май 2023 10:11
от Kepenerov
Маркуча, където влиза в тръбичката към сервото и самата щипка която го захваща за тръбичката.
Снощи почистих дебитомера, но проблема продължава. На място на запален двигател ми направи майстора диагностика, но не подаде грешки.
Съмнявам се да е от сервото. При мен хем имам проблем, хем изчезва и понякога започва да ми премигва чека за грешка на таблото и след минута гасне. На мен оборотите ми падат от 1000 надолу до към 700-600. Даже, когато карам на магистралата изведнъж отпушва и идва мощност... после пак при подаване на гас е заглъхнала и изведнъж се отпушва :) ,някъде се губи налягане. Майстора подозира сервото
( защото ми го прави на светофар, когато съм натиснал спирачката), но не е сигурен, даже мога да кажа, че не знае какво и е!!!
И сега трябва да търся помощ тук!
Какво друго да почистя, където има възможност да ми прави този проблем?

Стъпково моторче!!!

Публикувано на: 11 Май 2023 11:45
от mapamop
Тримовете на горивото що не ги дръпнахте с тоя "майстор" (по-скоро гайкаджия)? Горе писах каква е идеята....
Дросела чистен ли е? Напукани маркучи из мотора? Дори и такива които имат "повърхностни" напуквания...
Пусни поне една снимка на тоя мотор, че свърши боба, а граха не е много и както го хвърляме ще замине и той.

Стъпково моторче!!!

Публикувано на: 11 Май 2023 14:23
от Kepenerov
Дросела, не е чистен! Разгледах маркучите и всички изглеждат перфектни. Какво друго забелязах: сложил съм си газ и всичко беше перфектно, пали на бензин и се прехвърля на газ. Когато започна да ми прави проблема с оборотите забелязах, че почва да харчи повече бензин, а газ имам повече от обикновенно, не знам дали си въобразявам...! Колата е с десен волан, автоматик.

Стъпково моторче!!!

Публикувано на: 11 Май 2023 16:25
от Kepenerov
Мога ли да почистя дросела със спрей за почистване на спирачни дискове и след това трябва ли смаска или нещо да пръсна? Гарнитура нова ли да сложа, а дали знаете нейният продуктов номер?

Стъпково моторче!!!

Публикувано на: 11 Май 2023 17:36
от mapamop
Набавете си гарнитура с номер: 22271-75031
Набавете си спрей за почистване на карбуратори. Примерно Motip Carburettor Cleaner
https://www.motip.com/en-en/automotive- ... or-cleaner

Сваля се клемата на акумулатора.
Развива се скобата, на дебелия оребрен маркуч които започва от кутията на въздушния филтър и свършва в дросела, откъм дросела.
Сваляте двата маркуча от антифриза и в момента в който ги откачите ги запушвате да не тече антифриз от тях. Аз лично ползвам 2 сулфидни крушки от плафоните.
Разкачате отзад буксата за управлението на дросела.
Развивате 4те крепежни винта на дросела към вх. колектор
Изваждате дросела и го обливате със спрея. Чакате 4-5 минути да се разкисне масления налеп и го почиствате до блясък с парцали и стара четка за зъби. Спрея го пръскате далече от фаровете че разлага непоправимо стъклата им и стават порцеланово бели. Ако стане така - сменяте фаровете, че няма лечение!
Сглобявате всичко в обратен ред.
Първото запалване трябва да е на равно място, без включени фарове, радио, климатик и всякакви ел.консуматори. И САМО НА БЕНЗИН. Чакате да мине адаптацията на дросела - двигателя да стигне до работна температура и още около 10 минути след това.
Толкова....
Дросела е металното "кубче" в долната дясна част на снимката ви, от което излизат 2 тънки маркуча, и тоя дебелия "кюнец". Не би трябвало да има сериозни драми с демонтажа и обратния монтаж - лично на мен цялата процедура ми отнема към час със обучението на дросела.
---
Други:
Има неработещ клапан за картерната вентилация и е избила от налягането гарнитурата на капака на клапаните
Има 2 бобини със счупени щипки на буксите на кабелите им - предпоставка са за пропуски в запалването
Уверете се че където е пробит входящия колектор за газта, отвора и маркучите са херметизирани и здрави. Аз не бих си направил отвор в колектора при условие че има поне 2-3 маркуча на които мога да сложа "тетки" и да ги разклоня.

Стъпково моторче!!!

Публикувано на: 11 Май 2023 18:27
от Kepenerov
Други:
Има неработещ клапан за картерната вентилация и е избила от налягането гарнитурата на капака на клапаните.
Уверете се че където е пробит входящия колектор за газта, отвора и маркучите са херметизирани и здрави. Аз не бих си направил отвор в колектора при условие че има поне 2-3 маркуча на които мога да сложа "тетки" и да ги разклоня.


А къде в снимката се намират тези неща!? ( трябва да кажа, че не разбирам абсолютно нищо относно ремонти на автомобили, но винаги съм се справял, когато видя клип в ютуб и повтарям стъпките). Кое е колектор и къде е пробит! И как да го оправя? Аз не съм пробивал нищо, така съм я взел от Англия директно от Тойота. Извинявам се да дебилските въпроси!!!

Стъпково моторче!!!

Публикувано на: 11 Май 2023 18:37
от Kepenerov
Предполагам сервиза,където ми монтираха газовата са направили това нещо!

Стъпково моторче!!!

Публикувано на: 11 Май 2023 19:45
от ivan_pop
Изолира се качествено газовата и караш само на бензин до решаване на проблема!Като покараш само на бензин може и сама да се оправи.

Стъпково моторче!!!

Публикувано на: 11 Май 2023 20:14
от mapamop
колектора е черното "нещо" със четирите "кюнеца" около щеката за маслото. Маркуча който е забит с някаква месингова втулка в него не знам дали му е уплътнен отвора. Обикновено михлюзите не правят такива неща - пробиват, набиват и гасссссс...
Клапана за картерната вентилация се намира в горния ляв ъгъл на вашата снимка и от него излиза един маркуч със гумена изолация като на климатиците, които отива до отпред, до входящия колектор.
Гарнитурата на капака на клапаните идете на сервиз да я сменят. "Парчето метал" на което се навива капачката за маслото е капака на клапаните и не е тривиална процедурата по смяната на гарнитурата му.

ПС: Няма нужда от толкова много удивителни знаци....

Стъпково моторче!!!

Публикувано на: 11 Май 2023 21:35
от Kepenerov
ivan_pop написа: 11 Май 2023 19:45 Изолира се качествено газовата и караш само на бензин до решаване на проблема!Като покараш само на бензин може и сама да се оправи.
Тя го прави независимо дали съм на бензин или газ. Газовата ми е още в гаранция и ще отида на преглед.

Стъпково моторче!!!

Публикувано на: 11 Май 2023 21:46
от Kepenerov
mapamop написа: 11 Май 2023 17:36 Набавете си гарнитура с номер: 22271-75031

В магазина ми показаха тази гарнитура по този номер, дали така изглежда?
20230511_180035.jpg
20230511_180035.jpg (1.16 MiB) Преглеждано 1473 пъти