2006 RAV4-III 2AD-FTV гасне на ниски обороти
Публикувано на: 08 Яну 2015 11:45
Здравейте,
Колата: RAV4-III D4D 2AD-FTV 136HP, Keyless.
Проблема: При горещо време на добре загрял двигател колата от време на време гасне. Не записва грешка, може веднага да бъде запалена, но ако не подам газ гасне отново веднага. Прави го изключително рядко и е невъзможно за симулиране. Не записва грешка.
Диагностициране и решение: След много четене насам натам (английски форуми, сервизни ръководства и т.н.) и перманентно каране с OBD логер, не успях да открия нищо. Следвайки пътя на логиката, прочетеното и внимателно наблюдение на поведението на колата преди гаснене (направи ми впечатление, че непосредственно преди гаснене таблото леко премигва (сякаш нещо сериозно, като товар се включва (перката на втора степен))) предположих, че може да има проблем по електрическата система и по-точно масата на акумулатора и токовия датчик (който е до клемата "-"). Смених го, прегледах кабелите за окисление и прекъсвания (защото имали проблем/недомислица понеже масата към купето е много къса и при евентуално не добре захванат акумулатор при преминаване през дупки неравности и т.н., може да разкъса кабела), не намерих такива проблема обаче изчезна. От тогава не ми е гаснала до сега.
Повторна поява на проблема: Днес ми го направи отново с разликата, че на вън беше -14. След около 180 километра сериозно натискане (закъснявах и беше сухо по магистралите), при влизане в София на 5-тия светофар колата угасна докато си чаках зеленото. По навик запалих и изгасна пак, запалих този път с подаване на газ и след това нямаше проблем. Пристигнах в офиса и веднага я закачих - грешки нямаше. Датчика ме съмнява да е дал фира отново, защото си стой стабилно на клемата (стария не стоеше),не е замърсен и няма видими поражения. Прегледах отново кабелите - не открих проблем и по тях.
Размисли: Седя си сега и се чудя, зали изобщо проблема е бил в кабелите/датчика. Дали не е нещо друго? Вариантите са два SCV или дюзи. Имам подозрения, че едната дюза е зле, защото като стане много студено (под -1) колата изпушва син дим (или поне така го виждам) за около 4-5 секунди при рязко подаване на газ, което в предвид фактите:
- не гори масло (не намалява нивото му и изпушеното не мирише на изгоряло масло, а на неизгоряла нафта и парафин);
- не може да е в DPF регенрация постоянно като стане студено;
- има сериозно отклонение (но в нормата -3,5:+3,5) на feedback-а на една от дюзите;
до някъде потвърждава предположенията ми.
SCV-то няма симптоми да има проблеми, ама знам ли ...
Надявам се не съм представил нещата много объркано.
Бих се радвал да дадете мнения по въпроса.
Колата: RAV4-III D4D 2AD-FTV 136HP, Keyless.
Проблема: При горещо време на добре загрял двигател колата от време на време гасне. Не записва грешка, може веднага да бъде запалена, но ако не подам газ гасне отново веднага. Прави го изключително рядко и е невъзможно за симулиране. Не записва грешка.
Диагностициране и решение: След много четене насам натам (английски форуми, сервизни ръководства и т.н.) и перманентно каране с OBD логер, не успях да открия нищо. Следвайки пътя на логиката, прочетеното и внимателно наблюдение на поведението на колата преди гаснене (направи ми впечатление, че непосредственно преди гаснене таблото леко премигва (сякаш нещо сериозно, като товар се включва (перката на втора степен))) предположих, че може да има проблем по електрическата система и по-точно масата на акумулатора и токовия датчик (който е до клемата "-"). Смених го, прегледах кабелите за окисление и прекъсвания (защото имали проблем/недомислица понеже масата към купето е много къса и при евентуално не добре захванат акумулатор при преминаване през дупки неравности и т.н., може да разкъса кабела), не намерих такива проблема обаче изчезна. От тогава не ми е гаснала до сега.
Повторна поява на проблема: Днес ми го направи отново с разликата, че на вън беше -14. След около 180 километра сериозно натискане (закъснявах и беше сухо по магистралите), при влизане в София на 5-тия светофар колата угасна докато си чаках зеленото. По навик запалих и изгасна пак, запалих този път с подаване на газ и след това нямаше проблем. Пристигнах в офиса и веднага я закачих - грешки нямаше. Датчика ме съмнява да е дал фира отново, защото си стой стабилно на клемата (стария не стоеше),не е замърсен и няма видими поражения. Прегледах отново кабелите - не открих проблем и по тях.
Размисли: Седя си сега и се чудя, зали изобщо проблема е бил в кабелите/датчика. Дали не е нещо друго? Вариантите са два SCV или дюзи. Имам подозрения, че едната дюза е зле, защото като стане много студено (под -1) колата изпушва син дим (или поне така го виждам) за около 4-5 секунди при рязко подаване на газ, което в предвид фактите:
- не гори масло (не намалява нивото му и изпушеното не мирише на изгоряло масло, а на неизгоряла нафта и парафин);
- не може да е в DPF регенрация постоянно като стане студено;
- има сериозно отклонение (но в нормата -3,5:+3,5) на feedback-а на една от дюзите;
до някъде потвърждава предположенията ми.
SCV-то няма симптоми да има проблеми, ама знам ли ...
Надявам се не съм представил нещата много объркано.
Бих се радвал да дадете мнения по въпроса.