Страница 1 от 1
ъпгреид на 4a-fe с глава от 4a-ge 20v
Публикувано на: 01 Яну 2010 14:34
от toniio19882409
здравеите аз имам тойота корола терцел 4х4 със 4a-fe 1.6l 16v
мога ли да сложа глава от 4a-ge 1.6l 20v silver top на мястото на моята стара без
да се налага да сменям целия мотор и трансмисия
моля ако някои може да ми помогне

Публикувано на: 01 Яну 2010 14:51
от b_d
Всичко може, но трябва буталата са доста различни - потърси картинки. Да не говорим за електрониката или охлаждането.
ето 4a-fe
Публикувано на: 01 Яну 2010 14:58
от toniio19882409
това е моят 4A-FE EFI 16V 1.6L 115hp
eto 4age
Публикувано на: 01 Яну 2010 15:00
от toniio19882409
DESCRIPTION
4A–GE ENGINE
The 4A–GE engine is an in–line 4–cylinder 1.6 liter DOHC 20 valve engine
спецификацийте на моя двигател
Публикувано на: 01 Яну 2010 15:03
от toniio19882409
Engine displacement: 1.6 liters (1587 cc)
Layout: DOHC Inline-4 (Straight-4)
Valves: 16, 4 for each cylinder
Power: 105 hp (77 kW) @ 5800 rpm
(Europe/Japan spec: 115 hp (84 kW) @ 6000 rpm)
Torque: 101 ft·lbf (137 N·m) @ 4800 rpm
Redline: 6300 rpm
Fuel Delivery System: MPFI
това е на 4age
Публикувано на: 01 Яну 2010 15:05
от toniio19882409
Fourth Generation "Silver-Top"
The fourth-generation 4A-GE engine was produced from 1991 to 1995. It has silver cam covers with chrome lettering, hence the nick-name "silver top". This engine yet again features a completely revamped cylinder head which replaces the 16-valve design with a 20-valve design. The Toyota Variable Valve Timing (VVT) system is used on the intake cam for improved low-RPM torque and fuel economy, an increased compression ratio (10.5:1), the valve angle was decreased to 37.5 degrees from the previous 50 degrees and the intake system was replaced with a short manifold and four individual throttle bodies governed by an air flow sensor. Another large change from the previous 4A-GE engines was the intake port angle, while the previous engines used an old-fashioned curved intake port, the 20-valve engines used a very upright straight port. This engine produces 158 hp (118 kW) at 7400 rpm with 162 N·m (119 ft·lbf) at 5200 rpm of torque.
Публикувано на: 01 Яну 2010 15:43
от rudolf
мисля че колегата Дог,искаше да ти обърне внимание върху буталата и размера на буталните болтове, и формата на горивната камера. мениджиранено на сместта,и входовете на водата...
new
Публикувано на: 01 Яну 2010 16:46
от toniio19882409
според това ръководство което си свалих от този форум
всичко освен главите на тези мотори е еднакво с малки подробности
....
Публикувано на: 01 Яну 2010 18:16
от rudolf
..ми малките подробности трябва да те притесняват,,,не това дето е еднакво:)..и на мен ще ми е интересно дали ще стане--успех

Публикувано на: 01 Яну 2010 18:27
от b_d
единственото еднакво нещо е блока, като и той се различава, но е съвместим.
Вал, биели, бутала, лагери, маслена помпа, маховик - всичко е различно. Да не говорим за глави, положение на клапани...
Подобни картинки като гледаш е хубаво да подбираш и с каталожните номера на частите, за да не останеш изненадан.
Конверсията ще е възможна, но иска много части. По-лесно е да се внесе цяло 20V - слагането му е много лесно и праволинейно, стига електрониката да е налична.