Yaris XP10 1.4 D4D 2002 - прегрява на 5-та предавка ?
Yaris XP10 1.4 D4D 2002 - прегрява на 5-та предавка ?
Здравейте, колеги.
Имам много странен проблем с моя Ярис. Карам го от година и половина и така и не мога да установя от къде е проблема. Предполагам, че така съм я купил, но късмет.
Проблемът е следният - антифризът ми извира от разширителното казанче докато карам на магистралата на 5-та. А не е да я тормозя, движа се с около 100-110 км/ч. Ходих при знайни и незнайни майстори, но освен мъдро почесване по главата, друго не получих. Ето подробно симптомите:
- двигателят загрява и започва да ми мига червената лампичка. Лошото е, че не ми хрумва как да разбера последователността - загрява и си изхвърля антифриза или изхвърля антифриза и затова загрява. По- вероятно второто
- когато карам на 4-та с 90км/ч не съм имал проблем (но ме е жал като слушам двигателя), а като карам на 5-та с 90км/ч започва да изхвърля
- парно си имам, струва ми се слабо като топлина, но не съм сигурен
- при планинско шофиране или висене в задръствания не ми е загрявала
- сменени са капачка на радиатор и термостат. Майсторът, който ги смени уж бъркал и перките на водната помпа са си били на ред
- сменени са маркучите от и към двигателя, защото не бяха оригиналните
- не съм забелязал масло в антифриза или антифриз в маслото
- като покарам малко, преди да е отворим термостатът, горният маркуч е сравнително твърд, но не бих казал, че е като камък. Все пак системата работи под някакво налягане, нали?
- над бронята имаше едни 2 пластмаси, които закриваха горната част на радиатора. Махнах ги, да не би от тях да е, но проблемът си остана. Каква им е целта на тези пластмаси?
- веднъж така беше напънал антифризът, че беше отворил капачката на разширителния съд
Всички майстори ми дават различни предположения, но си личи че никой не е убеден в идеята си. Не ми се ще да се хвърлям директно на гарнитурата на главата, както ми предложи един, а после да се окаже че проблемът си стои.
Надявам се някой да може да ми помогне с идея или с добър майстор в Пазарджик (може и в София, но е 100 пъти по-лесно в Пз). Имам и аз своите теории, но няма да ги казвам все още.
Извинявам се, ако има подобна тема, но аз не успях да я открия. Поздрави и благодаря предварително
Имам много странен проблем с моя Ярис. Карам го от година и половина и така и не мога да установя от къде е проблема. Предполагам, че така съм я купил, но късмет.
Проблемът е следният - антифризът ми извира от разширителното казанче докато карам на магистралата на 5-та. А не е да я тормозя, движа се с около 100-110 км/ч. Ходих при знайни и незнайни майстори, но освен мъдро почесване по главата, друго не получих. Ето подробно симптомите:
- двигателят загрява и започва да ми мига червената лампичка. Лошото е, че не ми хрумва как да разбера последователността - загрява и си изхвърля антифриза или изхвърля антифриза и затова загрява. По- вероятно второто
- когато карам на 4-та с 90км/ч не съм имал проблем (но ме е жал като слушам двигателя), а като карам на 5-та с 90км/ч започва да изхвърля
- парно си имам, струва ми се слабо като топлина, но не съм сигурен
- при планинско шофиране или висене в задръствания не ми е загрявала
- сменени са капачка на радиатор и термостат. Майсторът, който ги смени уж бъркал и перките на водната помпа са си били на ред
- сменени са маркучите от и към двигателя, защото не бяха оригиналните
- не съм забелязал масло в антифриза или антифриз в маслото
- като покарам малко, преди да е отворим термостатът, горният маркуч е сравнително твърд, но не бих казал, че е като камък. Все пак системата работи под някакво налягане, нали?
- над бронята имаше едни 2 пластмаси, които закриваха горната част на радиатора. Махнах ги, да не би от тях да е, но проблемът си остана. Каква им е целта на тези пластмаси?
- веднъж така беше напънал антифризът, че беше отворил капачката на разширителния съд
Всички майстори ми дават различни предположения, но си личи че никой не е убеден в идеята си. Не ми се ще да се хвърлям директно на гарнитурата на главата, както ми предложи един, а после да се окаже че проблемът си стои.
Надявам се някой да може да ми помогне с идея или с добър майстор в Пазарджик (може и в София, но е 100 пъти по-лесно в Пз). Имам и аз своите теории, но няма да ги казвам все още.
Извинявам се, ако има подобна тема, но аз не успях да я открия. Поздрави и благодаря предварително
Последно промяна от Akima на 10 Юли 2015 13:33, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.Преместена в правилния раздел.
Причина: Променено заглавие.Преместена в правилния раздел.
- Airfan
- Мнения: 1452
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Обратна връзка:
Re: Ярис D4d (2002г.) загрява на 5-та предавка
В някои от сервизите предлагат тестване на парите на антифриза за изгорели газове. Звучи като да ти е духнала гарнитурата на главата, но е добре да си направиш тест, че експериментите са скъпи.
Re: Ярис D4d (2002г.) загрява на 5-та предавка
Трябва ли да след като ми е извирал антифриза или може по всяко време, защото в градски условия не ми прави проблеми? След магистралата директно в сервиза за замерване ли трябва да стане?Airfan написа:В някои от сервизите предлагат тестване на парите на антифриза за изгорели газове. Звучи като да ти е духнала гарнитурата на главата, но е добре да си направиш тест, че експериментите са скъпи.
Не е отваряна скоростната кутия. Няма проблеми с превключването или нещо усезаемо като проблем. Как може тя да е виновникът?Akima написа:София - http://toyotabg.eu/memberlist.php?mode ... ile&u=3919 .
Скоростната кутия отваряна ли е?
-
- Мнения: 4515
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 1 път
Re: Yaris XP10 1.4 D4D 2002 - прегрява на 5-та предавка ?
Може и да ни ти се отваря главата,но съвсем скоро ще ти се отваря целия двигател.Съжалявам .
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
Re: Yaris XP10 1.4 D4D 2002 - прегрява на 5-та предавка ?
За отварянето на двигателя, ако се налага, ще го направя. Просто не ми се ще да е напразно.
Ако е гарнитурата нямаше ли да ми прави проблеми във високите обороти - при 90км/ч на 4-та ми е около 3000 оборота, а на 5-та ми е 2000 об. На 4-та няма проблем, на 5-та има.
Аз за това попитах за принципа на тестване на антифриза - ако замерват излизащите газове, на място едва ли ще се хване проблем. Ако се замерва нещо по самата течност, вече има смисъл да се опита.
Аз по скоро си мислех дали няма запушено нещо по охладителната система и затова на високи обороти да успява да "пробута" някак си антифриза. Промих всичко, дори и с малко количество добавка за промиване пробвах, но нищо видимо не излезе.
Ако е гарнитурата нямаше ли да ми прави проблеми във високите обороти - при 90км/ч на 4-та ми е около 3000 оборота, а на 5-та ми е 2000 об. На 4-та няма проблем, на 5-та има.
Аз за това попитах за принципа на тестване на антифриза - ако замерват излизащите газове, на място едва ли ще се хване проблем. Ако се замерва нещо по самата течност, вече има смисъл да се опита.
Аз по скоро си мислех дали няма запушено нещо по охладителната система и затова на високи обороти да успява да "пробута" някак си антифриза. Промих всичко, дори и с малко количество добавка за промиване пробвах, но нищо видимо не излезе.
- Airfan
- Мнения: 1452
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Обратна връзка:
Re: Ярис D4d (2002г.) загрява на 5-та предавка
До колкото знам по всяко време можеш да отидеш.hunter333 написа:Трябва ли да след като ми е извирал антифриза или може по всяко време, защото в градски условия не ми прави проблеми? След магистралата директно в сервиза за замерване ли трябва да стане?Airfan написа:В някои от сервизите предлагат тестване на парите на антифриза за изгорели газове. Звучи като да ти е духнала гарнитурата на главата, но е добре да си направиш тест, че експериментите са скъпи.
Re: Yaris XP10 1.4 D4D 2002 - прегрява на 5-та предавка ?
Понеже стана въпрос за пластмасите отпред, направих няколко снимки, за да е по-нагледно:
С голям зор си намерих датчика, който ми включва перката и пробвах да го изключа. Перката на радиатора започва да върти постоянно, когато е запалена колата, и се появява лампичката за check engine.
Според вас ще има ли проблем да напрявя този номер, за да ми върти постоянно перката и да охлажда по-силно и да се придвижа безпроблемно, ако се наложи по-дълъг път? Като надуя парното на макс, си се движа по магистралата почти без проблем, при спокойно шофиране.
Някой има ли си на идея какви са тези затапени тръбички, че ми стана интересно? По мои наблюдения, металната тръбичка, от която стърчи, ми закарва водата до парното.
На последната снимка се вижда на къде насточват тези пластмаси въздуха, за да стигне до интеркулера.С голям зор си намерих датчика, който ми включва перката и пробвах да го изключа. Перката на радиатора започва да върти постоянно, когато е запалена колата, и се появява лампичката за check engine.
Според вас ще има ли проблем да напрявя този номер, за да ми върти постоянно перката и да охлажда по-силно и да се придвижа безпроблемно, ако се наложи по-дълъг път? Като надуя парното на макс, си се движа по магистралата почти без проблем, при спокойно шофиране.
Някой има ли си на идея какви са тези затапени тръбички, че ми стана интересно? По мои наблюдения, металната тръбичка, от която стърчи, ми закарва водата до парното.
Re: Yaris XP10 1.4 D4D 2002 - прегрява на 5-та предавка ?
Здравейте. Да завърша историята Както всички предполагахте (а на мен не ми се искаше), проблемът се оказа издухана гарнитура на глава. Малко, но достатъчно - само като е добре загряла и се понатовари двигателя, тогава изпуска. Загрях си я подобаващо, изтормозих я прилично и теста за изгорели газове веднага реагира. Смени се гарнитурата, шлайфа се глава, но при свалянето на дюзите, тази при която е влизал антифриз се е счупила. Сменена е с друга. Съдейки по цената на ремонта, смятам че е втора употреба (не се занимавам аз с майстора и ремонтите като цяло). Не знам колко струва 1 нова, но така предполагам.
Сега всичко е наред, но като я покарах ми се струва малко по-тромава от преди в ниските обороти. Няма промяна в тракане или какъвто и да е друг звук на двигателя, просто май по-бавно набира от преди.
Един познат каза, че трябва малко време компютърът да се калиброва един вид след тези интервенции и след това щяло да си стане като преди.
Някой запознат ли е с такова нещо и колко време горе долу отнема?
Нямал съм личен контакт с майстора, но по това което ми казват, бил добър и точен.
И още нещо, маслото на колко км е редно да се смени, в момента е на около 9000. Но след тази интервенция, а и поне няколко пъти е загрявано до 100 градуса, дали не е по-добре да се смени. Губи ли си свойствата след такива загрявания?
Сега всичко е наред, но като я покарах ми се струва малко по-тромава от преди в ниските обороти. Няма промяна в тракане или какъвто и да е друг звук на двигателя, просто май по-бавно набира от преди.
Един познат каза, че трябва малко време компютърът да се калиброва един вид след тези интервенции и след това щяло да си стане като преди.
Някой запознат ли е с такова нещо и колко време горе долу отнема?
Нямал съм личен контакт с майстора, но по това което ми казват, бил добър и точен.
И още нещо, маслото на колко км е редно да се смени, в момента е на около 9000. Но след тази интервенция, а и поне няколко пъти е загрявано до 100 градуса, дали не е по-добре да се смени. Губи ли си свойствата след такива загрявания?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта