Страница 6 от 7

Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019

Публикувано на: 01 Апр 2025 14:19
от biro
FearSoft написа: 01 Апр 2025 13:53 кара CH-R, закупен 2022 г. от България
Зависи кой двигател е. 1.8 няма такива проблеми.

Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019

Публикувано на: 01 Апр 2025 15:16
от FearSoft
Двигателят е 2.0,иначе нямаше да се включа в дискусията. Моят е 1.8 и го наблюдавам през 1-2 седмици - все си е на максимума. След смяна на маслото миналия Август. Ама "проблемът" със зацапаната щека си е налице, бая си се озорвам докато разбера нивото tooth.gif По 3-4 пъти го гледам. Направо ще ми намалее нивото от толкова вадене и забърсване :D

Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019

Публикувано на: 01 Апр 2025 15:57
от max-2
Akima написа: 01 Апр 2025 11:42 Проверете си на A25 мотор имате ли маслен охладител PNC 15710-25010.
Аз нямам охладител, но има подготовка за такъв, метална планка с болтове.
Има ли нещо смислено като цена или отива 1000 долара?

Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019

Публикувано на: 01 Апр 2025 15:59
от Митхат
Не ти трябва,по-топло масло,по-изпарен ...бензин. :D

Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019

Публикувано на: 01 Апр 2025 17:39
от max-2
Да де, ама това е топлообменник с антифриза. Когато е студено ще загрява маслото, а когато е топло ще го охлажда.

Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019

Публикувано на: 01 Апр 2025 17:50
от Akima
Това му е логиката. :thumbsup:

Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019

Публикувано на: 01 Апр 2025 18:06
от Hursa
► Виж съдържание

Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019

Публикувано на: 07 Сеп 2025 22:58
от BaiDobry
Здравейте,
Карам, РАВ4 2025 г. на няма и 2000 км., моя двигател също е A25A-FXS, до сега не съм гледал нивото на маслото, но като Ви чета почвам да се притеснявам силно с това покачване на маслото.
До преди 20 години говорихме само за горене на масло, сега за покачване.
Колите не ги ли правят за да ни служат, а не да им робуваме.
Нямало да подгрявам за да я чистя от снега , не трябвало да стой и работи на едно място.
Добре де защо тогава пускат дистанционен климатик да подгрееш или охладиш колата, като това вреди на двигателя. Аз вече отказвам да разбирам.
Карам предимно градско по 10 км средно на ден, прави ми впечатление, че колата след няма и 200 метра от както я запаля вече е загряла поне лятото де, зимата ще видим.
Та след всичките ми излияния, мислех си, че като е тойота по-малко ще трябва да и робувам, а какво се оказа ще точа бензин през двигателя за да имам да си паля камината punk.gif

Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019

Публикувано на: 08 Сеп 2025 11:33
от Hursa
Ами може би - тойота вече не е това, което е била. smile.gif
И друго прави впечатление, писах, но един така наричан "модератор" се "разстрои" и изтри репликите. smile.gif Имаше статия за нови двигатели от тойота, които трябваше да заменят предимно тия - защо ли, като са сравнително нова серия. Но май няма развитие в това отношение, явно разработването на нови двг не е особено печелившо в днешно време. (Особено, ако целта не е - "The engines were designed alongside the TNGA vehicle platforms as part of a company-wide effort to simplify the vehicles being produced by Toyota and Lexus" - като при тия, за които е темата.) Защо ли, сега - именно на тези двигатели, за хибридни модели - им режат така брутално мощността. (Мислех, че последното касае само двулитровия им двг, но се разбира, че ще засегне и 2.5 литровия, при това още по-значително.)

Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019

Публикувано на: 08 Сеп 2025 12:52
от Двигателист
BaiDobry написа: 07 Сеп 2025 22:58 Здравейте,
Карам, РАВ4 2025 г. на няма и 2000 км., моя двигател също е A25A-FXS, до сега не съм гледал нивото на маслото, но като Ви чета почвам да се притеснявам силно с това покачване на маслото.
До преди 20 години говорихме само за горене на масло, сега за покачване.
Колите не ги ли правят за да ни служат, а не да им робуваме.
Нямало да подгрявам за да я чистя от снега , не трябвало да стой и работи на едно място.
Добре де защо тогава пускат дистанционен климатик да подгрееш или охладиш колата, като това вреди на двигателя. Аз вече отказвам да разбирам.
Карам предимно градско по 10 км средно на ден, прави ми впечатление, че колата след няма и 200 метра от както я запаля вече е загряла поне лятото де, зимата ще видим.
Та след всичките ми излияния, мислех си, че като е тойота по-малко ще трябва да и робувам, а какво се оказа ще точа бензин през двигателя за да имам да си паля камината punk.gif
Здравей, BaiDobry!
Вместо да се притесняваш, вдигни пръчката и провери нивото. Не вярвам да ти отнеме повече от две минути.
Двигателят е 10 годишен модел, а твоят е от последните и не може да знаеш, дали няма някакви промени в стратегията на впръскване, така че да се намали този ефект на разреждане на маслото с гориво.

Колкото до подгряването на място - според мен, като гледам графиката на разпределение на впръскването, при работа на място, не мисля, че се използва директно, или смесено впръскване, а само индиректно (пред пълнителния клапан), което изключва разреждане на маслото в тожи режим.
111.jpg
111.jpg (23.89 KiB) Преглеждано 559 пъти

Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019

Публикувано на: 08 Сеп 2025 13:03
от Hursa
Е, конкретния автомобил е получен лятото, а проблема е зимата. А и е шофиран само 2000 км - дали има смисъл да гледа "пръчката". smile.gif (Поне силно се надяваме - да не покаже повишено ниво. smile.gif)
Графиката е от преди (дали не важи и за сегашните) - но въпреки това "разреждат" маслото и "препоръчват" да не се подгрява. Забележете - проявява се при "градско", в този режим рядко се влиза, дори в така очертаната средна област от графиката. Особено при хибрида.

Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019

Публикувано на: 08 Сеп 2025 18:00
от stangenov
Нова Toyota C-HR 2.0 взета на 16ти януари тази година. Вече е на 9к км и гледам маслото на всеки 500км или когато се сетя. Не е мръднало от максимума за сега.

Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019

Публикувано на: 08 Сеп 2025 18:31
от max-2
Направихте от мухата слон. И моето не мърда. За 6 години почти се случи един път при тежки условия, които съм описал по-горе. Проверявам го рядко, може би на 3, 4 хиляди километра. Но като видях да се качва го гледах през ден и след няколко гледания взех, че го смених.

Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019

Публикувано на: 09 Сеп 2025 10:34
от BaiDobry
Двигателист написа: 08 Сеп 2025 12:52 Вместо да се притесняваш, вдигни пръчката и провери нивото.
Здравейте,
Не съм казал, че няма да го гледам, все пак колата е на 2000 км., какво да и гледам при положение, че е лято, а и както казах за 200 метра си загрява до средата и през целия път не пада.
До колкото прочетох, от колегата, който беше дал линк към американския форум, хората пишат, че ако се сменя маслото редовно на по-малки интервали ~ 9000 км. пробег, е някакво решение на проблема.
Ще следя и ще видим какво ще излезе, качи ли се над максимума, смяна на масло и така ....
Поздрави!

Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019

Публикувано на: 09 Сеп 2025 12:28
от Hursa
Въпроса съвсем не е безобиден. (Всъщност е много по-сериозен от коментираното натоварване на блокиращия механизъм на трансмисията в съседната тема. smile.gif Все пак двигателя е от първостепенна важност, докато оня механизъм е второстепенен, по-скоро е допълнителна застраховка, ако винаги задействаме паркинг спирачката и при пътуване, дори практически е без значение.)
Трябва да се има предвид - този "максимум", съвсем не означава, че разреждането на маслото от средното положение до този "максимум" е допустимо (в този диапазон е допустимо дълговременно да се експлоатира двигателя, но белезите са най-вече за да ни ориентират при "наливане" на масло). Самия факт, че постъпва такова количество гориво, че да се вдигне видимо нивото на маслото, вече е показателен за работата на двигателя и не е добър показател. Нормално е двигателите да "изгарят" малка част от маслото и го правят. Т. е. това, че нивото на маслото не се изменя при изминати 10 15 хиляди километра, означава постъпване и на не големи количества гориво, вода, продукти на изгаряне и корозия в него. Така, че постъпване (и задържане) на много малко количество гориво си е до известна степен нормално, но проблем, според мен е - когато нивото се повишава видимо. Предпочтително е да се понижава, според мен.