Страница 1 от 2

Динамометричен ключ

Публикувано на: 03 Апр 2017 11:56
от dhristov
Здравейте колеги,
Знаете ли къде в София гумаджийниците затягат гумите с динамометричен ключ.
Навсякъде блъскат само с пистолет и пренатягат. Това на път ако се наложи - няма развиване. Да не говорим че се скапват и резбите.
Поздрави.

Динамометричен ключ

Публикувано на: 03 Апр 2017 14:02
от hallowe_en
Здравей,
знам 1 място където затягат секретните гайки с динамометричен ключ. Предполагам, че има шанс да се уговорите да се затегнат всички срещу съответното заплащане. Като цяло работата е уморителна и за това играе предимно пистолета.
Не ги познавам хората лично, но миналата есен останах доволен от работата им.Имай в предвид,че чакането е много.
StAni's Pitstop

Между другото темата ти е за раздел Сервизи / Магазини.

Поздрави,
Стани

Динамометричен ключ

Публикувано на: 03 Апр 2017 14:47
от BOz
Тук.
Но с един коментар. Ключът им е настроен на "стандартен" диапазон и не го променят спрямо различните автомобили.
Аз лично бих се учудил ако някъде в България някой ти затяга гайките/винтовете с точната сила, спрямо изискванията на производителя за всеки модел.

Динамометричен ключ

Публикувано на: 03 Апр 2017 15:13
от tora
Медина мед, поне в Ст. Загора е мястото, където винаги гледат в таблица и затягат с предписан момент. Не знам в другите градове дали така работят.

Динамометричен ключ

Публикувано на: 03 Апр 2017 15:14
от urb
Аз пък ходя там където затягат на ръка. Ако го видя да посяга към гайковерта му казвам да се отмести и сам си ги затягам. Това също е опция.

Динамометричен ключ

Публикувано на: 03 Апр 2017 16:47
от kickata
Чувал съм за динамометрична втулка, която се слага на гайковерта и така се елиминира пренатягането.

Динамометричен ключ

Публикувано на: 03 Апр 2017 17:23
от Рошко
Точно затова си купих динамометричен ключ и сам си сменям гумите, като винаги ги затягам с предписаните от Тойота нютони, а ключа нося в колата. Както се казва... на вълка вратът му бил дебел, защото сам си вършел работата! tooth.gif

Динамометричен ключ

Публикувано на: 04 Апр 2017 11:17
от Toyota Fan Forever
kickata написа: Чувал съм за динамометрична втулка, която се слага на гайковерта и така се елиминира пренатягането.
21_dyno_wheel_nut_socket.GIF
21_dyno_wheel_nut_socket.GIF (1018.04 KiB) Преглеждано 3187 пъти
Работи отлично за 10.5 кгм . Струва си, когато се работи предимно с колела! В щатите всеки уважаващ себе си механик я има в инструментариума си, но някои избягват да я ползват, защото прави пистолета по трудно насочващ се, когато си поработил няколко часа... (там все бързат ... и е нормално на Flat Rate им се плаща), предпочитат органолептичната си преценка за собствения си гайковерт и рядко пренатягат. Много си я обичам!
Сучи се поради дългото си тяло и специфичен материал, от който е направена и разсейва енергията - след дълго ползване се чупи по средата sad.gif
Използването на динамометър и за колелата е символ за качествена работа!

Динамометричен ключ

Публикувано на: 04 Апр 2017 12:06
от BOz
Такова на живо е съм виждал.
Може ли малко информация за принципа на работа?
Защото колкото и да се усуква, то ако от едната му страна "подадеш" да кажем 500нм, то само с усукване няма как да разсее енергия, като от другата страна да се получат 100нм. Трябва да има някакъв вид превъртащ механизъм, който да изпуска при дадената упражнена сила.

Динамометричен ключ

Публикувано на: 04 Апр 2017 14:56
от Оги
Изглежда ми обикновен глух ключ с ръчно въртене. Тоз върт. момент на ръка се прави доволно. За който е хващал такъв или кръстат ключ.
п.с. единствения проблем е, че при развиване се ползува по-голяма сила и ако сте затегнали прекалено здраво гайките може да не успеете да ги развиете само с ключа, а да се наложи да удължите въртока с тръба.

Динамометричен ключ

Публикувано на: 04 Апр 2017 19:48
от liav_dolen_(no)pedal
Рошко написа: Точно затова си купих динамометричен ключ и сам си сменям гумите, като винаги ги затягам с предписаните от Тойота нютони, а ключа нося в колата. Както се казва... на вълка вратът му бил дебел, защото сам си вършел работата! tooth.gif
Същото правя и аз, 103 N.m (10.5 Kgf.m). И с пробката на картера 37 N.m (3.77 kgf.m) punk.gif

Динамометричен ключ

Публикувано на: 04 Апр 2017 20:07
от e 10
Абе и аз си купих динамометричен ключ, но за съжаление на следващия ден, след като скъсах една шпилка на предно колело на джипа w00t.gif . Сега ключът се вози кротко в джипката заедно с 12 нови шпилки, очакващи смяна вече година и половина bash.gif !

Динамометричен ключ

Публикувано на: 05 Апр 2017 18:30
от Toyota Fan Forever
BOz написа: Такова на живо е съм виждал.
Може ли малко информация за принципа на работа?
Защото колкото и да се усуква, то ако от едната му страна "подадеш" да кажем 500нм, то само с усукване няма как да разсее енергия, като от другата страна да се получат 100нм. Трябва да има някакъв вид превъртащ механизъм, който да изпуска при дадената упражнена сила.
Принципа е прост - всичко е в материала и формата. Слагате на пистолета (като системата за въздух е настроена спрямо изискванията на производителя му - обикновено 6.5-7 атм) на максимално затягане и гърмите малко по-дълго от колкото ако не ползвате динамометър (стягане само с пистолет по преценка на собствена отговорност, което опитен техник прави безпогрешно). Ако за последно контролно с пистолета гръмвате до 2-3 удара и сте готов, с тази вложка гърмите 2 пъти по-дълго и сте готов. Ако блъскате по 3-4 и повече секунди пак се получава известно пренатягане и се скъсява живота на вложката.
Много е готина и ако сте и свикнали пести време и гарантира качество!

Динамометричен ключ

Публикувано на: 05 Апр 2017 18:49
от G.Panayotov
liav_dolen_(no)pedal написа:
Същото правя и аз, 103 N.m (10.5 Kgf.m). И с пробката на картера 37 N.m (3.77 kgf.m) punk.gif
37nm не е ли малко множко за пробка на картера?
На всички коли които съм работил ги дават на 25nm.

Динамометричен ключ

Публикувано на: 06 Апр 2017 19:28
от liav_dolen_(no)pedal
G.Panayotov написа:
liav_dolen_(no)pedal написа:
Същото правя и аз, 103 N.m (10.5 Kgf.m). И с пробката на картера 37 N.m (3.77 kgf.m) punk.gif
37nm не е ли малко множко за пробка на картера?
На всички коли които съм работил ги дават на 25nm.
Точка 43 COROLLA Repair Manual RM925E