-
shitmaster
- Мнения: 55
- Регистриран на: 03 Май 2011 12:39
Мнение
от shitmaster » 23 Май 2012 11:04
Здравейте колеги!
Бих искал да ви помоля за мнение относно какво гориво е най-добре да се използва за тойота корола 2002 Е12 1.4 VVT-i? Не съм сигурен дали 100-октаново е по-добре от стандартното А-95, по отношение разход, мощност и т.н. Някой от вас ако има експириънс, ще се радвам да го сподели с мен

shitmaster
-
rumenmitev
- Мнения: 160
- Регистриран на: 04 Юли 2011 12:52
Мнение
от rumenmitev » 23 Май 2012 11:26
Всички горива в България са зле така че слагай 95, за 100 октана не си сигурен дали е толко наистина. Преди карах бензинка и 95 или 100 хич не се усещаше разлика, особено с рекламите за 95+ - излишно пилеене на пари!
rumenmitev
-
Владислав
- Мнения: 670
- Регистриран на: 23 Окт 2009 18:40
- Местоположение: София,България
Мнение
от Владислав » 23 Май 2012 11:40
Съгласен съм с Румен.И аз не усещам разлика между различните октанови числа на бензините.Но може да пробваш и сам - няма да повредиш колата.
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Владислав
-
ss_mitko
- Мнения: 448
- Регистриран на: 25 Яну 2009 14:48
- Местоположение: София
Мнение
от ss_mitko » 23 Май 2012 16:02
От време на време сипвам по голямо октаново число и усещам разлика.Със 100 октана ми харчи по малко, но като съпоставиш с цена накрая излиза едно и също.
ss_mitko
-
Instruktor59@yahoo.com
- Мнения: 233
- Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
- Местоположение: София
Мнение
от Instruktor59@yahoo.com » 23 Май 2012 17:44
Обикновен 95 от ОМV, но с някоя добавка за бензин - на всеки 2 от 3 резервоара.
В ТЕМПО имаше една светложълта, добре се отразяваше. Последния път не я видях, но добавки за гориво има доста.
Сипвал съм и от други вериги - някой път тегли, друг път - не... Според мен - зависи колко са го "омагьосали".
[Можело лесно да се види какви огромни количества светилен газ се внасят в България годишно...]
Каквото сам си направя, никой не може...
Instruktor59@yahoo.com
-
Georgepetrov137
- Мнения: 242
- Регистриран на: 20 Мар 2010 12:45
- Местоположение: Бургас
Мнение
от Georgepetrov137 » 24 Май 2012 13:41
От моят опит, скоро напълних резервоара на дълъг път със 100 октана и се усети осезаема разлика. Колата стана много по-безшумна и разхода падна с около 0,3-0,5/л. Естествено и мощността се вдигна малко. Вярно че е много по-скъп от 95, но това се компенсира с разхода, а и все пак удоволствието е повече.
Toyota Auris 2010 1.33 ->Lexus - RX II - 300 4WD (204 Hp)->Lexus RX450H 2012 fl
Georgepetrov137
-
stenly27
- Мнения: 40
- Регистриран на: 04 Фев 2012 09:04
Мнение
от stenly27 » 25 Май 2012 18:32
95 Лукойл с карта 7ст. отстъпка събота и неделя + добавка за почистване на гор. система на Вюрт на 3 мес. и вс. и ок biggrin.gif
В тази държава всичко и евтитно и скъпо е долнопробно, таче от набутване файда никва.
Toyota Corolla 2.0 D4D 110hp Hatchback`03
stenly27
-
Hursa
- Мнения: 5763
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 28 пъти
- Получена благодарност: 185 пъти
Мнение
от Hursa » 26 Май 2012 18:24
Въпроса е към хората с опит (и правилно). Но нима теорията толкова се разминава с практиката в случая? Според теорията(до колкото аз я знам разбира се:)) бензинов двигател пригоден за 95 би трябвало да харчи повече ако работи на 100 октанов и би имал по малка мощност. Освен това не е желателно заради прегряването на изпускателните клапани. За по тиха работа - да, донякъде. По бавно изгаря. Ако настъпваш рязко нямало да чука. Но пък може би 100 октановият да е бил просто по качествен в споменатият случай.
Hursa
-
zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Мнение
от zi_zi_top » 26 Май 2012 21:48
Октановото число се определя от пропорцията между изомерните въглеводороди и тези с прави вериги на молекулата. Колкото е по-висок процентът на изомерните вериги, толкова е по-ниска детонационната способност на бензина и е по-високо октановото число. Това няма нищо с калоричността на бензина.
Обикновено препоръките на производителя са: "Бензин с октаново число
не по-ниско от 95."
Карал съм доста бензинки и никога не съм имал проблем с по-високо октаново число на бензина или пропан-бутан, който е 103-105 октана.

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
zi_zi_top
-
Hursa
- Мнения: 5763
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 28 пъти
- Получена благодарност: 185 пъти
Мнение
от Hursa » 26 Май 2012 22:04
Разлика в калоричноста до колкото знам няма (или е незначителна). Но има разлика в скоростта на изгаряне. Проблемите до колкото знам могат да се появяват след доста навъртени километри. Но и печалба няма, има загуба, поне според теорията. Имах в предвид 100 октановият бензин, при газта печалба имаме, макар и да е с по ниска калоричност:).
Hursa
-
zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Мнение
от zi_zi_top » 26 Май 2012 22:19
На Корсата на жена ми /1995 г./ има октан-коректор с 2 позиции "92" и "95". Втората позиция е за бензин с октаново число над 95. При първата позиция се намалява аванса /предварението на запалването/. Колкото е по-ниска детонационната способност на бензина, толкова по-правилно работи ДВГ. Естествено излиза по-скъпо и аз лично не намирам смисъл да ползвам такъв бензин, след като и с 95 октана си върви добре.

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
zi_zi_top
-
Hursa
- Мнения: 5763
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 28 пъти
- Получена благодарност: 185 пъти
Мнение
от Hursa » 26 Май 2012 22:29
За този случай да, може би всички съвременни бензинови двигатели да имат автоматичен коректор на запалването. Но какъв е смисълът да заредим 100 октанов скъп бензин и това да ни свали мощността(макар и с много малко) и да ни вдигне разхода (верно също с малко).
Hursa
-
chukich
- Мнения: 604
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Ford Kuga 2.5 hybrid, 2025
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Мнение
от chukich » 27 Май 2012 11:22
shitmaster написа:Здравейте колеги!
Бих искал да ви помоля за мнение относно какво гориво е най-добре да се използва за тойота корола 2002 Е12 1.4 VVT-i? Не съм сигурен дали 100-октаново е по-добре от стандартното А-95, по отношение разход, мощност и т.н. Някой от вас ако има експириънс, ще се радвам да го сподели с мен

Kolega, slagaj prupan butan i si ti hihihi 104oktana . Benzina e tolkova razvalen,che kakavto i da slagash vse taq. Vaprosa e da sluchish na partida predi sobstvenika na benzinostanciq da go e razredil. Pri gazta pak e zle polojenieto no pak e 1.23 lv
chukich
-
slowtraveler
- Мнения: 6364
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 374 пъти
- Получена благодарност: 401 пъти
Мнение
от slowtraveler » 27 Май 2012 17:41
Hursa написа:За този случай да, може би всички съвременни бензинови двигатели да имат автоматичен коректор на запалването. Но какъв е смисълът да заредим 100 октанов скъп бензин и това да ни свали мощността(макар и с много малко) и да ни вдигне разхода (верно също с малко).
Обратното е - 100 октана ще свали разхода с мааалко и ще качи мощността също с маалко...
Май и тук имаше една тема с разни коментари.. Преди около година за пореден път бях направил експеримент в един ден - Варна - София със 100 октана, София - Варна с 95 октана... Разлика в усещането за мощност - никаква. Разлика в разхода - също. Разликата в цената - осезателна.
Затова и карам само със 95 октана откакто се помня...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
Espace&Yaris
- Мнения: 124
- Регистриран на: 13 Дек 2009 11:39
- Местоположение: Плевен
Мнение
от Espace&Yaris » 27 Май 2012 19:10
zi_zi_top написа: толкова е по-ниска детонационната способност на бензина и е по-високо октановото число.

Всъщност точно обратното е. Високата детонационната устойчивост се характеризира с високо октаново число.
Espace&Yaris
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта