Страница 1 от 2

Гориво?

Публикувано на: 23 Май 2012 11:04
от shitmaster
Здравейте колеги!
Бих искал да ви помоля за мнение относно какво гориво е най-добре да се използва за тойота корола 2002 Е12 1.4 VVT-i? Не съм сигурен дали 100-октаново е по-добре от стандартното А-95, по отношение разход, мощност и т.н. Някой от вас ако има експириънс, ще се радвам да го сподели с мен :)

Публикувано на: 23 Май 2012 11:26
от rumenmitev
Всички горива в България са зле така че слагай 95, за 100 октана не си сигурен дали е толко наистина. Преди карах бензинка и 95 или 100 хич не се усещаше разлика, особено с рекламите за 95+ - излишно пилеене на пари!

Публикувано на: 23 Май 2012 11:40
от Владислав
Съгласен съм с Румен.И аз не усещам разлика между различните октанови числа на бензините.Но може да пробваш и сам - няма да повредиш колата.

Публикувано на: 23 Май 2012 16:02
от ss_mitko
От време на време сипвам по голямо октаново число и усещам разлика.Със 100 октана ми харчи по малко, но като съпоставиш с цена накрая излиза едно и също.

Публикувано на: 23 Май 2012 17:44
от Instruktor59@yahoo.com
Обикновен 95 от ОМV, но с някоя добавка за бензин - на всеки 2 от 3 резервоара.
В ТЕМПО имаше една светложълта, добре се отразяваше. Последния път не я видях, но добавки за гориво има доста.
Сипвал съм и от други вериги - някой път тегли, друг път - не... Според мен - зависи колко са го "омагьосали".

[Можело лесно да се види какви огромни количества светилен газ се внасят в България годишно...]

Публикувано на: 24 Май 2012 13:41
от Georgepetrov137
От моят опит, скоро напълних резервоара на дълъг път със 100 октана и се усети осезаема разлика. Колата стана много по-безшумна и разхода падна с около 0,3-0,5/л. Естествено и мощността се вдигна малко. Вярно че е много по-скъп от 95, но това се компенсира с разхода, а и все пак удоволствието е повече.

Публикувано на: 25 Май 2012 18:32
от stenly27
95 Лукойл с карта 7ст. отстъпка събота и неделя + добавка за почистване на гор. система на Вюрт на 3 мес. и вс. и ок biggrin.gif
В тази държава всичко и евтитно и скъпо е долнопробно, таче от набутване файда никва.

Публикувано на: 26 Май 2012 18:24
от Hursa
Въпроса е към хората с опит (и правилно). Но нима теорията толкова се разминава с практиката в случая? Според теорията(до колкото аз я знам разбира се:)) бензинов двигател пригоден за 95 би трябвало да харчи повече ако работи на 100 октанов и би имал по малка мощност. Освен това не е желателно заради прегряването на изпускателните клапани. За по тиха работа - да, донякъде. По бавно изгаря. Ако настъпваш рязко нямало да чука. Но пък може би 100 октановият да е бил просто по качествен в споменатият случай.

Публикувано на: 26 Май 2012 21:48
от zi_zi_top
Октановото число се определя от пропорцията между изомерните въглеводороди и тези с прави вериги на молекулата. Колкото е по-висок процентът на изомерните вериги, толкова е по-ниска детонационната способност на бензина и е по-високо октановото число. Това няма нищо с калоричността на бензина.
Обикновено препоръките на производителя са: "Бензин с октаново число не по-ниско от 95."
Карал съм доста бензинки и никога не съм имал проблем с по-високо октаново число на бензина или пропан-бутан, който е 103-105 октана. :thumbsup:

Публикувано на: 26 Май 2012 22:04
от Hursa
Разлика в калоричноста до колкото знам няма (или е незначителна). Но има разлика в скоростта на изгаряне. Проблемите до колкото знам могат да се появяват след доста навъртени километри. Но и печалба няма, има загуба, поне според теорията. Имах в предвид 100 октановият бензин, при газта печалба имаме, макар и да е с по ниска калоричност:).

Публикувано на: 26 Май 2012 22:19
от zi_zi_top
На Корсата на жена ми /1995 г./ има октан-коректор с 2 позиции "92" и "95". Втората позиция е за бензин с октаново число над 95. При първата позиция се намалява аванса /предварението на запалването/. Колкото е по-ниска детонационната способност на бензина, толкова по-правилно работи ДВГ. Естествено излиза по-скъпо и аз лично не намирам смисъл да ползвам такъв бензин, след като и с 95 октана си върви добре. :thumbsup:

Публикувано на: 26 Май 2012 22:29
от Hursa
За този случай да, може би всички съвременни бензинови двигатели да имат автоматичен коректор на запалването. Но какъв е смисълът да заредим 100 октанов скъп бензин и това да ни свали мощността(макар и с много малко) и да ни вдигне разхода (верно също с малко).

Re: Гориво?

Публикувано на: 27 Май 2012 11:22
от chukich
shitmaster написа:Здравейте колеги!
Бих искал да ви помоля за мнение относно какво гориво е най-добре да се използва за тойота корола 2002 Е12 1.4 VVT-i? Не съм сигурен дали 100-октаново е по-добре от стандартното А-95, по отношение разход, мощност и т.н. Някой от вас ако има експириънс, ще се радвам да го сподели с мен :)
Kolega, slagaj prupan butan i si ti hihihi 104oktana . Benzina e tolkova razvalen,che kakavto i da slagash vse taq. Vaprosa e da sluchish na partida predi sobstvenika na benzinostanciq da go e razredil. Pri gazta pak e zle polojenieto no pak e 1.23 lv

Публикувано на: 27 Май 2012 17:41
от slowtraveler
Hursa написа:За този случай да, може би всички съвременни бензинови двигатели да имат автоматичен коректор на запалването. Но какъв е смисълът да заредим 100 октанов скъп бензин и това да ни свали мощността(макар и с много малко) и да ни вдигне разхода (верно също с малко).
Обратното е - 100 октана ще свали разхода с мааалко и ще качи мощността също с маалко...
Май и тук имаше една тема с разни коментари.. Преди около година за пореден път бях направил експеримент в един ден - Варна - София със 100 октана, София - Варна с 95 октана... Разлика в усещането за мощност - никаква. Разлика в разхода - също. Разликата в цената - осезателна.
Затова и карам само със 95 октана откакто се помня...

Публикувано на: 27 Май 2012 19:10
от Espace&Yaris
zi_zi_top написа: толкова е по-ниска детонационната способност на бензина и е по-високо октановото число. :thumbsup:
Всъщност точно обратното е. Високата детонационната устойчивост се характеризира с високо октаново число.