Страница 1 от 3

Toyota Starlet 2E-FE- теч на вода????

Публикувано на: 12 Фев 2011 17:47
от ivailo_stoqnov
Колеги, вчера ми протече вода от двигателя, сериозен теч. Днес ходих при един мой човек да видим кво става и установихме че, теча идва от едно мъркуче, което излиза от задната страна на блока, от един трипътник. Мъркучето не е много дебело, течеше от тръбичката на трипътника.
Проследихме къде отива, щото нямаше много време, имахме и друга работа. Значи мъркучето отива в лявата долна част на Инжекциона, главата, и най-вероятно кара или връща вода от там, за да го топли, там близо има още едно такова мъркуче.

Като за най-бързо решихме да скъсаме тръбичката и да донахлузим другия мъркуч навътре, който е и по-дебел. Така спряхме теча от там.
След като запалих, обаче установихме, че от това мъркуче явно се връща водата, щото течеше силно. Сега съм го затапил с един болт и нямам течове.
Покарах колата, загрява си доволно, върви също така добре, както и преди. Усетих разлика само в оборотите на двигателя, когато е на газ. Видимо няма връзка с изпарителя, там ходи дебел мъркуч, излизащ от трипътник доста по назад по системата.

Сега, извинявам се за лаишкото обясняване, сигурно самата инсталация си има професионално название, но мисля,че стана ясно за кое мъркуче идва реч!

Въпросът ми е може ли да се кара така, или трябва да се търси резервен тройник, или какво ли и аз не знам.

От както съм я взел тази консерва само ядове с нея, вече се замислям остана ли нещо дето не съм правил- то не беше ходова част, не бяха спирачки, не беше скоростна кутия. По реда на мислене, не беше се прецаквала само охлаждащата система, и тя протече. Проблема е, че количката е доволно възрастна а и не беше карана от около година. Сега като я купих и започнах да карам всеки ден, все нещо се разсъхва, счупва, разнебитва. Както и да е.
Моля, ако има колега, който е имал такъв проблем или е запознат професионално да каже мога ли да карам така, и трябва ли да се прави нещо друго!!!!

Публикувано на: 12 Фев 2011 18:59
от Uncle Dido
Нормално е за автомобил на тези години. Пък и не се ли кара - става още по-зле.

Задължително си поправи системата.

Публикувано на: 12 Фев 2011 19:04
от Bass_Man
Направи няколко по-читави снимки да се види или си го намери на http://www.toyodiy.com/parts/q.html за да се види точно , кое маркученце е . Принципно тези малките не са особенно фатални най-много да си спрял отоплението на колктора .

Публикувано на: 12 Фев 2011 19:48
от ivailo_stoqnov
ok, сега го търся, ама нещо не мога да го позная на тези рисунки

И във варианта ако съм прекъснал отоплението на това, което казвате, какво става, може ли да карам и така?

Публикувано на: 12 Фев 2011 19:56
от Bass_Man
Значи отоплението е по доста дебели маркучи и лесно се проследяват защото са два на брой и те единствено влизат към купето . Принципно докато ти работи големия кръг , а това е радиатора отпред с дебелите маркучи и системата е херметизирана , и обезвъздушена няма особенна опасност . Но ще ти е неприятно в студените дни без парно .

Публикувано на: 12 Фев 2011 20:28
от ivailo_stoqnov
качвам три рисунки, защото нямах възможност да снимам, днес, времето беше много ограничено, а и видимостта към мястото на излизане на мъркучето е много затруднена!!!
Първата снимка е на целия двигател, посочил съм от къде долу-горе излиза мъркучето

Втората снимка показва според мен самото мъркуче

Третата снимка, според мен показва до къде отива това мъркуче, сигурен съм, че то връща всъщност водата в блока, защото след запалването при, положение че беше отстранено от този трипътник и само другия му край беше на мястото си под инжекциона от него вървеше вода сериозно!

Публикувано на: 12 Фев 2011 21:55
от мехаННика
Това мААркуче подгрява всмукателния колектор.Не разбрах щуцера ли е прогнил или мААркучето се е скъсало,но трябва да го възстановиш.

Публикувано на: 12 Фев 2011 21:58
от ivailo_stoqnov
ами, щуцера е прогнил, отскубнах тръбичката малката и натиках дебелия шлаух, навътре да не тече, а това тънкото шлаухче го затапих.

Как се възстановява тази работа, ако стои така кво ще става?

Публикувано на: 12 Фев 2011 22:00
от ivailo_stoqnov
то малко тъпо ама сега видях че мАркуч се пише с А! Извинявам се много!!!!

Публикувано на: 13 Фев 2011 00:37
от sadist_bg
Колега аз я имам същата кола не ми е създавала толкова проблеми както ти със твоята върви та се къса. Та сега на 2-рата снимка която си показал 2-та маркуча те са за радиатора на купето(парното на колата) там хавата е много тапа много трудно се сменят тези маркучи ако са ти прогнили сменяй ги и тях 15 лева са 4е 6те има6 голям проблем както аз а този малкия които показа на 3-та снимка при мене изобщо не е тънък а си е сериозен маркуч най вероятно е бил сменен a за този 3-пътник моят е железен и по хубаво си го направи да ти е мирна главата.

Публикувано на: 13 Фев 2011 01:55
от Bass_Man
Принципно не би трябвало да е голяма сложнотия да го възстановиш това чудо . С малко маркучи и разни преходи мисля , че за 30-тина лв. и няколко часа работа си готов .

Публикувано на: 13 Фев 2011 11:21
от ivailo_stoqnov
Добре де, ясно е, че не може да се кара така! Тази седмица няма да имам време да го направя, но да споделя идеята ми!

След като водата от големия и малкия маркуч се връщат в едно място, е ли е възможно според вас да взема подобен тройник от магазина за части за газови уредби. Примерно малкото Ф- е 6мм а голямото е около 20мм., ще го видим точно какво е и на дебелия маркуч 4-5 см, по назад да монтирам новия тройник и там да върна маркучето с водата от колектора!

Дали според вас това е удачно решение на този проблем?

Публикувано на: 13 Фев 2011 15:08
от Bass_Man
Еми разбира се , че така ще направиш ! Също може да провериш и по разни магазини за ВиК по някога имат доста хубави месингови преходи , муфи , тройници и тн . Също може да видиш и в магазини за отопление и климатизация и там имат разни тръбички и преходчета . И съвсем с покойно може да го преместиш от там дето е навряно или да му промениш конфигурацията , както ти е удобно с няколко метра маркуч . Само не го вдигай много нагоре , че ще стане трудно за обезвъздушаване .
ПС: може да си караш така колкото искаш въпроса е , че може да се гюбри докато загрее .

Публикувано на: 13 Фев 2011 16:51
от ivailo_stoqnov
ясно, сега разгледах по-спокойно, и ми е ясна работата.
Ходих и до Практикер, има една камара полипропиленови, медни, месингови и други троиници.

Само трябва да имам време, ама за да не си играя да надя нипели и муфи, ще видя при газаджиите. Като гледам по-нататък по дебелия маркуч има тройник, който отива към изпарителя на ГУ-то. Така, че просто трябва да намеря един тройник който в правата си част да има вход и изход на 16мм/толкова пише, че е дебелия маркуч/, а от него да излиза разклонение за 6мм. Режа дебелия маркуч по-назад, хубави скоби, нови и работата заспива!!

Благодаря за съветите колеги. Като я направя ще снимам и ще кача снимки!!!
Дано с това да спрат ремонтите, че ми писна вече!!!!

Публикувано на: 13 Фев 2011 17:09
от Uncle Dido
Ивайло, вече съм ти фен - заради подписа!

Когато на готин човек му е гот - това е рок.

Когато на готин човек му е кофти - това е блус - или джаз.

Когато на кофти човек му е гот - това е чалга....