Jony написа: ↑31 Юли 2025 10:00
Моля дайте съвет или човек който може да разреши проблема!
Прилича на SCV клапан.
Най-лесния начин да разбереш (щото новия клапан струва около 300+ лв) е да намериш друга подобна Тойота, сваляте неговия клапан, пробвате дали работи и ако работи, значи клапана ти е за смяна. Не се опитвай да го чистиш, отпушваш и т.н. - не става. Купуваш нов и сменяш. Може и сам, ако не те мързи, не е много сложно.
Jony, другия вариант е скачаш в дълбокото, купуваш клапана и сменяш. Рискуваш 300 лв, но това е положението. Това е само ако няма откъде да намериш кола със съвместим двигател, откъдето да вземете клапана за проба на твоя двигател.
Все пак това е 22 годишна кола, а такива работни детайли са консуматив, няма как да карат по 1 млн. километра / 50 години. Сиреч дори и да е нещо друго, загубата не е голяма, защото така или иначе сегашния клапан е в края на живота си. Но съм 70% уверен, че е SCV. И моята така палеше от втория път, после от третия и накрая почна хич да не пали. Сменихме клапана и всичко се оправи.
Jony написа: ↑31 Юли 2025 10:00
двигател D4D 2.0.116к.
Тинк написа: ↑01 Авг 2025 10:20
купуваш клапана и сменяш
Според ревизията на помпата, клапана може да е един, но може и да са два (комплект). Имам бегъл спомен че само клапан за 1CD-FTV (2.0D4D/116h.p.) не се предлага като ремонтен комплект, а единствено цяла помпа. И цената ѝ е сериозна, дори на афтърмаркет марките, и ремаркетираните. Говоря за цена между 1000 и 2500 лева, според зависи къде се гледат цени.
Клапан/и има и в чевения китайски сайт, Амазон, йБей но са "китайски китайци" и са съмнителни дълготрайност и поведение.
mapamop написа: ↑01 Авг 2025 12:54
Според ревизията на помпата, клапана може да е един, но може и да са два (комплект).
SCV клапана е един, но по-старите помпи са с два комплекта бутала (плунжери). Така поне твърди този беларусенец.
По-конкретно за това на 5:40 от видеото.
mapamop написа: ↑01 Авг 2025 12:54
а единствено цяла помпа. И цената ѝ е сериозна, дори на афтърмаркет марките, и ремаркетираните. Говоря за цена между 1000 и 2500 лева, според зависи къде се гледат цени.
Тинк написа: ↑01 Авг 2025 13:44
някоя морга за 200-250
Която ще работи също толкова...зле. Предвид че и тя ще е на 20-25 години не знам какви са очакванията. Или ще работи 2-3 месеца примерно и после пак с мизериите. За проба изглежда допустимо, но не и за дългосрочна употреба.
Пак да ти кажа че по каталог 116 коня са ми излизали помпи и със два и със един клапан. Не знам каква е зависимостта, но съм виждал и двата варианта на помпата. Затова първо се гледа какво има в коша на мотора, след това се гледат номерата по каталозите, и чак след това се купува помпа.
Този мотор на РАВ4-ХА20 е с два клапана имах такава и това беше единственото нещо сменено по нея.На Версото пак е 116 коня но е с един клапан не знам какъв е кода на мотора.