Страница 1 от 1

Въпрос към собствениците на Corolla E11

Публикувано на: 14 Дек 2009 19:14
от DMDimitrov
Здравейте колеги,
днес ми се случи нещо странно и реших да питам:
след работа се качвам в колата, запалих я и посегнах да натисна копчето за подгряване на задното стъкло, но по погрешка натиснах това на климатика. Направи ми впечатление, че компресора изобщо не се включи - лампичката светна, но компресора не се включи. Заинтригува ме този факт и пробвах пак - пак не искаше. След няколко минути пак реших да опитам - тогава се включи за малко и пак се изключи... и така, от 10-тина опита само 2 пъти се включи компресора и то за малко. Това нормално ли е? Не че ми трябва климатик сега, но реших да не е станало нещо с него? Освен това съм чувал, че било хубаво зимата понякога да се включва климатика за да се смаже системата (не знам колко е вярно). Карам и по-съвременни служебни коли и при тях под определена температура климатика не може да се включи, но те по-скоро са с климатроници. На вашите коли включва ли се климатика при или под нулата?

Публикувано на: 14 Дек 2009 19:19
от Uncle Dido
Вярно е. Във фреона има масло.

Би трябвало да ти работи компресора. И аз зимата го пускам в седмицата поне два пъти.
Възможно е копчето да не дава добър контакт. С Королата на брат ми имаше подобен проблем, само че въобще не включваше. Напръскахме го с контактен спрей и проблема изчезна.

Публикувано на: 14 Дек 2009 19:23
от DMDimitrov
Fido Dido написа:Вярно е. Във фреона има масло.

Би трябвало да ти работи компресора. И аз зимата го пускам в седмицата поне два пъти.
Възможно е копчето да не дава добър контакт. С Королата на брат ми имаше подобен проблем, само че въобще не включваше. Напръскахме го с контактен спрей и проблема изчезна.
Странното е, че компресора се включи 2 пъти, но за малко - 10-15сек. а копчето си светеше.

Публикувано на: 14 Дек 2009 19:59
от dap
Ако не се лъжа дори в книжката пише че трябва да се включва зимата за оптимално бързо затопляне (не знам дали е вярно).


п.п. това с лошия контакт на бутона го има и при мен, не всеки път се включва.

Публикувано на: 14 Дек 2009 20:38
от ceko26
Заради студа е

Публикувано на: 14 Дек 2009 23:42
от newmiro
мен пък ми казаха че при стопляне, изобщо не се ползва климатика, само лампата светва, иначе си работи парното. климатика реално се използвал само при изстудяването.

Публикувано на: 15 Дек 2009 14:57
от stan4opan4o
newmiro написа:мен пък ми казаха че при стопляне, изобщо не се ползва климатика, само лампата светва, иначе си работи парното. климатика реално се използвал само при изстудяването.
дали наистина е така и има ли потвърдена информация по въпроса ,че при мен се е прецакало копчето на климатика и е постоянно включено .Тоест нямам възможност да го изключа зимата, като искам да си пусна само парното .

Публикувано на: 15 Дек 2009 21:32
от Uncle Dido
Личи си в момента на вкючването. При мен за секунда падат оборотите на двигателя и моторчето на парното, докато ЕКУто компенсира.
При изключване има обратен ефект.

П.П. Радиаторчето на парното и радиаторчето на климата са две отделни. Чрез копчето топло - студено просто се отварят едни клапи и се затварят други, за да разпределят потока на въздух. Което ще рече, че през зимата, ако си пуснете климатика на студено - ще работи.

Желателно е поне 2 - 3 пъти в месеца да пускате компресора, защото фреона в системата разрежда маслото в него и маже цялата система.

При климатрониците е съвсем друго - там задавате температура и компа я следи, а през зимата автоматично си пуска компресора, без вие да знаете.

Публикувано на: 16 Дек 2009 09:48
от DMDimitrov
Fido Dido написа:Личи си в момента на вкючването. При мен за секунда падат оборотите на двигателя и моторчето на парното, докато ЕКУто компенсира.
При изключване има обратен ефект.
Аз реших да пробвам пак и да оставя включено копчето на клматика, независимо, че компресора не се включва... карах така около 5-6км, за което разстояние компресора се включваше сам периодично , но за кратко, което ме навежда на мисълта, че просто термодатчика изключва компресора след много кратко време на работа заради ниските температури. С други думи, климатичната система май си работи съвсем нормално, просто е студено и климатика включва за много по-кратко време и на по-големи интервали от време в сравнение с лятото и изключва пак.
Fido Dido написа: П.П. Радиаторчето на парното и радиаторчето на климата са две отделни. Чрез копчето топло - студено просто се отварят едни клапи и се затварят други, за да разпределят потока на въздух. Което ще рече, че през зимата, ако си пуснете климатика на студено - ще работи.
Имам въпрос тогава колега:
радиатора, който е зад жабката кой от двата е? Предполагам на климатика? А къде се намира другият тогава?

Публикувано на: 16 Дек 2009 19:25
от Uncle Dido
Съжалявам, но не съм запознат с Королата.

На Карината радиатора на климата е ниско долу зад централната конзола.

Публикувано на: 17 Дек 2009 21:35
от sashoskiora
Не се притеснявай много е студено и няма да ти включи.Точно така прави и при мен.Лятото поднови темата да се похвалиш че работи.
Желателно е от време на време на 2-3 години да се проверява и дозарежда системата защото се изпарява,независимо че нямаш теч.
:thumbsup:

Публикувано на: 04 Яну 2010 22:39
от realcho
Чудна работа ,вероятно имаш термодатчик и когато е по студено се изключва :whistle: wacko.gif , Аз си мисля че най вероятно имаш проблем с контакта иди при електричар! :thumbsup:

Публикувано на: 07 Яну 2010 11:24
от dil
И при моята корола е същото.. под +5 градуса лампичката само светва без да се пуска компресора.
Вече трета зима е така, а през лятото се радвам на добре охладено купе.
За мене така е конструирана колата и няма проблем със датчици и ключове.

Публикувано на: 08 Яну 2010 12:23
от newmiro
явно всички коли са така...

Публикувано на: 08 Яну 2010 12:34
от DMDimitrov
realcho написа:Чудна работа ,вероятно имаш термодатчик и когато е по студено се изключва :whistle: wacko.gif , Аз си мисля че най вероятно имаш проблем с контакта иди при електричар! :thumbsup:
Разбира се, че има термодатчик! Нали дори през лятото, този датчик включва и изключва системата постоянно, т.е. като достигне температурата в достатъчно ниски граници - изключва, а когато се повиши - включва и даже точно при този двигател много се усеща кога включва и кога изключва. А аз си мисля, че нямам повод да ходя при електричар, защото вчера, когато навън беше 15 градуса климатика си работеше нормално. :whistle:
Просто се бях притеснил явно излишно, защото тогава беше студено.