Страница 1 от 3
Проблем ли е ако карам с 97октанов бензин
Публикувано на: 06 Юни 2010 10:14
от jerryes
Здравейте, колеги! На моята королка, по книга я дават да се кара с 95, но реших да я пробвам с 97 октанов бензин и мощноста се вдигна доста осезаемо. Не знам дали 94 година е имало 97, но дали мога да продължа да си я карам с него, нищо че е по-скъпичък, дори и разхода ми падна леко, или това не е добра идея, защото съм чувал мнения че колата трябва да се кара с предписания от производителя бензин иначе можели да прегорят клапани и там други работи, каквото и да значи това?

Публикувано на: 06 Юни 2010 10:48
от slowtraveler
Има много аналогични теми във форума
Производителя казва 'ползвай бензин, с октаново число НАД посочената стойност'...
Така-че нямаш проблем.
Публикувано на: 06 Юни 2010 11:09
от jerryes
Благодаря за отговора
П.П. Много обичам като имам време да седна и да чета стари теми във форума за различни проблеми и разрешаването им, но до сега не бях срещал нищо за горивото. Извинявам се за това.

Публикувано на: 06 Юни 2010 11:38
от Raya
jerryes написа: но до сега не бях срещал нищо за горивото. Извинявам се за това.

http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?p ... 305ade6c43
Публикувано на: 07 Юни 2010 10:10
от Petar
Няма да имаш никакъв проблем да караш даже и с 100 октанов бензин още повече че в БГ октановото число не отговаря на числото на коетоти продават бензина . Щом жигулкити сега ги карат на 95 безоловен и нищо им няма пък завода производител им даваше да вървят с оловен бензин 91 пък за тойотката по-високо октановия бензин щеисе отрази по-добре
Публикувано на: 07 Юни 2010 15:43
от xtreme
Колеги интересна тема само дето малко заблуждавате човека. Колата трябва да се кара само с бензина препоръчан от производителя. Причината да не се кара с по-висок октан особено във високи обороти е ,че ще догаря в генерацията. Което значи по-висока температура, което пък значи по-бързо разрушаване на генерацията и компонентите в нея, а именно катализатори и кислородни сензори. Именно поради тази причина така наречените passenger cars т.е нормалния средностатистически автомобил не бива да се кара с по-висок октан.При спортните автомобили запалването в двигателя е малко по-различно и затова трябва да се карат с висок октан. Колкото до това какво точно ни сипват по бензиностанциите , това е друга тема

Публикувано на: 07 Юни 2010 17:07
от jerryes
Всъщност сега се разрових в упътването, наистина пише 95
или по-висок на едно място, а на друго пише само 95, но щом са го написали, значи няма проблем с 97 да се кара

. Нищо че е по-скъп, ще си слагам от него- звука и ускорението са съвсем различни. Предпочитам да си правя кефа, отколкото да смятам стотинките..

Публикувано на: 07 Юни 2010 17:15
от Petar
Даже понякога по-високо октановия бензин ти дава по-голяма икономия освен мощноста .
Публикувано на: 07 Юни 2010 17:57
от valen_tin
в мойта книжка пише:
"колата да се кара с 95. Може да се кара и с бензин с по-високо октаново число, но няма никаква полза от това."
Публикувано на: 07 Юни 2010 19:13
от slowtraveler
valen_tin написа:в мойта книжка пише:
"колата да се кара с 95. Може да се кара и с бензин с по-високо октаново число, но няма никаква полза от това."
В една от книжките на по-старите ми коли пишеше ' бензин над 93, но ако е под 95 можете да усетите намалена мощност и т.н.'
Така, че може да има съвсем малък ефект и от бензина...
Но аз също карам само с 95.
Последно заредих от някаква малка бензиностанция Петрол в Малко Търново, и преди 2 дни на магистралата около Шумен колата без никакъв проблем вдигна 217км/ч по магистралата (по GPS), при записана максимална скорост в книжката - 214км/ч..... Това окончателно ме убеди, че няма да и сипвам нищо освен бензин 95 biggrin.gif
Публикувано на: 07 Юни 2010 19:28
от sacho7803
все де що съм карал наливам от възможно най-висококтановия бензин-100окт.преди като нямаше 100окт.наливах 98.проблем не съм имал дори и на една ладичка на която навъртях около 30 000км biggrin.gif високооктановия бензин единствено може да "помага"на двигатела.докато нискооктановия може да доведе необратими последствия като съсипване на целия мотор.
Публикувано на: 07 Юни 2010 19:43
от slowtraveler
Точно затова споделих, че винаги съм наливал най-нискооктановия, позволен за дадения двигател. И никога не съм имал проблеми....
И дори с този най-нискооктанов бензин, автомобила си надмина максималните параметри, дадени от производителя...
Защо тогава да давам 10-20ст отгоре на литър?!?!
Публикувано на: 07 Юни 2010 20:00
от Uncle Dido
slowtraveler написа:Защо тогава да давам 10-20ст отгоре на литър?!?!
Е, паразитите и те душа носят...
Публикувано на: 07 Юни 2010 20:34
от Xeku
Къде го сипвате този бензин 97?
По темата, някои коли се повлияват добре от по-скъпия бензин, на моите досега не съм забелязал повишена мощност, или намален разход от бензините над 95.
Публикувано на: 07 Юни 2010 21:14
от slowtraveler
Xeku написа:Къде го сипвате този бензин 97?
По темата, някои коли се повлияват добре от по-скъпия бензин, на моите досега не съм забелязал повишена мощност, или намален разход от бензините над 95.
Единствената кола, която се повлияваше от бензина бе един стар опел, който нямаше автоматичен октан коректор. И като му сипех 98 и той умираше отвсякъде....
А това бе оня ден с 95...