Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувай отговор

Какво мислите по въпроса?

Да
110
51%
Не
25
12%
Зависи от шофьора
80
37%
 
Общо гласове: 215

Аватар
BOz
Мнения: 4574
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 217 пъти

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от BOz » 25 Апр 2014 10:12

Колега, колкото и да им показваш графики, невярващите са такива. Просто ще казват, че не е вярно и това е. Просто ей така, защото чули и някой така бил казал. Фактите са по-различни.
На база моите проучвания (да не си помисли, че аз съм правил проучванията, просто да не се заядете и за това), капацитета на батерията след 5-тата година задължително спада с над 30% средно (зависи главно от климата а не от километрите). Някои спадат с 20%, други спадат с 40% според пробега, но задължително имаш един спад от над 30%. Всички изследвания показват това. Има интернет бе хора, четете.

Ако някой покаже едно изследване на това "това не е вярно", аз обещавам да вадя по 2 изследвания, които показват обратното, а именно, че капацитета си спада яко. За жалост повечето такива изследвания са направени след 5-тата година, а само едно намерих за 10-тата, ама на Приус-1. Там спад-а беше над 80%, ама всички клетки все още се държаха еднакво - почти мъртъвци. tooth.gif

Ето какъв е реалния капацитет на батерията на Приус-3 след 3 годишна употреба:
batt-cap.PNG
batt-cap.PNG (32.3 KiB) Преглеждано 1042 пъти
И какъв е ефекта от околната температура за разрушаването на батерията:
batt-temp.PNG
batt-temp.PNG (79.09 KiB) Преглеждано 1042 пъти
Още по темата батерия и сравнение между Хонда и Тойота в тази област - реални тестове:
The тwo end-of-life Insights have remaining battery capacities of about 85%.
The two end-of-life Priuses have remaining battery capacities of about 39%.

Баси, този Приус има над 3 пъти по-голям срив в батерията в сравнение с Хондата.

Също така след спад от 61% в капацитета на батерията на Приуса, то се наблюдава само 0.3л/100км повишаване на разхода.
Това очевидно е показателно, че ниския разход не идва от батерията, а от уникално конструирания автомобил. Ако можеше да се движи и без батерия, то съм сигурен, че разхода я се покачи с 1л, я не.

Сигурен съм, че ще излезе пак някой невярващ. tongue.gif
Разход на електричарка -> Изображение
Разход на хибрид -> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
LEXUS
Мнения: 3770
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от LEXUS » 25 Апр 2014 11:07

BOz написа:
И да, ако смениш само един клапан, когато разглобиш двигателя и след това го затвориш, това ще е същото, като да смениш една клетка, която е умряла. А колата ти все тъй ще пуши, защото харчи масло като за световно, ама ти иначе сменяш прегорелия клапан, за да оправиш компресията и колата отново да излезе на пътя и да опушваш движението.
Когато само един клапан е проблемен, защо е нужно да смениш останалите здрави и какво общо има пушенето,когато клапаните са здрави.
BOz написа:И не е редно да сравнявате един двигател на автомобил с батерията. Защото батерията си умира задължително в определено време. Дори и да караш колата по 2000 километра на година, то тя пак ще умре задължително след почти същия интервал от време ако се кара колата по 30к на година. А един двигател е направен да издържа наистина целия живот на колата, буквално.
За това просто тези две неща не е редно да се сравняват, защото ако ги сравняваме при Приуса пак имаме двигател, който може да се развали, нали? И в крайна сметка и цялата карантия да му смениш пак ще излезе по-евтино от една единствена батерия, която просто задължително ще умре.
Пълни глупости. Батерията изобщо не е задължително да умре. Дори след 20 години батерията може да продължава да работи,дори с намален капацитет. Кой ти каза,че не можем да сравним батерията с двигателя? Двигателят няма ли механично износване, не си ли променя луфтовете и параметрите- променя ги, може ли да се счупи механиката и да умре, може. Тоест поредните ти безсмислици.
BOz написа:Абсолютно същото е и с акумулатора на всеки стандартен автомобил. Да, там не са се погрижили за огромното му запазване, но батерията задължително умира преди механиката. Да може да изкара и 10 години (точно моя акумулатор в момента е на толкова - оригиналния от завода), но си умира и това е факт. От 720А са му останали точно 492А, замерени преди 1 седмица. Но е факт, че си умира и ще се предаде.
Батерията на Тойота е много по-качествена и конструирана от други материали и с други цели от обикновения ти акумулатор. И може да работи коректно и след 20 години. Колкото един двигател може да се счупи, или промени като параметри толкова и батерията на Приус, стига да се експлоатира нормално. не случайно батерии на Приус се сменят много рядко. Това ен е случайно. Ти сикаш да направиш от изключението правило.Няма да стане.
BOz написа:
LEXUS написа:...
Питам след 350 000км. колко ще харчи турбо-дизела и дали ще е със заводските си стойности biggrin.gif Ама това не се пита, дизела си харчи малко винаги и вечно biggrin.gif
Да,след 350к дизела ще си харчи толкова, колкото му дават и няма да има промяна в разхода грам. И след 500к пак толкова ще си харчи. Не малко коли гледам в моя живот, които са над 500к километра и са си на пътя и освен чрез диагностика не може да разбереш на колко километра са. Иначе на таблото ти пише 150к и си доволен.
Не,след 350 000км. дизелът няма да харчи толкова, ще харчи повече без никакви ремонти по него. Да,ако си дал 10 000лв. за ремонти на дюзи турбини,съединители и т.н. ще харчи пак малко завишено,но не много,защото колата е амортизирана. А на 500 000км. ще си направил още няколко пъти тези смяни,докато Приус на 500 000км. може да е още с оригиналната батерия и да си работи и да е икономичен.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3770
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от LEXUS » 25 Апр 2014 11:08

Scott написа:
Rudy написа:
Scott написа:... батерията би спаднала до 80% от капацитета си след около 70к км.
А това твърдение, доколкото е изведено като принцип - категорично не е вярно!
Руди, честно казано и аз се изненадах от тези цифри, очаквах нещо от рода на 150к км. Обаче принципа е верен - енергията не се губи или появява от небитието. Ако хибрида икономисва в гориво, то батерията го отнася и обратното- проста физика.
Относно замяната на клетки, всеки е свободен да прави каквото си иска, но както казах и по-горе, това е повече в сферата на хоби занимание.
не знам от какво се изненадваш,не можеш да заключаваш нещо при изчисления,когато са ти плаващи изходните данни.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3770
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от LEXUS » 25 Апр 2014 11:11

BOz написа:
nowyaris написа:За да може дизелов мотор да има след 350 хиляди разход като на нов такъв по този двигател,а и автомобил трябва да се изхарчат маса пари за това време . Говоря за леки автомобили,не за бусове,камиони и автобуси.Там е друго.
Въобще не е така. В най-оптималния случай може да смениш една турбина, евентуално. А има и двигатели, които изкарват и повече километри само на консумативи и без да се пипат грам. Ама буквално грам. Като изключим обслужването на ремъци, ролки и т.н., ако това ще го бориш като "ремонт".
Един такъв пример е 1.9жтд-105кс двигател, който ако му смениш нещо на тези километри, за които разправяш, то все едно да смениш батерия на Приус. Трябва да си карък - да не кажа невъзможно, според схващането на някои хора от този форум.
Страхотни са дизелите и много здрави, затова след 150- 200 000км. всичките тракат като раздрънкана тенекия.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3770
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от LEXUS » 25 Апр 2014 11:12

BOz написа:
nowyaris написа:За да може дизелов мотор да има след 350 хиляди разход като на нов такъв по този двигател,а и автомобил трябва да се изхарчат маса пари за това време . Говоря за леки автомобили,не за бусове,камиони и автобуси.Там е друго.
Въобще не е така. В най-оптималния случай може да смениш една турбина, евентуално. А има и двигатели, които изкарват и повече километри само на консумативи и без да се пипат грам. Ама буквално грам. Като изключим обслужването на ремъци, ролки и т.н., ако това ще го бориш като "ремонт".
Един такъв пример е 1.9жтд-105кс двигател, който ако му смениш нещо на тези километри, за които разправяш, то все едно да смениш батерия на Приус. Трябва да си карък - да не кажа невъзможно, според схващането на някои хора от този форум.
Моля, 350 000км. ти знаеш ли какво е механическото натоварване на турбо-дизелов двигател и в какви стойности ще работят дюзите?! Защо не си послужиш с проучвания от интернет,както правиш.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от Rudy » 25 Апр 2014 11:14

Scott написа:Руди, честно казано и аз се изненадах от тези цифри, очаквах нещо от рода на 150к км. Обаче принципа е верен - енергията не се губи или появява от небитието. Ако хибрида икономисва в гориво, то батерията го отнася и обратното- проста физика.
Относно замяната на клетки, всеки е свободен да прави каквото си иска, но както казах и по-горе, това е повече в сферата на хоби занимание.
Както ти казах - принципа може да е верен, ама понеже изчисленията ти се базират на фиктивни (измислени, напасвани, угодни за тезата ти) числа - резултата е грешен.
Сигурен съм, че си чел това. - тест на 10 годишен приус с 320 х.км - разхода се е повишил с 0.3л/100 км - като го отдават на различни гуми. Exhibit A (and Z) - I rest my case!
Изображение
Изображение

Аватар
LEXUS
Мнения: 3770
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от LEXUS » 25 Апр 2014 11:19

BOz написа:Колега, колкото и да им показваш графики, невярващите са такива. Просто ще казват, че не е вярно и това е. Просто ей така, защото чули и някой така бил казал. Фактите са по-различни.
На база моите проучвания (да не си помисли, че аз съм правил проучванията, просто да не се заядете и за това), капацитета на батерията след 5-тата година задължително спада с над 30% средно (зависи главно от климата а не от километрите). Някои спадат с 20%, други спадат с 40% според пробега, но задължително имаш един спад от над 30%. Всички изследвания показват това. Има интернет бе хора, четете.

Ако някой покаже едно изследване на това "това не е вярно", аз обещавам да вадя по 2 изследвания, които показват обратното, а именно, че капацитета си спада яко. За жалост повечето такива изследвания са направени след 5-тата година, а само едно намерих за 10-тата, ама на Приус-1. Там спад-а беше над 80%, ама всички клетки все още се държаха еднакво - почти мъртъвци. tooth.gif
Какви графики и проучваниЯ показваш. Къде са източниците? Това да правиш изводи от изключениетоп няма да ти се получи. Акоп батерията се използва на 40 % както каза Скотт, спад от 40% или 30% означава,че на 5-тата година Приус ще е без работеща батерия,а е в гаранция.Що за инфатилни глупости,непотвърдени от практиката. Това просто не евярно,което пишеш.


BOz написа:Още по темата батерия и сравнение между Хонда и Тойота в тази област - реални тестове:
The тwo end-of-life Insights have remaining battery capacities of about 85%.
The two end-of-life Priuses have remaining battery capacities of about 39%.

Баси, този Приус има над 3 пъти по-голям срив в батерията в сравнение с Хондата.

Също така след спад от 61% в капацитета на батерията на Приуса, то се наблюдава само 0.3л/100км повишаване на разхода.
Това очевидно е показателно, че ниския разход не идва от батерията, а от уникално конструирания автомобил. Ако можеше да се движи и без батерия, то съм сигурен, че разхода я се покачи с 1л, я не.

Сигурен съм, че ще излезе пак някой невярващ. tongue.gif
Баси, защо тогава ще си взимаш Приус като бетерията му е толкова лоша. Лош избор според мен. Не е нужно нас да ни убеждаваш колко е непотребна и скъпа батерията на най-надеждния по цял свят хибрид Приус.

След спад от 61% в капацитета разходът пада с 0,3/100км. Кой е източникът и колко други потвърждават тези абсурдни данни.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от Rudy » 25 Апр 2014 11:19

BOz написа:Батерия от САЩ не може да внесеш в БГ.
Поредните глупости!
Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6296
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 360 пъти
Получена  благодарност: 395 пъти

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от slowtraveler » 25 Апр 2014 11:22

Scott написа:
slowtraveler написа:Те другите били работили - ами ОК... Могат и още да поработят. Ако ми се повреди например клапан, сменям само повредения, а не целия двигател...
Слоу, тези разсъждения са некоректни. В единия случай имаш съвкупност от еднакви елементи със заводски толеранс не по голям от 1%, които са били поддържани в тези граници от управляващата система през целия живот на батерията. Всички елементи са били подложени на еднакъв стрес и вероятността им да излязат от експлоатация в рамките на кратък интервал от време е изключително висока.
В другия случай говориш за независим елемент, който е част от по-голяма система, но неговото натоварване няма нищо общо с натоварването понесено от другите елементи в тази система, нито с принципа им на работа. Двигателя има също т.нар. консумативи, за тях не би спорил че издържат по-кратко от ресурса му, нали?
Възможно е, но и при клапаните толеранса е доста по-малък от 1% при производството им и по принцип би трябвало да се износят еднакво.. .Пък я някоя свещ, я лошо гориво или лоша центровка на електрониката - и току хвръкнал един определен клапан :whistle:
По същия начин е и акумулатора - я някоя клетка е била 'по на завет' от вентилацията или пък нещо друго...
Но съм съгласен, че явно хибридите на Тойота са доста по-непретенциозни към батерията, защото наистина не се виждат проблемни Приуси, а не е логично каквато и да е батерия, що годе интензивно използвана да държи десет години че и повече...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4574
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 217 пъти

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от BOz » 25 Апр 2014 11:22

Rudy написа:
BOz написа:Батерия от САЩ не може да внесеш в БГ.
Поредните глупости!
Може, не споря.
Дай линк за нова батерия от къде може да бъде закупена, където шипват до България.
Разход на електричарка -> Изображение
Разход на хибрид -> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
BOz
Мнения: 4574
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 217 пъти

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от BOz » 25 Апр 2014 11:31

LEXUS написа:
BOz написа:
nowyaris написа:За да може дизелов мотор да има след 350 хиляди разход като на нов такъв по този двигател,а и автомобил трябва да се изхарчат маса пари за това време . Говоря за леки автомобили,не за бусове,камиони и автобуси.Там е друго.
Въобще не е така. В най-оптималния случай може да смениш една турбина, евентуално. А има и двигатели, които изкарват и повече километри само на консумативи и без да се пипат грам. Ама буквално грам. Като изключим обслужването на ремъци, ролки и т.н., ако това ще го бориш като "ремонт".
Един такъв пример е 1.9жтд-105кс двигател, който ако му смениш нещо на тези километри, за които разправяш, то все едно да смениш батерия на Приус. Трябва да си карък - да не кажа невъзможно, според схващането на някои хора от този форум.
Моля, 350 000км. ти знаеш ли какво е механическото натоварване на турбо-дизелов двигател и в какви стойности ще работят дюзите?! Защо не си послужиш с проучвания от интернет,както правиш.
Уау, ти знаеш ли какво е "механическото натоварване на турбо-дизелов двигател"? biggrin.gif
И да, много добре знам в какви стойности работят дюзите.
И да, с моя убит дизел и след 300к километра все още правя разход под заводския!
Нещо имаш ли друго да кажеш?
Разход на електричарка -> Изображение
Разход на хибрид -> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от Rudy » 25 Апр 2014 11:38

BOz написа:Може, не споря.
Напротив - не само, че спориш, ами извърташ спора в посока, от която няма изход - нали нарече батерията на 4-5 год. приус "мъртвец" - сигурно е така, ама явно инженерите на Тойота са открили "живот след смъртта"!
Колкото до линкове - ако беше потърсил с настървението, с което ровиш да цапнеш някоя картинка, която нищо не доказва в спора по същество, досега не само батерия, ами цял приус на изгодна цена щеше да си намериш.

Приусите, които имат нужда от нови батерии са малко, затова и пазара е такъв. Когато (а не ако) гръмнат достатъчен брой - пазара ще запълни тази ниша. Не случайно, там където има много приуси има и много подобни услуги! Също както има рециклиране на турбини и дюзи, защото има огромен брой дефектирали и търсенето е голямо.

Спора с представители на сектата БМВ за мен никога не е бил полезен - колкото и аргументи да извадиш, все се стига до БРРРРРРМММММ Пауа!
Затова се спри вече! Щото някой пак ще спомене от къде ще взимат баварците хибридните технологии (не помня добре 'ма май не беше Хонда!)

А за да разведря темата малко - приличаш на оня от вица (влязъл в дрогерия и накупил огромно количество презервативи, виагри, АБ за венерически заболявания и т.н. консумативи, а накрая поискал и вестник с обяви за запознанства).
Изображение

Аватар
BOz
Мнения: 4574
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 217 пъти

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от BOz » 25 Апр 2014 11:41

LEXUS написа:.... Баси, защо тогава ще си взимаш Приус като бетерията му е толкова лоша. Лош избор според мен. Не е нужно нас да ни убеждаваш колко е непотребна и скъпа батерията на най-надеждния по цял свят хибрид Приус.

След спад от 61% в капацитета разходът пада с 0,3/100км. Кой е източникът и колко други потвърждават тези абсурдни данни.
Пак ли да го кажа защо го искам.
Защото ме привлича идеята за хибрид и предвид, че това е най-здравия такъв на пазара, то не виждам алтернатива. Очевидно не четеш какво пиша и очевидно всичките ти постови са чисто заядливи към мен.

Данните са от толкова абсурдни източници:
"U.S. Department of Energy"

Велик си. worthy.gif

@Руди, човек, прави разлика между намаляване на капацитета и умряла батерия. При намаляването на капацитета батерията се води здрава. Когато умре дори една клетка, тогава колата ти става мъртвец и не помръдва. Всичките горни графики са, за да покажат, че капацитета на батерията спада, а не, че умира напълно и трябва замяна.
И очевидно спадането на капацитета на батерията не пречи на нормалната експлоатация на автомобила. Единствено ме притеснява да не умре.
Аз си намерих подходящ Приус. Искам го. Само ми подписваш един документ, че ако стане нещо с батерията (говоря да умре буквално и колата да се осветка и да спре), че ти ще ми поемеш разходите по смяната ѝ. ОК ли си? Ще отидем до една банка и ще направим една гаранция при дадени условия. Най-чисто и честно така, щом си абсолютно сигурен, че една тъпа батерия не може да умре никога.

п.п. Дай линк за батерията. Както казах ще е нужна на всички потребители, за да се ориентират.
Разход на електричарка -> Изображение
Разход на хибрид -> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Rudy
Мнения: 1347
Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от Rudy » 25 Апр 2014 12:00

BOz написа:@Руди, човек, прави разлика между намаляване на капацитета и умряла батерия.
Ти краткотрайна памет имаш ли? Защото написаното тук остава - я се върни малко назад и прочети, какви си ги писал.
И престани да търсиш гаранции при употребяван автомобил - още по-малко от мен.
Аз съм си купил хибрид на старо и въпреки, че като го купувах му направих пълен преглед на батерията, не съм имал "толкова безсънни нощи" да търся информация, че може да се скапе. Потърсил съм обаче информация, как мога да го отложа. Понеже е още в гаранция - ще дам на тойота още 3х90 лв. за да се "застраховам" още 3 години.
Винаги съм споделял информация, но ти определено доказа, че не я заслужаваш. Ае БББРРРРЪММММММММММММ Пауа!
Изображение

Аватар
LEXUS
Мнения: 3770
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Мнение от LEXUS » 25 Апр 2014 12:02

BOz написа: Уау, ти знаеш ли какво е "механическото натоварване на турбо-дизелов двигател"? biggrin.gif
И да, много добре знам в какви стойности работят дюзите.
И да, с моя убит дизел и след 300к километра все още правя разход под заводския!
Нещо имаш ли друго да кажеш?
Имам,разбира се. Дай приучвания,които доказват тази ти теза. Защото механически твоят дизелов двигател след 300 000км. не екакто е бил като нов! Сопорваш ли го? Тоест както с Приус колегите правят 2,7/100км. разход под заводския,така и с БМВ можеш да паднеш под 6-8/100км. И с Приус дори след 500 000км. правят нисък разход.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост