На база моите проучвания (да не си помисли, че аз съм правил проучванията, просто да не се заядете и за това), капацитета на батерията след 5-тата година задължително спада с над 30% средно (зависи главно от климата а не от километрите). Някои спадат с 20%, други спадат с 40% според пробега, но задължително имаш един спад от над 30%. Всички изследвания показват това. Има интернет бе хора, четете.
Ако някой покаже едно изследване на това "това не е вярно", аз обещавам да вадя по 2 изследвания, които показват обратното, а именно, че капацитета си спада яко. За жалост повечето такива изследвания са направени след 5-тата година, а само едно намерих за 10-тата, ама на Приус-1. Там спад-а беше над 80%, ама всички клетки все още се държаха еднакво - почти мъртъвци.

Ето какъв е реалния капацитет на батерията на Приус-3 след 3 годишна употреба:
И какъв е ефекта от околната температура за разрушаването на батерията:
Още по темата батерия и сравнение между Хонда и Тойота в тази област - реални тестове:
The тwo end-of-life Insights have remaining battery capacities of about 85%.
The two end-of-life Priuses have remaining battery capacities of about 39%.
Баси, този Приус има над 3 пъти по-голям срив в батерията в сравнение с Хондата.
Също така след спад от 61% в капацитета на батерията на Приуса, то се наблюдава само 0.3л/100км повишаване на разхода.
Това очевидно е показателно, че ниския разход не идва от батерията, а от уникално конструирания автомобил. Ако можеше да се движи и без батерия, то съм сигурен, че разхода я се покачи с 1л, я не.
Сигурен съм, че ще излезе пак някой невярващ.
