Corolla E11 1.3 4E-FE 1998 АГУ - nалене с гърмеж и още...
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: 27 Ное 2013 18:08
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Corolla E11 1.3 4E-FE 1998 АГУ - nалене с гърмеж и още...
Мнение от easy rider » 11 Сеп 2014 21:01
имам Тойота от подписа ми от Януари.
Колата е с обикновено газово у-во и работи перфектно с разход на газ 7,5-8 л основно извънградско,като не я зоря повече от 3-3,5 хил об/мин,само от време на време я продухвам профилактично за километър-два с около130-140 км/час. Сутрин, първото стартиране е на бензин и за окло 2-5 мин си е достигнала темп/ около 60 С и минавам/ ръчно/ на газ, а после през деня я паля директно на газ,защото в тази жега не може да изстине под 40 С, според мен. Напоследък, при стартиране на газ при не изстинал напълно двигател/ 2-3 палене за деня се чува гръм. Това не го прави редовно, може би 2 или 3 пъти досега. Въпросът ми е: на какво се дължи това "кихане" или по скоро гърмеж и имам ли основание за притеснение? Може би винаги трябва да се пали на бензин, не зависимо колко е изстинала и в този случай е удачно да се монтира автоматичен превключвател, като ме посъветва един приятел но не знам дали идеята е добра и си струва,та питам? Кабели и свещи, възд филтър са сменяни скоро. Може ли да се дължи на кофти газ/зареждам само от Лукоил, по навик, питам,защото понякога на празни обороти на газ, оборотите самоволно падат и се усещат вибрации, но само веднъж е угаснала за около 5-6 хил км които съм и навъртял аз до сега. С благодарност към всеки колега откликнал на въпроса ми.
Toyota Corolla 1,3 4e-fe,1998
easy rider
Re: Палене с гърмеж и още..
Мнение от philipp » 11 Сеп 2014 22:38
1. Неправилно настроено предварение;
2. Неизправна свещ;
3. Кабелите са зле;
4. Други (проблеми с делко, бобина и Бог знае какво).
Предлагам ти да започнеш от 3. Късно вечер - примерно сега - излез, запали колата и отвори капака. Ако виждаш "дискотека", значи си за смяна на кабелите. Това, че са нови не значи, че са изправни

Проблемите по запалителната система първо се усещат на газ. Постепенно зачестяват и започват да се получават и при работа на бензин.
П.П. Относно паленето - стига изпарителя на газовата да е читав, няма нищо лошо да си палиш колата дори напълно студена директно на газ. Даже е по-добре за двигателя. Това, че "по-бързо умират мембраните на изпарителя" е вярно, обаче по-бързото означава вместо да ги смениш след 6 да ги смениш след 4 години, а и те не струват повече от 20-25 лева. Голям праз


philipp
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: 27 Ное 2013 18:08
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Re: Палене с гърмеж и още..
Мнение от easy rider » 11 Сеп 2014 23:06

easy rider
- iovkito
- Мнения: 2991
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Re: Палене с гърмеж и още..
Мнение от iovkito » 12 Сеп 2014 11:23
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
iovkito
Re: Палене с гърмеж и още..
Мнение от sha4ev » 12 Сеп 2014 13:29
philipp написа:Гърмежите вероятно се случват в гърнето на ауспуха. Така се получава, когато "пропусне" такт, горивната смес се издуха и гърми в ауспуха. Подобни неща се случват когато има:
1. Неправилно настроено предварение;
2. Неизправна свещ;
3. Кабелите са зле;
4. Други (проблеми с делко, бобина и Бог знае какво).
Предлагам ти да започнеш от 3. Късно вечер - примерно сега - излез, запали колата и отвори капака. Ако виждаш "дискотека", значи си за смяна на кабелите. Това, че са нови не значи, че са изправниНай-често е това. Ако не е, пробвай утре да сложиш старите свещи (които си пазиш като резервни, нали?). Ако и това не е, ходи на газаджия.
Проблемите по запалителната система първо се усещат на газ. Постепенно зачестяват и започват да се получават и при работа на бензин.
П.П. Относно паленето - стига изпарителя на газовата да е читав, няма нищо лошо да си палиш колата дори напълно студена директно на газ. Даже е по-добре за двигателя. Това, че "по-бързо умират мембраните на изпарителя" е вярно, обаче по-бързото означава вместо да ги смениш след 6 да ги смениш след 4 години, а и те не струват повече от 20-25 лева. Голям празАз лично цяло лято си паля на газ, а чак когато сутрешните температури станат прекалено ниски - по принуда паля на бензин. Единственото важно е, че ако я палиш на газ, трябва да гледаш да не изгасне докато не е загряла
После се чудите защо имате проблеми с бензиновата помпа,с дюзите и прочие.Не напразно,когато се монтира газов инжекцион,се слага автоматично реле,което превключва на определена температура.Аз също съм с обикновена газова,но няма лято няма зима,винаги паля на бензин,изчаквам,колкото е необходимо и тогава превключвам на газ.
Всеки решава сам за себе си.
Принципно гърмежи се получават при обогатена смес и,както са писали колеги от кабели и свещи.
sha4ev
- iovkito
- Мнения: 2991
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Re: Палене с гърмеж и още..
Мнение от iovkito » 12 Сеп 2014 13:55
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
iovkito
Bass_Man
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: 27 Ное 2013 18:08
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Re: Палене с гърмеж и още..
Мнение от easy rider » 12 Сеп 2014 16:07
easy rider
Bass_Man
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: 27 Ное 2013 18:08
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Re: Палене с гърмеж и още..
Мнение от easy rider » 12 Сеп 2014 18:21
Пали от раз, независимо от външната температурата, то тази зима и нямаше студове, а когато не съм я палил , примерно седмица/ рядко се случва/ еднократно напомпване на педала и пали веднага/ паленето по принцип на бензин.Bass_Man написа:Лесно ли пали иначе? Така като те слушам ми прилича на бедничка в някои моменти.
Да запитам,макар. че е леко в страни от темата: какво трябва да е нормалното налягане в гумите-не можах да открия в ръководствата,които съм погледнал тези данни.На 2,2 атм отпред вози меко но се накланя на завоите, на 2,3 е стабилна но подрусва,така че карам на 2,3 - гуми Корморан,летни.
easy rider
- iovkito
- Мнения: 2991
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Re: Палене с гърмеж и още..
Мнение от iovkito » 12 Сеп 2014 18:24
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
iovkito
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: 27 Ное 2013 18:08
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Re: Палене с гърмеж и още..
Мнение от easy rider » 12 Сеп 2014 18:59
[/quote]quote="iovkito"]Трябва да го пише на капачката на резервоара. 0,1 на дали повлиява особено . Аз карам с 2,6-2,8 с пълна кола по магистралите , а когато съм сам на 2,5 .
Ще проверя на капачката. Мерси. Автомобилите от подписа ти обаче са по-големи и тежки от моята корола,което предполага и по-голямото налягане,предполагам и цолажът е различен. Сетих се, че когато е купих доста друсаше и спрях на бензиностанция да проверя налягането-няма да повярваш, беше....3,5 атм- изумих се!? Да, 0,1атм. не оказва осезателно влияние, но основно карам сам и се усеща.
easy rider
Re: Палене с гърмеж и още..
Мнение от philipp » 12 Сеп 2014 20:29
Ами не се чудим, защото проблеми нямаме. В зависимост от монтажа помпата може да е пусната или напълно спряна при работа на газ. Въпрос на вкус е, но аз лично предпочитам да е пусната и да върти бензина - не се прецакват маркучите, а утайките се въртят и течността се чисти от филтъра. Единствената грешка, която каращите на газ правят, е че си оставят резервоарите полупразни. Правилното отношение към колата е резервоара с бензин да е пълен, независимо, че се кара предимно на газ. И освен това този резервоар е хубаво да се изразходва веднъж на 4-5 месеца. Аз го правя при каране на дълъг път - веднъж през лятото като имам голям преход го правя на бензин. На инжекторите освен да се запушат от боклуци, друго не може да им се случи.sha4ev написа:После се чудите защо имате проблеми с бензиновата помпа,с дюзите и прочие.
Спазвайки тези две правила, няма какво да се случи на бензиновата помпа (в зависимост от монтажа тя или не работи въобще, или си върти нормално бензина без да засмуква въздух). Няма какво да се случи и с инжекторите, стига бензиновите маркучи да не се разронят вътрешно (затова предпочитам въртяща бензина помпа

П.П. Забележете, че тези проблеми ги има независимо дали се пали на газ или на бензин! При палене на бензин просто се изразходва горивото от резервоара на малки порции, с което един от потенциалните проблеми (старо гориво) отпада. За сметка на това, както вече казах, паленето на газ е по-щадящо студения двигател.
philipp
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: 27 Ное 2013 18:08
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 10 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Re: Палене с гърмеж и още..
Мнение от easy rider » 12 Сеп 2014 21:22
easy rider
philipp
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост